دانلود و خرید کتاب باز هم من ورنا کاست ترجمه تورج رضا بنی‌صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باز هم من اثر ورنا کاست

کتاب باز هم من

معرفی کتاب باز هم من

کتاب باز هم من؛ احساس ارزش به خود و تجربه هویت اثری از ورنا کاست با ترجمه تورج رضا بنی صدر است که بر اساس روان‌شناسی کهن ‌الگویی انسان امروز نوشته شده است.

درباره کتاب باز هم من

کتاب باز هم من به مسایل بسیار مهم هویت، احساس ارزش به خود و مقوله‌های مرتبط با آن پرداخته استِ یعنی یکی از مهم‌ترین مسایلی که تمام انسان‌ها در طول زندگی خود با آن درگیر هستند. اکثر افراد در پی این هستند که به این پرسش‌ها جواب دهند: من چه کسی هستم؟ در چشم دیگران من چگونه به نظر می‌آیم و ... علاوه بر این افراد دوست دارند بدانند که قرار است از چیزی که هستند به چه چیزی تبدیل شوند و دوست دارند بدانند که چه افراد و شخصیت‌هایی در شکل‌گیری وجود و هویت آنان تاثیر داشته است؟ 

ورنا کاست در این کتاب به تمام این پرسش‌ها جواب داده است. در حقیقت او به انسان‌ها کمک می‌کند تا با احساس ارزشمندی به خود هویتشان را کشف کنند. اما مزیت دیگر کتاب در این است که عقاید و گفته‌های صاحب‌‌نظران این رشته‌ را نیز مد نظر قرار داده است. 

کتاب باز هم من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

باز هم من، اثری مفید برای تمام متخصصان روان‌شناسی و روانکاوری است. دوست‌داران مطالعه کتاب‌های خودشناسی و روان‌شناسی نیز از خواندن این اثر لذت می‌برند.

درباره ورنا کاست 

پرفسور ورنا کاست، در سال ۱۹۴۳ متولد شده است. او روان درمانگر و استاد دانشگاه روزیخ است و به عنوان مدرس و تحلیلگر آموزشی در موسس ه ی ک. گ. یونگ در روزیخ فعالیت می‌کند. او آثار بسیاری را در زمینه روان‌شناسی و روانکاوی تالیف کرده است اما کتاب باز هم من یکی از مهم‌ترین آثار او در این زمینه است.

بخشی از کتاب باز هم من

مراحل رشد ادراک از خود

اشترن در ابتدا برای ادراک از خود چهار مرحله رشد تعریف کرد، و بعدها یک مرحله پنجم را به آن افزود. گرچه این مراحل بر روی یکدیگر ساخته می‌شوند، هر یک از آنها به‌خودی‌خود و مستقلا در تمام طول زندگی تأثیرگذارند. هر یک از آنها به‌نوبه خود رشد را سازماندهی می‌کند.

۱. ادراک از خود، از روز اول تولد تا دو ماهگی پدیدار می‌شود. اشترن معتقد است که طفل شیرخواره در این مقطع سنی میان رویدادهای مختلف ارتباط برقرار می‌کند، و نخستین برداشت‌هایش از نظم و ترتیب و از روند شدن، شکل می‌گیرد. این امر هم با کمک توانمندی‌های مادرزاد، و هم از طریق یادگیری انجام می‌شود. این مرحله نشان‌دهندهٔ اولین مرحله رشد در ادراک از خود است.

۲. ادراک اصلی از خود تقریبآ بین دو تا سه‌ماهگی و بین هفت تا نُه‌ماهگی شکل می‌گیرد. اشترن ثابت می‌کند که نوزاد در این مقطع سنی می‌فهمد که او و دیگران از لحاظ جسمانی موجوداتی جدای از هم هستند: دو بدن، که ممکن است با هم در رابطه قرار گیرند، ولی نه لزومآ. خود و والد جدای از هم‌اند، ولی با هم در رابطه‌اند. اشترن به این می‌گوید «من و آن دیگری». او با این مشاهدات باوری را که مدت‌های طولانی حاکم بوده و از همزیستی اولیه کودکان ناشی شده بود، تصحیح می‌کند: کودک همواره موجودی است مستقل و برای خود، که در کنش متقابل با بستگان قرار دارد. در این مرحله، این کنش متقابل به‌ویژه جسمانی است.

۳. ادراک از خودِ ذهنی در زمانی بین هفت تا نُه‌ماهگی و بین پانزده تا هجده‌ماهگی شکل می‌گیرد. در این سن، کودکان خردسال متوجه می‌شوند که انسان‌ها احساسات و نیت‌های متفاوتی دارند. همچنین متوجه می‌شوند که برای برخورد با دنیا، شیوه‌های متفاوتی وجود دارد. اشترن و برخی دیگر بر این نظرند که در این مقطع کودک خردسال می‌فهمد که حالت‌های روانی او و سایر انسان‌ها لزومآ یکسان نیست، اما می‌توان آنها را با یکدیگر در میان گذاشت. کودک متوجه می‌شود که شخص می‌تواند با دیگران تبادل‌نظر کند، و گاهی هم ممکن است هر دو نفر یک چیز را بخواهند. این، سرآغاز پیدایش هم ـ ذهنیتی است. اینجاست که آدم‌ها تمایز می‌یابند، آدم‌هایی که می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کار یکسانی انجام دهند، آدم‌هایی که می‌دانند در درون آن دیگری چه می‌گذرد، و درضمن می‌دانند که آن دیگری هم می‌داند در درون ما چه می‌گذرد. هم ـ ذهنیتی را می‌توان این‌گونه توصیف کرد: من می‌دانم، که تو می‌دانی، که من می‌دانم...

نظرات کاربران

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

ورنا کست از یونگین های مطرح هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
آنچه باعث برانگیخته‌شدن عواطف و هیجانات می‌شود عبارت است از: تجربیات و ادراکات مربوط به دنیای بیرون، همچنین خاطرات، تصورات، تخیلات و رؤیاها، که ما آنها را جزو دنیای درون محسوب می‌کنیم.
الهام
من می‌خواهم از این طرح‌های زندگی چه چیزی را اخذ کنم؟ آیا این شخص هنوز هم می‌تواند سرمشق من باشد؟ تا چه حد می‌توانم همچنان این انسان را سرمشق خودم قرار دهم؟ اگر ما بدون نقد از سرمشق‌های خود تقلید کنیم، اگر بدون تفکر و تأمل کافی با آنها همانندسازی کنیم، هیچ بعید نیست به یک خود دروغین نزدیک شویم.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
طبق نظر اریکسون، در پایان دورهٔ نوجوانی باید بتوانیم بگوییم: «من می‌دانم در این جامعه چه کسی هستم، و می‌دانم چه می‌خواهم.»
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
همانندسازی را می‌توان فرایندی دانست که در جریان آن، شخص از روی نمونهٔ یک فرد دیگر که الگو و سرمشق قرار گرفته است، افکار و احساس‌ها و حالت‌های خود را نسخه‌برداری می‌کند. از روی الگو و سرمشق می‌توان آموخت و این فراگیری را نیز می‌توان درونی کرد.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
حرکت از هویت اخذشده به هویت خودساخته، رسالتی است برای همهٔ عمر. ما پیوسته هویت‌هایی را اخذ می‌کنیم و سپس در طی گفت‌وشنود آن را تغییر می‌دهیم، تا بار دگر با آنچه ما آن را واقعآ از آنِ خود می‌دانیم مطابقت کند. این یک فرایند مداوم است که در جریان آن، هویت پدید آورده می‌شود و تغییر می‌یابد. این، حرکتی است به سوی فردیت‌یافتن، و درضمن یک فرایند خودتنظیم‌کننده است
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
موضع‌گیری‌های خشک و انعطاف‌ناپذیر در مورد اینکه تکامل هویت در دورهٔ بلوغ و نوجوانی به اتمام می‌رسد، بیش از حد آمارگونه است.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
پویایی بحران هویت که در ارتباط با مقطع نوجوانی تعریف می‌شود، در این زمان کارایی چندانی ندارد. بحران هویت نه‌فقط یک بار در زندگی، بلکه همواره زمانی اتفاق می‌افتد که تغییر مهمی در هویت رخ دهد.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
شخص باید برای راه ویژهٔ خویش فضایی بیابد که با او همنوا و همساز باشد؛ باید به جستجوی کسانی برود که افکار، برنامهٔ زندگی و عقاید مشابهی داشته باشند، تا احساس کند مورد قبول آنهاست، و البته ایشان هم تأییدش کنند. جامعه نقش‌هایی را عرضه می‌کند، که می‌توان آنها را پذیرفت. اگر این نقش‌ها با ماهیت خود شخص منطبق باشد، مشکل بزرگی پیش نمی‌آید. ولی ممکن است این عرضهٔ نقش‌ها به ایجاد یک هویت ظاهری منجر شود. این زمانی است که شخص خودش را بی‌چون‌وچرا وفق می‌دهد و آن‌قدر در خودش تغییر به‌وجود می‌آورد تا کاملا درون این نقش‌ها جای گیرد؛ و این اغلب به انتظار پذیرفته‌شدن از جانب دیگران و خوشایند آنان بودن، مربوط است.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
او منشأ احساس ارزش به خود خوب را کم‌وبیش منحصر به دستاوردهای خوب می‌داند.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴
اریکسون معتقد است که کودک به سبب رشد روزافزون حسی ـ حرکتی و شناختی، ابتکار عمل‌های بسیاری پیدا می‌کند، به سوی اشیاء می‌رود تا آنها را در دست گیرد، همه‌چیز را بررسی می‌کند، و همچنین کنجکاوی جنسی پیدا می‌کند. چنانچه کودک برای این فعل مبتکرانه فضای همسویی پیدا نکند، احساس گناه خواهد کرد و وجدانی متوقع و به‌شدت قضاوتگر خواهد یافت. به‌جای آنکه دست به عمل بزند، مدت‌های طولانی این‌پا و آن‌پا خواهد کرد. درواقع می‌توان گفت که این تأمل‌ها و سبک‌وسنگین کردن‌ها ـــ که هرگز پایان نمی‌پذیرد ـــ جایگزین عمل می‌شود.
کاربر ۲۱۷۳۷۹۴

حجم

۲۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

حجم

۲۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان