دانلود و خرید کتاب چراغ جادوی علی بابا دانکن کلارک ترجمه لیلا دژآلون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چراغ جادوی علی بابا

کتاب چراغ جادوی علی بابا اثری از دانکن کلارک و از مجموعه کتاب‌های به سوی موفقیت است. این اثر را لیلا دژالون به فارسی ترجمه کرده است. 

درباره کتاب چراغ جادوی علی بابا

 دانکن کلارک در این کتاب از جک ما و شرکت بزرگش علی‌ بابا یکی از موفق‌ترین و بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان صحبت می‌کند. جک ما هم‌اکنون یکی از ثروتمندترین مردان جهان و سومین فرد ثروتمند چینی است.

علی بابا نامی غیرعادی برای یک شرکت چینی است. بنیانگذار آن، جک ما، معلم سابق زبان انگلیسی، کسی بود که تبدیل شدنش به یک غول شرکتی بعید به نظر می‌رسید.

با این حال خانه‌ای که جک ساخت بزرگترین مرکز خرید مجازی در جهان بود که خیلی زود از نظر مقدار فروش کالا از وال مارت پیشی گرفت.

اولین پیشنهاد فروش سهام شرکت در بورس سهام نیویورک در سپتامبر ۲۰۱۴ به بیست و پنج میلیارد دلار رسید، بزرگترین نوسان بازار سهام در تاریخ. در ماه‌های بعد، سهام علی بابا رشد کرد و با ارزش تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار به یکی از ده شرکت ارزشمند جهان تبدیل شد. علی بابا پس از گوگل به ارزشمندترین شرکت اینترنتی جهان تبدیل شد و ارزش سهامش از مجموع سهام آمازون و ایی بای بیشتر شد. نه روز قبل از عرضهٔ اولین پیشنهاد فروش سهام، جک پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت و ارزش صعودی سهامش او را به ثروتمندترین مرد آسیا تبدیل کرد.

 این کتاب به داستان جالب نحوه پیدایش علی بابا و اهداف و دستاوردهای آن می‌پردازد و اصول موفقیت را از نظر جک ما تشریح می‌کند.

خواندن کتاب چراغ جادوی علی بابا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به خواندن کتاب های موفقیت در کسب‌کار مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چراغ جادوی علی بابا

جک، بدون شک نماد علی بابا است. جک کوتاه و لاغر، طی این سال‌ها در رسانه‌ها به عنوان بچهٔ بازیگوش شناخته شده است. چهرهٔ او با صورتی کوچک با گونه‌هایی فرو رفته، موی بهم ریخته و یک پوزخند شیطنت آمیز، شبیه جغد، شیطان یا جن و پری است. جک این ظاهر متمایز را به مزیتی برای خود تبدیل کرده است. در هنگام راه اندازی مای بانک، که هدفش ثبت نام مشتریان به طور انحصاری از طریق فناوری تشخیص چهره بود، علی بابا این واقعیت را به نمایش گذاشت جکی "که قادر نبود از چهره‌اش استفاده کند، حالا قرار است با چهره‌اش زندگی کند." برخی در چین دوست دارند بخاطر شباهت ظاهری جک به نقش اصلی موجود فضایی فیلم استیون اسپیلبرگ، از جک به عنوان "E.T" یاد کنند. حتی دوست میلیاردر وی، متولد ژجیانگ، گوگوانچانگ جک را "بیگانه و فضایی" خوانده است، اما قبل از اینکه خود را "فقط یک فرد عادی" بنامد ... هیچ کس به اندازهٔ جک ما باهوش نیست.

بنابراین، جک مانند عضوی از رئسای یک شرکت به نظر نمی‌رسد. او همه نوع تجملاتی را در اختیار دارد، از جمله خانه‌های لوکس در سراسر دنیا و یک جت گلف استریم، اما از طرفی رفتارهای تجملاتی ندارد. یکی از پرتیراژترین تصاویر جک در اینترنت عکسی از او با حلقهٔ بینی و آرایش با رژ لب سیاه و سفید است. به مناسبت ده سالگی علی بابا، جک آهنگ آیا می‌توانی عشق را احساس کنی التون جان۵۵ را در استادیومی پر از هفده هزار کارمند در حال تشویق و ده هزار تماشاگر دیگر خواند.

جک عشق به نمایشگری را با لذت بردن از نادیده گرفتن کلیشه‌ها ترکیب می‌کند. جایی که سایر بزرگان تجاری دوست دارند در مورد ارتباطات خود یا مدارک تحصیلی خود صحبت کنند، جک از صحبت کردن در مورد خودش لذت می‌برد: "من پدر ثروتمند یا قدرتمند، حتی یک عموی قدرتمند ندارم و هرگز خارج از کشور تحصیل نکرده‌ام. او دوست دارد خودش را "صد در صد ساخت چین" توصیف کند. او به عنوان یک بنیانگذار شرکت فناوری و بدون هیچ پیش زمینه‌ای در این صنعت برجسته است. در دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۳ او اعتراف کرد که "حتی امروز نیز، هنوز نمی‌فهمم که کدگذاری چیست، من هنوز فناوری پشت اینترنت را نمی‌فهمم. "

او از دست کم گرفته شدن یک شغل خود را ساخته است: "من یک پسر بسیار ساده هستم، باهوش نیستم. همه فکر می‌کنند که جک ما یک پسر بسیار باهوش است. ممکن است چهره‌ای باهوش داشته باشم اما بسیار خنگ هستم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
مشتریان می‌دانند که اگر لباس اندازه‌یشان نباشد یا اگر ایرادی داشته باشد بدون هزینه می‌توانند آن را برگردانند.
philobiblic
خیلی از فروشندگان در چین کلاً مغازه را کنار گذاشته‌اند: چرا برای مکانی که در بهترین حالت فقط نصف روز باز است اجارهٔ سنگینی بپردازم در حالی که فروشگاه تائوبائو ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز است؟
philobiblic
در روز مجردها در سال ۲۰۱۵، سفارشاتی که در وب سایت‌های علی بابا ثبت شد ۴۶۷ میلیون بسته ایجاد کرد که نیاز به بیش از ۱.۷ میلیون پیک و چهار صد هزار وسیلهٔ نقلیه برای تحویل کالا داشت. امروزه چین یک ارتش پیک واقعی دارد. پیاده، دوچرخه، موتور برقی، کامیون و قطار قهرمانان گمنام انقلاب تجارت الکترونیکی کشور هستند. مصرف کنندگان چینی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۲ میلیارد دلار برای تحویل بسته هزینه کرده‌اند
philobiblic
اجناس خوبی مثل لوازم آرایشی و جواهرات نیز در تائوبائو محبوب هستند. بازرگانان به دسته‌ای هدایت می‌شوند که بالاترین حاشیهٔ سود را از فروش آنلاین محصولات بدست می‌آورند. امروزه تخمین زده می‌شود که ۴۲ درصد از محصولات مراقبت از پوست به صورت آنلاین در چین فروخته می‌شود، عددی که رشدش بخاطر وجود طیف گسترده‌ای از اجناس فروخته شده توسط بازرگانانی است که روشی برای بدست آوردن حقوق بالای واردات یافته‌اند.
philobiblic
شهرنشینان جوانی که سرشان شلوغ است می‌توانند در تائوبائو جایگزینی برای خود اجاره کنند تا به والدینشان سر بزند. برای حل مشکل نبود داوطلب برای اهدای اسپرم، سایت خرید گروهی علی بابا به نام یوهواسوان در هفت استان با بانک‌های اسپرم قرارداد بسته تا توجه اسپرم‌دهندگان مورد تایید را با پیشنهادی بیش از هشتصد دلار جلب کند.
philobiblic
تائوبائو فقط محصول ندارد بلکه مشتریان می‌توانند خدمات نیز دریافت کنند. هنرمندان و نوازندگان روی سایت مشتری پیدا می‌کنند. طیف گسترده‌ای از خدمات ارائه شده بینشی آشکار در مورد آداب و رسوم چین که به سرعت در حال تغییر است فراهم می‌کند. جوانان می‌توانند برای شرکت در رویدادهای اجتماعی دوستانی تقلبی اجاره کنند یا جدا شدن از دوستان واقعی خود را به متخصصی در تائوبائو واگذار کنند. همسرانی که نگران شوهران ولگرد خود هستند می‌توانند عضو خدمات مشاوره‌ای بشوند که روش‌هایی برای راهنمایی به آنها می‌آموزد.
philobiblic
علی بابا به صورت آنلاین خودرو هم می‌فروشد. برندهای جنرال موتور، شورولت و بیوک هر دو در تی مال فروشگاه دارند، در آنجا وام خودروی بدون بهره می‌دهند، یک ابزار رقابتی حیاتی در بازاری که در حال حاضر جنرال موتور بزرگترین آن است
philobiblic
کامپیوترها، محصولات ارتباطی و لوازم الکترونیکی مصرفی همانند اجناس خانگی مثل خشک‌کن، مایکروویو، تلویزیون و ماشین‌ظرفشویی جزو اجناس محبوب در تائوبائو هستند.
philobiblic
بیش از ۴۰ درصد مشتریان چینی خواربار خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند که این میزان در ایالات متحده ۱۰ دصد است. در سال ۲۰۱۴، فروش آنلاین خواربار در چین ۵۰ درصد رشد کرد. فروش آفلاین رشدی ۷ درصدی داشت. تی مال اجناس خواربار خود را در بیش از ۲۵۰ شهر در شش استان از سی و دو استان اصلی چین عرضه می‌کند که معمولا قیمت اجناسش از قیمت سوپرمارکت‌ها پایین‌تر است. علی بابا اجناس فریزری را یک روز پس از تولید و ثبت سفارش در بیش از شصت شهر تحویل می‌دهد
philobiblic
محبوب‌ترین اجناس موجود در سایت‌های علی بابا می‌توان کفش و لباس، از جوراب و تی‌شرت تا لباس زنانه را نام برد که ده‌ها هزار دلار قیمت دارند.
philobiblic

حجم

۵۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۵۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان