دانلود و خرید کتاب مزرعه‌ حیوانات جورج اورول ترجمه شهناز مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزرعه‌ حیوانات اثر جورج اورول

کتاب مزرعه‌ حیوانات

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مزرعه‌ حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات که در ایران آن را با نام قلعه حیوانات هم می‌شناسند، یکی از مشهورترین رمان‌های جرج اورول نویسنده مشهور انگلیسی - هندی است. مزرعه حیوانات داستانی عجیب از دنیای حیوانات است که به شکل نمادین جامعه‌ اسیر دیکتاتوری را نشان می‌دهد. این کتاب که با ترجمه‌ شهناز مجیدی منتشر شده، روایت یک مزرعه است که از حکومت انسان‌ها نجات پیدا می‌کند.

درباره‌ کتاب مزرعه حیوانات

کتـاب مزرعه حیوانات طنزی ضدآرمانی و نقدی بر حکومـت کمونیسـتی و برگرفته از حکومت استالین در روسیه است. در این کتاب با گروهی از حیوانات کــه در یک مزرعـه زندگی می‌کنتد و بـرای سـرنگونی اربابان انســانی اســتعماری خــود بــه دنبال راه اندازی جامعه‌ای مسـاوات طلبانه هســتند همراه می‌شوید. خوکی بـا نام ناپلئـون در نهایـت هوشـمندی و قـدرت، دوسـت و رئیس حیوانـات می‌شود و جنبشـی را برپـا می‌سازد، بـه شـکلی کـه خـود او بـه یـک دیکتاتــور ظالــم و بی‌عاطفــه تبدیــل می‌شود، حتــی بدتــر از اربابان انسانی سـابق خـود. 

او قوانینی را وضـع می‌کند کـه دلگرمی بزرگـی بـرای حیوانـات است. یکی از معروف‌ترین قوانیـن وضـع شـده توسـط او شعار: حیوانات بـا هم برابرنـد، است اما این شعار کم‌کم به به همه برابرند ولـی برخـی برابرترند تبدیل می‌شود. این کتاب اشاره‌ی غیرمستقیمی به شوروی دارد و چون این کشور هم‌پیمان انگلستان بود، مزرعه حیوانات تا یک سال پس از اتمام اجازه‌ انتشار نداشت.

در این کتاب خوک‌ها سردمداران یک انقلاب می‌شوند تا مزرعه را از حکومت انسان‌ها نجات دهند،‌آنها می‌گویند حیوانات نباید به انسان‌ها خدمت کنند و باید برای خودشان کار کنند، اما قدرتمند شدن کم‌کم آنها را تغییر می‌دهد و عادت‌های انسانی پیدا می‌کنند و بهره‌کشی و سواستفاده از حیوانات را شروع می‌کنند. تا حدی که دیگر ترسی از کشتار و مراوده با انسان‌ها ندارند و با سگ‌های وحشی دست‌آموزشان مزرعه را پر از ترس می‌کنند.

این کتاب نشان می‌دهد انقلاب بلشویکی که در ابتدا آرمانی بود چطور در دوران استالین به خون‌خواری و خشونت رسید و شروع به کشتن مردم خودش کرد.

کتاب مزرعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مزرعه حیوانات یکی از کتاب‌هایی است که خواندنش به همه آدم‌ها توصیه می‌شود. با این‌حال اگر خواندن داستان‌های نمادین درباره‌ حکومت‌های دیکتاتوری را دوست دارید، از این کتاب غافل نشوید.

درباره‌ی جرج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد اما زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. کمی بعدتر به دلیل بیماری مزمن ریوی که به آن مبتلا بود در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپِ کتابِ «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت. 

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

Amir.Ahangar
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

عالی بود واقعا

هاله شاهانیان
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

عالی بود.

شادی
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

اوایل کتاب کمی به نظر خسته کننده بنظر می رسید یعنی چه که بشینی و کارها و حرفهای چند حیوان زبان بسته را بخوانی!! ولی در پس فلسفه آن کارها و حرف ها، هر کدام نکته ی ظریفی پنهان بود

- بیشتر
کاربر ۱۴۸۲۶۷۵
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

این کتاب و از رو زندگی ایرانیان نوشتن دقیقا. هر لحظه که می‌گذشت ازش،،، بیشتر حسش میکردم

آنیلا
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

از طراحی جلد کتاب به شدت لذت بردم، خودش به تنهایی میتونه راوی داستان باشه، واقعا ترجمه خانم مجیدی فوق العاده هستش ترجمه های دیگه ای هم از ایشون خوندم و به شدت توصیه میکنم. دقیقا روایت زندگی الان ماست

- بیشتر
mahdi_ch_h
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتاب بسیار خوبیه پیشنهاد میشه و چقدر حیوانات تو این کتاب شبیه انسان ها هستند اللخصوص خوک ها !!!!

روباه تالکینیست
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

چقدررر شبیه اوضاع ایران بود ! 😄

ی آدم
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

عالی بود

fatemeh
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

چقدر ناپلئون شبیه شخصیه ک هممون میشناسیمش و چقدر این دایتان شبیه زندگیه مردم ایران هست کتاب خوبی بود تقریبا نویسنده واقعیت زندگیرو با دید خودش توصیف میکردم "همه حیوانات برابرند ولی برخی برابرترند"

کاربر ۳۱۷۳۹۲۶
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

این کتاب بسیار از داستان روان و جذاب برخوردار است که شما را به خواندن این کتاب سوق خواهد داد به شما خواندن این کتاب رو حتما حتما پیشنهاد میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۴۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان