دانلود و خرید کتاب سرنخ زندگی را در دست بگیرید وین دایر ترجمه محمدرضا اخلاقی‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنخ زندگی را در دست بگیرید اثر وین دایر

کتاب سرنخ زندگی را در دست بگیرید

نویسنده:وین دایر
انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنخ زندگی را در دست بگیرید

وین والتر دایر (۲۰۱۵-۱۹۴۰)، نویسنده کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی امریکایی است. در بخشی از کتاب به نام «مزایای عمل از موضع ضعف» می‌خوانیم: «هرگاه بر اثر ترس خود را ناتوان از عمل یافتید یا به عبارتی قربانی یافتید، از خودتان می‌پرسید: «خارج از این وضعیت، چه عایدم می‌شود؟» اولین پاسخی که وسوسه می‌شوید بدهید این است، «هیچ». اما عمیق‌تر فکر می‌کنید و می‌پرسید چرا مردم به این نتیجه می‌رسند که راحت‌تر هستند قربانی باشند تا آن‌که بر نقاط قوت خود اتکا کنند و سرنخ زندگی خود را در دست بگیرند. اگر فقط تسلیم شوید و بگذارید دیگران کنترل را در دست بگیرند ظاهراً می‌توانید از ریسک‌های زیادی دوری کنید و حتی برای همیشه از انداختن خودتان در مخمصه جلوگیری کنید. آن‌گاه، اگر اوضاع بد پیش برود می‌توانید کسانی که سرنخ را در دست دارند سرزنش کنید، به آن‌ها ناسزا بگویید و با ظرافت از زیربار مسؤولیت‌های بزرگ‌تر خود شانه خالی کنید. در عین حال، می‌توانید به‌راحتی از الزام به ایجاد تغییر فرار کنید، چرا که آزاد هستید هم‌چنان یک قربانی خوب و سر به زیر باقی بمانید و از مزایای دائمی تأئیدیه‌های کاذب توسط عواملی که شما را به دنبال خود می‌کشند بهره بگیرید».
معرفی نویسنده
عکس وین دایر
وین دایر
آمریکایی | تولد ۱۹۴۰ - درگذشت ۲۰۱۵

وین والتر دایر در دهم ماه می سال ۱۹۴۰ در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. او در خانواده‌ای نسبتا پرجمعیت زندگی می‌کرد و به جز خود دو برادر دیگر داشت. بعد از مدتی پدر آنها خانه و خانواده را ترک کرد و کمی بعد هم مادرشان هر سه پسر را به محل‌ نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست سپرد.

نظرات کاربران

کتاب 1984
۱۳۹۶/۰۸/۱۴

این کتاب عالیه، یاد میده چطور خودمون رو قربانی حوادث ندونیم، تقصیرهارو به گردن دیگران نندازیم و در موقهیت های مختلف چطور رفتار درستی داشته باشیم

sahar
۱۴۰۰/۰۲/۰۷

فوق العاده بود ،تقریبا برای هر موقعیتی که ما نقش قربانی داریم، توضیح داده بود و مثال آورده بود . بعضی هاش رو حتی فکر هم نمیکردم جزو موارد قربانی شدن باشه. بعد از خوندن این کتاب متوجه شدم که

- بیشتر
کاربر 7756344
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هرگاه حس کردید به تنهایی نیاز دارید، این تنهایی را ایجاد کنید. در انجام این کار استوار و ملایم باشید، اما این کار را بکنید. اگر مایل بودید قدم بزنید، چرت بزنید، به اتاق خود بروید و مطالعه کنید یا هر کار دیگر که به تنهایی و خلوت نیاز دارد، اما وسوسه نشوید از خلوت خود دست بکشید فقط به آن دلیل که کسی شما را درک نمی‌کند یا برچسب منزوی بر شما می‌زند. به جای آن‌که به‌خاطر برچسب خوردن آشفته و ناراحت شوید بپذیرید برچسب خوردن از سوی دیگران امری طبیعی است. اگر از شما به عنوان فردی منزوی، عجیب غریب، یاغی و دم‌دمی مزاج یاد کنند، نشان دهید که این برچسب‌ها شما را آزرده خاطر نمی‌کنند، در نتیجه برچسب زدن کارآیی خود را از دست می‌دهد و سرانجام متوقف می‌شود. اما اگر بر طبق معمول این برچسب‌ها را به دل بگیرید یا در مورد ناهم‌خوانی آن‌ها جر و بحث کنید یا به‌خاطر این برچسب‌ها ناراحت شوید و احساس گناه کنید، صرفاً این نوع رفتار دیگران را تقویت کرده‌اید.
sahar
نمی‌توانم درک کنم چطور یک قطعه کوچک کیک می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. قرار بر این است که با کاربرد این شیوه، از تصمیم محکم خود برای رژیم گرفتن دست بردارید، زیرا کسی دیگر نمی‌تواند تصمیم شما را درک کند. از این وسیله استفاده می‌شود تا شما را به همان الگوهای خودتخریب‌گری مقید کنند که خود نتوانسته‌اند آن‌ها را زیر پا بگذارند. پیامی که این‌جا ارسال می‌شود این است که باید کارهایی را که نمی‌خواهید، انجام دهید (یک قربانی باشید) چون کسی دیگر می‌خواهد آن کارها را بکنید یا طرف نمی‌تواند درک کند چرا در آن لحظه مانند او نمی‌اندیشید. این جمله برعکس هم به کار برده می‌شود: «نمی‌فهم چرا این کیک را می‌خوری، نگاه کن، من آن را نمی‌خورم. » در این‌جا منطقی مشابه به کار گرفته می‌شود تا هدفی متفاوت اثبات شود.
sahar
اگر خود را از تجربیات ضروری محروم کنید مثل این است که به خودتان بگویید من نمی‌خواهم بدانم. اما امتناع از دانستن به ضعف شما می‌انجامد و قربانی شدن شما توسط دیگران را تضمین خواهد کرد.
mohammad soleimani
انتظاری که در مورد نحوه عملکرد در محیط اجتماعی از خودتان دارید عاملی است که تأثیر زیادی بر نحوه زندگی شما خواهد داشت. اگر پول آن چیزی است که می‌خواهید، درباره ثروتمند بودن فکر کنید. خود را به آن صورت که دوست دارید باشید تصور کنید، خوش‌سخن، خلاق یا به هر صفتی که می‌خواهید. با چند بار سرخوردگی در ابتدای کار، نومید نشوید. این‌ها را هم‌چون تجربیات یادگیری تصور کنید و با حس سرشار از زندگی کارتان را ادامه دهید. بدترین اتفاقی که ممکن است در فرآیند ایجاد توقعات اجتماعی جدید برای شما رخ دهد این است که همان‌جا باقی بمانید که هستید ـ و اگر اکنون این‌جا هستید چرا نباید توقع داشته باشید در جای بهتری باشید؟
Fatemeh_fmr

حجم

۳۳۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۳۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان