دانلود و خرید کتاب فلسفه از نگاه ده زن شهاب جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه از نگاه ده زن اثر شهاب جعفری

کتاب فلسفه از نگاه ده زن

معرفی کتاب فلسفه از نگاه ده زن

کتاب فلسفه از نگاه ده زن اثری از شهاب جعفری است. او در این کتاب به بررسی نقش زنان در تاریخ فلسفه جهان پرداخته ‌است و از میان آنان ده تن از برجسته‌ترین فیلسوفان زن را معرفی می‌کند.

درباره کتاب فلسفه از نگاه ده زن

زنان همیشه در تاریخ مورد ظلم واقع شده‌اند و البته که هنوز نیز این ظلم‌ها ادامه دارد. بسیاری از اندیشمندان بزرگ و صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف فلسفی، روان‌شناسی و تربیتی در مورد زنان اظهار نظرهای نابجایی کرده‌اند و ... . اما در نهایت، زنان همیشه راه خود را باز کردند؛ اگرچه با سختی بسیار اما از همان دورانی که عقل زنان را نصف عقل مردان به حساب می‌آوردند، زنانی بودند که خلاف این موضوع را ثابت کرده‌اند. 

شهاب جعفری در کتاب فلسفه از نگاه ده زن به زندگی و فعالیت‌های این ده زن برجسته تاریخ نگاهی انداخته است. از آنجایی که روم و یونان باستان را مهد فلسفه دنیا می‌دانند بد نیست اگر این سفر پژوهشی به دل تاریخ فلسفه را از همان مبدا آغاز کنیم. او از زندگی، فعالیت‌ها و نظرات ده فیلسوف زن صحبت کرده است که از یونان باستان تا قرن بیست و یکم، موفق شدند دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهند. 

کتاب فلسفه از نگاه ده زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی را به خواندن کتاب فلسفه از نگاه ده زن دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فلسفه از نگاه ده زن

دیوتيما کاهنه‌ای بود فضيلت‌مند و در مورد ماهيت عشق و این گونه مسائل، فردی بود صاحب نظر و بسيار روشن. از آن گذشته، دارای کراماتی نيز بود. چنان که در هنگام مراسم یک قربانی توانست با دعاهای خود، بلای طاعون را برای مدت ده سال از اهالی آتن دور سازد.

در رساله ضيافت یا سمپوزیوم که رساله‌ای است در باب ماهيت عشق، سقراط به دعوت یکی از دوستانش در یک مهمانی شرکت می‌کند و به پيشنهاد یکی از حاضران قرار شد تک تک افراد نطقی در خصوص عشق بنمایند که آخرین سخنرانی به جهت گردش و نوبتی که در ميان گویندگان بود، به سقراط واگذار گردید و اما سقراط با همه ی مقدمه چينی‌ها و شکسته نفسی‌های نسبتا تکراری که کمی بوی طنز نيز از آن به مشام می‌رسد (از قبيل اینکه دیگران همه چيز را گفته‌اند و من دیگر چيزی برای گفتن ندارم و یا اینکه معمولا حرف‌های خود را با یک سوال آغاز می‌کند و به سخنرانی که گفته‌اش را حائز اشکال می‌داند، می‌فهماند که در تعاریف و نتيجتا در مقاصد حامل اشتباه و کج فهمی است و بعد پس از به خاک ماليدن حریف خود به ارائه تعریف می‌پردازد و ...) سخنانش را آغاز می کند و تعاریفی از عشق ارائه می‌دهد که هنوز می‌تواند با قایق‌های بادبانی حکمتش به قلب عصر رایانه بتازد و با غریو پيروزی از ميدان خارج شود.

او ابتدا با معرفی یک زن کاهنه به نام دیوتيما اهل مانتينه، او را آموزگار خود در مورد عشق دانسته و هرچه را در آن مجلس در خصوص عشق بيان نمود در واقع مکالمه‌ای بوده که بين او و دیوتيمای فضيلتمند در تعریف نمودن عشق رخ داده بود.

فهرست 

  • مقدمه
  • دیوتيما
  • هيپاتيا 
  • هلوئيز 
  • هيلدگارد بيگنی 
  • جرج اليوت 
  • هلنا پروفنا بلاواتسکی
  • هانا آرنت
  • آین رند
  • سيمون دو بووآر
  • آیریس مرداک 
  • منابع

نظرات کاربران

esrafil aslani
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

منحنی زندگی سیمون دوبووار که از پیوستگی‌اش به پیشه‌ی انزواجویانه‌ی روشنفکری آغاز شده بود، به همبستگی پرشور، همراه با پیشرفت برای بازپس‌گیری حقوق زنان در سراسر جهان ادامه یافت. با وجود این، نوشتن در درجه‌ی نخست، دلبستگی بنیادی او در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان