دانلود و خرید کتاب اسطوره جام مقدس رابرت جانسون ترجمه تورج رضا بنی‌صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره جام مقدس اثر رابرت جانسون

کتاب اسطوره جام مقدس

معرفی کتاب اسطوره جام مقدس

کتاب اسطوره جام مقدس نوشته رابرت جانسون است که با ترجمه تورج‌رضا بنی‌صدر منتشر شده است. این کتاب داستان سفر قهرمانی مرد امروز است برای رسیدن به موفقیت.

درباره کتاب اسطوره جام مقدس

هنگامی‌که دورهٔ تازه‌ای در تاریخ آغاز می‌شود، چه‌بسا اسطورهٔ آن دوران نیز هم‌زمان به‌وجود می‌آید. اسطوره نگاهی گذراست به آنچه قرار است روی دهد و دارای پندهای خردمندانه‌ای برای روبه‌رو شدن با عناصر روان‌شناختی زمانه است.

در اسطورهٔ پارسیفال، که گویای چگونگی جست‌وجوی جام مقدس است، با چنین نقشه راهی روبه‌رو می‌شویم که فراخور زمانهٔ مدرن ماست. اسطورهٔ جام مقدس برآمده از سدهٔ دوازدهم میلادی است. بسیاری بر این باورند که دوران مدرن ما از سدهٔ دوازدهم شروع می‌شود؛ و باورها، نگرش و رفتارهایی که امروز با آنها زندگی می‌کنیم، سرآغازشان به همان روزهایی برمی‌گردد که اسطورهٔ جام مقدس در حال شکل‌گیری بود. می‌توان گفت که بادهای قرن دوازدهم به گردبادهای قرن بیستم تبدیل شده است.

این کتاب در جست‌و‌جوی ریشه اسطوره‌ای کهن در انسان امروز است.

خواندن کتاب اسطوره جام مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رابرت جانسون

رابرت جانسون روانکاوِ پیرو مکتب روان‌شناسی یونگ در سال ۱۹۲۱ در آمریکا به دنیا آمد. در سن یازده سالگی در یک تصادف با اتومبیل تا آستانهٔ مرگ رفت و یک پای خود را از دست داد. این رخداد ـــ همچو پارسیفال در اسطورهٔ جام مقدس ـــ رابرت جانسون را راهی جست‌وجوی معنویت کرد و در راه طلب با بسیاری از پیران خرد، شفادهندگان، مقدسان و حتی گناهکاران برخورد داشت که نقطهٔ اوج این دیدارها، آشنایی او با روانکاو نامور سوئیسی دکتر یونگ بود. او در نخستین کلاس برپاشده در انستیتو کارل گوستاو یونگ در شهر زوریخ سوئیس شرکت کرد و در آنجا نزد پیشتازان روان‌شناسی تحلیلی مانند کارل یونگ، اِما یونگ و یولانده یاکوبی به تحصیل و کار علمی پرداخت.

سپس آموزش روانکاوی تحلیلی را نزد دکتر فریتز کونکل در لس‌آنجلس و دکتر تونی سوسمن در لندن ادامه داد. همچنین مدتی را نزد کریشنا مورتی و نزد استاد ذن مائزومی روشی و همچنین مدتی در معبد سری آوروبیدو در پوندیشری هند به شاگردی پرداخت. در سال ۲۰۰۲ برای یک عمر کار و دستاورد معنوی درجهٔ دکتری افتخاری از (Pasifiaca Graduate Institute) دریافت کرد. او نوزده سال از عمر خود را بین جنوب کالیفرنیا و هندوستان گذراند.

تاکنون میلیون‌ها جلد از کتاب‌های او در پنج قاره و در بیش از سی کشور دنیا به زبان‌های روز دنیا ترجمه شده و به فروش رفته است.  

بخشی از کتاب اسطوره جام مقدس

پرسش اینجاست: آیا این دو به‌راستی ناخواسته و ناگهانی سر راه هم قرار می‌گیرند؟ بنابر اصل همزمانی، ما در هر سطحی از آگاهی باشیم، رخدادها در همان سطح برای‌مان روی می‌دهد. در داستان چنین آمده که شوالیهٔ پاگان تنها به پنداره‌ای از صلیب راستین دست یافته است. این پنداره هنوز برای زندگی کردن مناسب نیست، گویا چیزی کم دارد! یک عنصر زمینی، یک عنصر انسانی باید به آن افزوده شود تا بتواند آگاهی درخور یک زندگی والا را در اختیار ما بگذارد.

از سوی دیگر اگر شهوت و نفسانیت ما، اگر طبیعت غریزی ما، نتواند به یک بینش دینی، یا به پنداره‌ای از صلیب راستین دست یابد، درخور یک زندگی انسانی نیست. آن‌گاه، اعمال ما هیچ تفاوتی عملکرد حیوانات ـــ که طبیعت غریزی و اشتیاق‌های خود را بی‌میانجی و به‌شکل مستقیم زندگی می‌کنند ـــ نخواهد داشت.

جهان هستی، این دو شوالیه را برای یکی شدن با هم و رسیدن به وحدت، سر راه یکدیگر قرار داده است. در یک سو غریزه و شهوت، و در سوی دیگر پنداره‌ای از صلیب راستین و بینش دینی وجود دارد.

درواقع شوالیهٔ مسلمان، خود بخشی از پادشاه ماهیگیر است، که وی به دلیل جوانی و بی‌تجربگی، توان به ادارک درآوردنش را ندارد و همچون یک بیگانه و دشمن دست به کشتن او می‌زند. این درست همان کاری است که ما برای موفقیت و پیشرفت در دنیای پدرسالارانه، همواره انجام می‌دهیم: سرکوب ویژگی‌های بخش زنانهٔ خودمان.

چنانچه اصل حاکم بر روان ما یا حاکم بر فرهنگ ما ـــ که فیشر کینگ زخمی نمایندهٔ آن است ـــ با اصول ایزدبانوی کبیر و با عشق وحدت نیابد، حیات و زندگی نو، نه در روان ما و نه در سیارهٔ ما، شدنی نخواهد بود.

پادشاه ماهیگیر با حذف و سرکوب شوالیهٔ پاگان (شوالیهٔ جام) امکان ادامهٔ حیات را از طبیعت غریزی خود و از امیال و اشتیاق‌های خود گرفته است. پادشاه ماهیگیر شوالیه‌ای را کشته که به جست‌وجوی جام مقدس در سفر است، کسی را کشته که در پی یافتن صلیب راستین است و درحقیقت با این کار، حق حیات خود را از دست داده است. او زخمی است و شفای او در گرو یگانگی و پیوند دوباره با شوالیه‌ای است که حق دستیابی به جام مقدس را به‌دست آورده باشد. 

سایه‌ات را مالک شو
رابرت الکس جانسون
تقدیر مردان
ساره سرگلزایی
عقده مادر و روابط زن و مرد
رابرت جانسون
آدوایتا در ذن و تائو
رامش بالسکار
قدرت همزمانی
دیوید ریکو
تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان
ماری لوییز فن فرانتس
جنبه‌های زنانه
کارل گوستاو یونگ
سایه و شر در افسانه ها
ماری لوئیز فون فرانتس
تخیل فعال
رابرت الکس جانسون
مقدمات روانشناسی یونگ؛ نظریه های تحلیل روان ۲
کالوین اس. هال
رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون
جیمز هیلمن
حقیقت تلخ
ژان شینودا بولن
خداحافظی با نقش قربانی
ورنا کاست
رقص سایه
دیوید ریکو
نوجوانی ابدی و نبوغ خلاقانه
ماری لوئیز فون فرانتس
ردپای خدایان
جیمز هالیس
فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات روان شناسی یونگی
داریل شارپ
باز هم من
ورنا کاست
زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن
رابرت الکس جانسون
سفر قهرمان
جوزف کمبل
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۳۸۹۸۹
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب مثل بقیه کتاب های الکس جانسون غنی از مفاهیم زیباست و محتوا ارزش پنج ستاره را دارد ولی اظهار تفاسیر شخصی مترجم در بین متن واقعا ازار دهنده است و به یکپارچگی قلم روان نویسنده از نظر من اسیب

- بیشتر
کاربر ۱۴۱۲۱۵۸
۱۴۰۱/۰۴/۰۲

ترجمه ی کتاب خوب بود اما تمام متن کتاب اشاره به داستان دیگری داشت که اشاره هایی مختصر درطول کتاب به اون داستان میشد و به صورت کلی با یکسری از مفاهیم راجع به سفر انسان در طول زندگی آشنا

- بیشتر
Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

از بهترین کتابهای اسطوره‌ای

کاربر 5280356
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

کتاب بسیار خوب و آموزنده ای بود اما ای کاش مترجم نظرات خودش رو بین متن کتاب نمی آورد .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان