دانلود و خرید کتاب غول های کلاسیک روانشناسی تام باتلر. بودن ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غول های کلاسیک روانشناسی اثر تام باتلر. بودن

کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

معرفی کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

کتاب غول های کلاسیک روانشناسی نوشته تام باتلر بودن است که با ترجمه مهدی قراچه‌داغی منتشر شده است. کتاب غول های کلاسیک روانشناسی برگرفته از ۵۰ کتاب برتر روانشناسی است.

درباره کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

کتاب غول های کلاسیک روانشناسی به نوشته‌های بزرگانی مانند فروید، آدلر، یونگ، اسکینر، جیمز، پیاژه و پاولف و نیز نویسندگانی ز دوران اخیر مانند گاردنر، گیلبرت، گلمن، سلیگمن و بسیاری دیگر اشاره دارد. هر کتاب را به طور خلاصه تعبیر و تفسیر کرده‌ایم، و عقاید اساسی نویسنده را برشمرده‌ایم. ترکیبی از عناوین جدید و قدیم شما را در جریان آخرین و مطرح‌ترین نقطه‌نظرها در زمینه روانشناسی قرار می‌دهد. در کنار آشنایی با بزرگان روانشناسی در سالهای گذشته، با آراء و نظرات جدید نویسندگان مطرح در این قلمرو آشنا می‌گردید. 

در بررسی‌ای که ۵۰ کتاب برتر روانشناسی را دربرمی‌گیرد و ایده‌ها و نظرات نویسندگان و متخصصان بزرگ روانشناسی را مطرح می‌سازد، موضوعات مختلفی در زمینه روانشناسی را پی می‌گیریم. اینکه از چه انگیزه می‌گیریم، چگونه احساس و عمل می‌کنیم، مغزمان چگونه کار می‌کند و چگونه خودمان را می‌شناسیم. آگاهی عمیق‌تر در این زمینه‌ها به خودشناسی، درک بهتر طبیعت انسانی، بهبود روابط و افزایش اثربخشی منجر می‌شود. این کتابی است که خواندن آن تغییری اساسی در زندگی شما ایجاد می‌کند.

خواندن کتاب غول های کلاسیک روانشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب غول های کلاسیک روانشناسی

در سال ۱۹۰۲، گروهی از مردان که اغلب آنها پزشک بودند روزهای چهارشنبه در آپارتمانی در وین دور هم جمع می‌شدند. جامعه چهارشنبه‌های زیگموند فروید کمی بعد عنوان جامعه تحلیل روانی وین را برای خود انتخاب کرد و اولین رئیس آن آلفرد آدلر بود.

آدلر، دومین شخصیت مهم گروه وین و بنیانگذار روانشناسی فردی، هرگز خود را مرید فروید نمی‌دانست. درحالی که فروید یک شخصیت به شدت تحصیل کرده بود و در محله بسیار عالی وین زندگی می‌کرد آدلر فرزند ساده و بی‌آلایش یک تاجر غلات بود که در بیرون از شهر وین و در اراضی اطراف آن بزرگ شده بود. درحالی که فروید به خاطر دانش و علم و اطلاعش درباره دنیای کلاسیک و مجموعه‌های عتیقه‌اش شهرت داشت، آدلر برای بهبود سلامتی طبقات کارگری و فراهم آوردن زمینه‌های تحصیلی و حقوق زنان تلاش می‌کرد.

سرانجام در سال ۱۹۱۱، بعد از اختلاف نظر شدید و دلگیر شدن آدلر از فروید که همه بیماریهای روانی را ناشی از احساسات جنسی سرکوب شده می‌دانست، آدلر از فروید جدا شد. چند سال قبل از آن، آدلر کتابی به رشته تحریر درآورده بود که می‌گفت برداشت‌ها و ادراکات اشخاص از بدنشان و از کمبودها و نواقص آن عامل مهمی در شکل دادن به هدفهای آنها در زندگی است. فروید معتقد بود که انسانها به شدت تحت تأثیر ذهن ناهشیار خود هستند، اما آدلر انسانها را موجوداتی اجتماعی ارزیابی می‌کرد که با توجه به شرایط محیطی خود واکنش نشان می‌دهند. افراد و اشخاص معمولا برای رسیدن به قدرت شخصی تلاش می‌کنند، اما اگر ازسلامتی برخوردار باشند خود را با جامعه تطبیق می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند.

جبران نقطه ضعف

مانند فروید، آدلر معتقد بود که روان انسان در دوران کودکی او شکل می‌گیرد و انگاره‌های رفتاری تا حدود زیادی تا دوران بلوغ به همان شکلی که هستند ادامه‌دار می‌شوند. اما درحالی که فروید به شرایط جنسی در دوران طفولیت اشاره داشت، آدلر به این موضوع علاقه داشت که بچه‌ها چگونه می‌خواهند بر قدرت خود در جهان بیفزایند. رشد کردن در شرایطی که همه بزرگ‌تر و قدرتمندتر هستند، سببی است تا هر کودک بخواهد به ساده‌ترین راه ممکن به آنچه نیاز دارد، دست پیداکند.

آدلر به خاطر ایده خود در زمینه «نظم تولد» شهرت دارد. برای او مهم بود که هرفرزند بچه چندم خانواده است. برای مثال، کوچک‌ترین فرزند به این دلیل که کوچک‌تر از بقیه است و قدرتش از همه کمتر است، سعی می‌کند بر سایر اعضای خانوده پیشی گیرد و توانمندترین عضو خانواده شود. کودک کمسال یا سعی می‌کند از بزرگ‌ترها تقلید کند تا قدرتمندتر شود، و یا از خود نقطه ضعف نشان می‌دهد تا از کمک بزرگ‌ترها برخوردار گردد. 

نظرات کاربران

هادی مددی قاف
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

باسلام. درخصوص ترجمه باید عرض کنم که متاسفانه پر از ناراستی و خطاست. مثلاً در ابتدای مطلب مربوط به دیوید برنز درصد افسردگی در متن انگلیسی و اصلی کتاب ۵.۳ درصد است که به خطا در ترجمه ۵۳درصد ذکر شده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۲۵۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان