دانلود و خرید کتاب استاد محمدجواد میری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استاد

کتاب استاد،؛ صد روایت از زندگی آیت‌الله سیدعلی قاضی نوشته محمدجواد میری و از مجموعه کتاب‌های موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی است.

درباره کتاب استاد

آنچه درکتاب استاد آمده است، برش‌هایی کوتاه از حالات و کلمات سید علی قاضی است که گوشه‌ای از شخصیت بی نظیر او را به تصویر می کشد.

هدف این موسسه برقراری ارتباط، بررسی و حل مشکلات جوانان، کوشش برای یافتن راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، ارتقای سطح آگاهی و معرفت دینی، اجتماعی جوانان و انجام فعالیت‌های تحقیقی- پژوهشی و افکارسنجی است.

مهم‌ترین رویکرد موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهشی‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، معرفت افزایی برای جوانان و تقویت دنیای اعتقاداتشان و تأثیر بر سبک زندگی آن‌ها در سراسر کشور و برخی از نقاط جهان است.

در این راستا، موسسه، کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون آموزشی و معرفتی به چاپ می‌رساند که کتاب استاد،؛ صد روایت از زندگی آیت‌الله سیدعلی قاضی یکی از آثار ارزشمند در جهت ارتقای سطح آگاهی و معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی جوانان امروز است.

خواندن کتاب استاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه بزرگان پیشنهاد میکنیم.

بخشی از کتاب استاد

مجتهد جوان

سیدعلی از همان ابتدای نوجوانی مشغول به درس خواندن شد؛ ادبیات فارسی، ادبیات عربی، تفسیر، فقه، اصول...

برخی درس‌ها را نزد پدر خواند و برخی دیگر را نزد اساتید مشهور تبریز.

کتاب «ارشاد» شیخ مفید را در همان ایام حاشیه زد.

اما... فراگیری این علوم، عطش او را آرام نمی‌کرد...

بیست و سه سالش بود که راهی نجف شد.

و پنج سال بعد، در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

حال فقر

برای تحصیل روزی تلاش می‌کرد ولی اوضاع طوری رقم می‌خورد که چیز زیادی از مال دنیا برایش نمی‌ماند. در این شرایط، فقر را عنایت خدا و مقدمه کمال می‌دانست.

گاهی دیگران طعنه می‌زدند:‌ «تو و این همه اهل و عیال و خرج زیاد و بی پولی؟!»

صادقانه پاسخ می‌داد:

«این حال را دوست دارم. در مقابل آن غنیّ مطلق، باید فقیرترین باشم. وقتی پول ندارم احساس نیاز بیشتری به خدا می‌کنم و توجهم به او بیشتر می‌شود. در آن حال با خود می‌اندیشم: آیا این لذایذی که از نماز می‌برم در برزخ هم نصیبم می‌شود؟!»

می‌گفت: «برزخ من، فقر در دنیاست. دیگر در برزخ مشکلی ندارم!»

مکافات

در ایام جوانی، روزی در بازار با سیدابوالحسن اصفهانی راه می‌رفت. دوست صمیمی و هم‌مباحثه‌ای همدیگر بودند.

سیدعلی رو کرد به سیدابوالحسن:‌ «آینده مرجعیت از آن شماست.»

و یک شوخی هم ضمیمه کرد: «آن موقع ما را از یاد نبرید!»

سال‌ها بعد، به یکی از شاگردان گفته بود:‌ «در جوانی، یک شوخی بی‌جهت کردم و هنوز که هنوز است دارم چوب همان حرف لغو را می‌خورم.»

نظرات کاربران

محمد
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

یک کتاب خوب و شیرین و پر از تذکرهای اخلاقی

رادیو سکوت :)
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

از اون دست کتاب هاست که ارزش چند بار خواندن و هدیه دادن رو داره بسیار کتاب تاثیرگذاری هست. من خودم قبل از مطالعه این کتاب آیت الله قاضی رو کم می شناختم ولی با خواندن این کتاب مطالبی رو درموردشون فهمیدم

- بیشتر
ابوالفضل سالاری
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

مفید بود ! با تامل بخوانید .

meskcin
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

بهترین کتاب اخلاقی که خوندم، مختصر و مفید💯

علیرضام
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

مطالعه زندگی چنین شخصیت هایی که در دوران کوتاه حیاتشان برای اطرافیان و جامعه سراسر خیر و نیکی بودند و نماد حیات طیبه اسلامی هستند به شدت باعث تغییر سبک زندگی ما می شود مخصوصا مرحوم آیت الله قاضی که تماما

- بیشتر
omid
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

خواندن زندگینامه علما خودش به اندازه یک جلسه اخلاق بلکه به اندازه یک استاد می تواند بر انسان تاثیر گذار باشد انشاءالله که بتوانیم عامل باشیم

آیه
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

خیلی عالی و تاثیرگذار بود بسیار متن روانی داشت خواندن این کتاب خالی از لطف نیست👌👌👌

قیاسی
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

اللهم الرزقنی حبک...

fazel
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

یک کتاب مختصر اما به شدت مفید .از کتابایی که تندخوانیش شاید اشتباه باشه و با تامل و تفکر باید مطالعش کرد. پیشنهاد میشه

mobin
۱۴۰۰/۰۶/۱۸

عالی بود❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵۲)
همیشه باوضو محال بود از خواب بیدار شود و بدون وضو دوباره بخوابد. می‌گفت: «بیست سال است که بی وضو نمانده‌ام. بیست سال است که نخوابیدم، مگر با وضو.»
zahra sedaghat
کسی که دغدغه‌اش فقط خدا باشد، خدا تمام دغدغه‌های او را تأمین خواهد کرد.
ابوالفضل سالاری
به خودتان برسید! آقای قاضی می‌گفت: «حواستان به دنیا هم باشد. همسر، فرزندان و بهره‌های مادی خدادادی را داشته باشید و در همین زندگی طبیعی و عادی، به سمت خدا و معنویت حرکت کنید.» ظاهر خودش هم بسیار مرتّب و تمیز بود. موها و دست‌هایش را حنا می‌بست. حتی به تمیزی کفش خیلی اهمیت می‌داد. عطر و بوی خوش هم که جای خودش. می‌گفت: «این بدن، مَرکب و وسیله حرکت روح ماست. باید به آن رسیدگی کرد. هرچه بهتر به آن خدمت کنید، بیشتر می‌توانید در سیر معنوی از آن استفاده کنید.»
zahra sedaghat
پرسیدم: «در مواقع اضطرار و گرفتاری و بن‌بست، چه در امور دنیوی چه در امور اخروی، از کدام ذکر کمک بگیرم تا مشکل حل شود؟» در جواب گفت: «ابتدا پنج مرتبه صلوات بفرست. سپس پنج مرتبه آیت‌الکرسی را تلاوت کن. بعد این ذکر را در قلب خود بدون آنکه به زبان بیاوری آن قدر بگو تا مشکل برطرف شود:‌ اللَهُمَّ اجْعَلْنِی فی دِرْعِک الْحَصینَةِ الَّتی تَجْعَلُ فِیها مَنْ تَشآءُ.» خدایا! مرا در زره محکم خود قرار بده، همان زرهی که هر که را بخواهی در آن قرار می‌دهی.
Vizma gallery
«ای فرزند! دنیا می‌خواهی، نماز شب بخوان؛ آخرت می‌خواهی، نماز شب بخوان!»
علیرضام
مبادا به بهانه بهشت، از بهشت‌آفرین غافل شوید.
Parisa Karimi
یکی از شاگردان استاد به شوخی می‌گفت: «آقای قاضی ما را خسرالدنیا و الآخره کرد! نه بهره‌ای از دنیا داریم و نه از آخرت!» راست می‌گفت. کسی که بوی آقای قاضی به مشامش خورده بود، دیگر میل و رغبتی به لذت‌های دنیا و آخرت از خودش نشان نمی‌داد و تنها همّ و غمّش، رسیدن به خدا بود. این جمله را از استاد زیاد می‌شنیدند:‌ «من کان همُّه اللهُ، کفاه اللهُ فی جمیع همومِه.» کسی که دغدغه‌اش فقط خدا باشد، خدا تمام دغدغه‌های او را تأمین خواهد کرد.
امیرحسین
حدود بیست سال می‌شد که هوای چشم‌هایش را داشت؛ مبادا به نامحرم بیفتد. چشم‌ها دیگر عادت کرده بودند. هر وقت نامحرمی می‌خواست وارد شود؛ چشم‌ها بسته می‌شدند...
علیرضام
از خدا عشق خدا را بخواهید به شاگردانش توصیه کرده بود این دعا را در قنوت نمازهای واجب و مستحبشان بخوانند: «اللَهُمَّ ارْزُقْنی حُبَّک وَ حُبَّ ما تُحِبُّهُ وَ حُبَّ مَنْ یحِبُّک وَ الْعَمَلَ الَّذی یبَلِّغُنی إلَی حُبِّک وَ اجْعَلْ حُبَّک أَحَبَّ الاشْیاءِ إلَی». خدایا، عشق خودت، عشق به آنچه تو دوستش داری، عشق به کسی که تو را دوست دارد و عملی را که مرا به عشق تو برساند، به من روزی کن. خدایا، عشق خودت را محبوب‌ترین چیز پیش من قرار بده.
پیرو ۱۲
جواب تسلیت شاگرد را هم داد: «تمام غم و غصه دنیا پیش ما تا اولِ الله اکبر نماز است.»
Parisa Karimi

حجم

۱۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان