دانلود و خرید کتاب بابا لنگ دراز جین وبستر ترجمه نیلوفر امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بابا لنگ دراز اثر جین  وبستر

کتاب بابا لنگ دراز

نویسنده:جین وبستر
انتشارات:نشر پنگوئن
امتیاز:
۴.۱از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز داستان زیبا و موفق‌ترین اثر جین وبستر است. این داستان درباره دختری به نام جودی آبوت است که در یک پرورشگاه بزرگ شده و یکی از اعضای هیئت امنای پرورشگاه تصمیم می‌گیرد او را به دانشگاه بفرستد تا تحصیل کند و نویسنده شود.

این داستان زیبا نامه‌هایی است که جودی در طول دوران تحصیلش برای همان عضو هیئت امنا می‌نویسد و او را بابا لنگ دزار خطاب می‌کند. نیلوفر امیری این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است. 

از بابا لنگ دراز اقتباس‌های تئاتری و سینمایی بسیاری صورت گرفته است. در‌سال ‌۱۹۱۴‌ نمایش آن به روی صحنه رفت و خوش درخشید. در ‌سال ‌۱۹۱۹‌ فیلم صامت آن با بازی مری پیکفورد ساخته شد اما مشهورترین اقتباس، انیمه‌ای است که توسط استودیو نیپون انیمیشن در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را از آژانس فعالیت‌های فرهنگی کودکان ژاپن دریافت کرد.

درباره کتاب بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز مجموعه نامه‌هایی است که جودی آبوت برای بابا لنگ درازش فرستاده است. جودی در پرورشگاه جان گریر بزرگ شده است و قوه طنزی قوی دارد. او از بقیه بچه‌ها بزرگ‌تر است و یک روز یکی از خیرین که از اعضای هیئت امنای پرورشگاه است تصمیم می‌گیرد جودی را به دانشگاه بفرستد تا تحصیل کند و نویسنده شود. او نامش را فاش نمی‌کند و از جودی می‌خواهد به نام آقای جان اسمیت خطابش کند. 

جان اسمیت در ازای پرداخت خرج تحصیل جودی، یک چیز از او می‌خواهد؛ اینکه جودی به طور مرتب برای او نامه بنویسد تا هم او را در جریان پیشرفت درس‌هایش قرار دهد و هم به این وسیله هنر و ذوق نویسندگی را در خودش پرورش دهد. جودی که فقط سایه پاهای دراز آقای جان اسمیت را دیده است، تصمیم می‌گیرد او را بابا لنگ دراز خطاب کند. 

او در دانشکده با دو دختر به نام‌های سالی مک‌براید و جولیا پندلتون آشنا می‌شود و ماجراهایی را که برایش شرح می‌دهد در این کتاب نوشته است. این داستان موفق‌ترین اثر جین وبستر است. او در این کتاب دیدگاه‌های سیاسی خود را هم مطرح می‌کند و یکی از آثاری است که در بهبود وضعیت کودکان بی‌سرپرست نقش داشته است. 

کتاب بابا لنگ دراز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این داستان زیبا مخاطب سنی خاصی ندارد و همه از خواندن ماجراهای بامزه جودی آبوت لذت می‌برند. با اینحال خواندن آن را به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جین وبستر 

جین وبستر با نام کامل آلیس جین چندلر وبستر ۲۴ ژوئیه ۱۸۷۶ در نیویورک متولد شد. مادرش خواهرزاده مارک تواین (خالق کتاب‌های شاهزاده و گدا، ماجراهای تام سایر و هاکلبری فین) و پدرش مدیر مالی مارک توین و ناشر بسیاری از کتاب‌هایش بود.

جین وبستر کتاب بابا لنگ دراز را نوشت و بعد از اینکه این کتاب به موفقیتی چشمگیر پیدا کرد، داستان آن را ادامه داد. کتاب دشمن عزیز که بعد از آن منتشر شد، داستان دوست جودی، سالی مک‌براید است که تصمیم گرفته است تا پرورشگاهی را اداره کند. این داستان نیز از استقبال بالایی برخوردار شد. 

جین وبستر در ۱۱ ژوئن ۱۹۱۶ پس از به دنیا آوردن دخترش بر اثر تب زایمان درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس جین  وبستر
جین وبستر

جین وبستر خالق رمان معروف بابا لنگ ‌دراز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود. او که از خویشاوندان مارک تواین به شمار می‌‎رفت، خصوصیات سبک او را در نوشته‌های خودش نیز بازتاب داد. توجه به مسائل زنان، فقر و کودکان از جمله موضوعاتی است که وبستر در کتاب‌هایش به آن‌ها پرداخته است.

نظرات کاربران

Reyhane.s
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

با اینکه چندمین بار بود میخوندمش ولی بازم برام جذاب بود؛ بازم ته کتاب با جودی کلی ذوق کردم و خندیدم😁 قصه یه دختر یتیم که کلی سختی میکشه تا اینکه بابا لنگ دراز نجاتش میده و میفرستتش دانشگاه؛ البته به

- بیشتر
آنیلا
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

با خوندنش غرق در کتاب شدم انقدر که جودی شیرین حرف میزنه همیشه دوست داشتم جای جودی باشم متن خیلی ساده و رون ترجمه شده کتاب هم نقاشی‌های نویسنده توش آورده شده که خیلی بامزه هستش اگر تا به حال این کتاب رو

- بیشتر
zeze26
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

نگاه جودی به زندگی خیلی قشنگه این که امید داره باید در لحظه زندگی کرد و اصلا نباید افسوس گذشته رو خورد و چشم به آینده داشت بلکه باید از همین لحظه بهترین استفاده رو برد.کاش بتونیم این جمله رو

- بیشتر
jacobyaya
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

چند بار زندگی جودی رو دوره کردم اول انیمه ژاپنی بعد یه رمان که تصادفی خوندم و... دوباره انیمه الان هم کتابی که خوب ترجمه شده بود و هنوزم از خوندنش سیر نشدم .شاید دوباره چهار سال که گذشت رفتم سراغش هویت و حرف های

- بیشتر
alcorO_o
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

نگاه جودی به زندگی خیلی زیباست، از چیزهای ساده و کوچک لذت میبره.دنیای جودی خیلی قشنگتر و شادتر از اونی هست که بقیه میبین...

کاربر ۳۹۲۵۳۸۳
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

😍😍دوست دارمش

miri
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

حتما بخونین تو طاقچه پولی هست من نخوندم ولی از مجموعه عاشقانه های کلاسیک نشر افق جذابیت بیشتر و طنز طور تر خریدم و خوندم دشمن عزیز هم از همون مجموعه عاشقانه های کلاسیک افق خوندم کلا افق زیاد میخونم

☆𝙆𝙖𝙧𝙞𝙣☆
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

من نسخه چاپیش رو خوندم ولی از این نشر نه. خیلیییییی عالیه حتما فیلمش هم ببینید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان