دانلود و خرید کتاب با بابا محمد طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب با بابا

کتاب با بابا توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. این کتاب بر اساس خاطرات سردار شهید حاج محمد طاهری و فرزندش مصطفی است.

درباره کتاب با بابا

شهید حاج محمد طاهری یک سمبل و نمادی از رزمندگان دفاع مقدس است که برای خیلی‌ها ناشناخته‌اند. افرادی که هرکدام دریایی بودند از ایمان، اخلاص، احساسات متعالی، افکار و اراده‌های بزرگ و متأسفانه ما قدرشان را نمی‌دانیم. صحبت‌های ایشان را اگر در جمع جوانان غرب و شرق عالم بخوانیم، به احترام او بلند می‌شوند و کف می‌زنند. چون چنین انسان‌هایی را نه دارند و نه دیده‌اند. امروز نمونه‌هایی مثل شهید طاهری، جهان جدیدی را در این دنیا ساخته‌اند. این افراد تمام جهت روحشان به سمت خداوند و معنویات بود و به هیچ‌چیز دیگر در این عالم توجه نداشتند. با اینکه غرب و شرق، آنها را افسانه و اساطیر می‌دانستند و فکر می‌کردند اینان فقط زمان پیامبران می‌زیسته‌اند و دیگر نیستند و ما هم باور کرده بودیم، ولی مشیت الهی بر آن شد که این افراد به برکت انقلاب اسلامی، ظهور پیدا کنند و تمدن جدیدی بسازند و شناخته شوند.

افرادی که نه در حاشیه تاریخ، بلکه به متن تاریخ آمدند و مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند. آنها متدین منفعل نبودند، متدین فعال بودند. دنبال تاریخ راه نیفتادند، مقابل تاریخ حرکت کردند و تمدن جدیدی ساختند. امروز دشمن از شخص شهید طاهری و امثال او نمی‌ترسد بلکه از شخصیت او می‌ترسد و در نوع مبارزه با این انسان جدید، درمانده است. اینجاست که برای ما شناخت شخصیت این افراد اهمیت پیدا می‌کند. حاجی طاهری از نظر رسمی تا ششم ابتدایی بیشتر درس نخوانده بود، ولی از نظر معرفتی از اکثر کسانی که می‌شناسیم، خیلی بالاتر بود. اندیشۀ او نشانگر روح بزرگ او بود. عالی‌ترین متون خودسازی و عرفانی را می‌توان در اندیشۀ ایشان دید. هدف از مبارزه، چگونگی مبارزه و چگونگی ادامه آن را می‌توان از ایشان پرسید. در نبرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با دشمن، باید به اندیشۀ شهید طاهری نگاه کرد. اگر از زاویه‌ای که ایشان به موانع در مبارزه نگاه می‌کرد نگاه کنیم، سرنوشت نبرد نرم‌افزاری با دشمن هم تغییر خواهد کرد. ایشان می‌گفت من می‌بینم روزی را که از همۀ موانع دشمن عبور می‌کنیم و وارد کربلا و قدس می‌شویم. جملاتی که ایشان در جبهه، قبل از عملیات بدر می‌گفت، رمز پیروزی انقلاب و رمز جهانی‌شدن این موج بیداری اسلامی است.

خواندن کتاب با بابا را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب با بابا برای علاقه‌مندان به ادبیات مقاومت و پایداری مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب با بابا

محمد از چهارسالگی در مکتب‌خانه ابوتراب در روستا قران آموخت و سپس به دبستان رفت و تا ششم ابتدایی درس خواند. بعد از آن مشغول دامداری و کشاورزی شد، چرا که در روستا امکان ادامه تحصیل نبود. ذهن خلاق و استعداد عجیبی داشت. عاشق نقاشی بود و در مدت کوتاهی توانست فنون نقشه‌کشی و طرح قالی را یاد بگیرد.

طراحی قالی کار هرکسی نبود. یک هوش سرشار و توانایی خاصی احتیاج داشت. او از دامداری و طراحی، درآمد خوبی کسب می‌کرد. به‌طوری‌که برخی، حسرت شرایط مالی محمد را می‌خوردند. الشیخ محمد در اوایل دهه پنجاه راهی سربازی شد و سپس با دختر دایی‌اش ازدواج کرد. ازدواج آنها بسیار ساده و شاد، اما بدون گناه بود. او برای مراسم خودش شعری سرود و مجلس را با شادی و بدون گناه برگزار کرد. ملا غلام‌رضا دایی محمد از قاریان و ملاهای باسواد آن منطقه بود. خداوند به شیخ محمد صدای خوبی عنایت کرد، او هم مداح و قاری مسلط قران شد. مدتی بعد زمزمه‌های انقلاب را شنید. او به جمع انقلابیون پیوست و با خان و خان بازی مخالفت کرد.

زمانی که فهمید عده‌ای از فقها نقاشی موجودات زنده را جایز نمی‌دانند، با وجود علاقه بسیار، کشیدن نقاشی را رها کرد. انقلاب پیروز شد. در اولین انتخابات شورای روستا، با اینکه نامزد نشده بود، اما با شناختی که اهالی از او داشتند، به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شد! سپس راهی کاشمر شد تا بتواند بهتر به خط امام و انقلاب کمک کند. او در سپاه کاشمر عضو شد که آن هم حکایت جالبی دارد.

نظرات کاربران

ya' Mahdi
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

چاپیش رو خوندم . ممنون پدرم هستم که این کتاب رو بهم هدیه داد . از اون کتاباس که سه صبح چشات داره از جاش در میاد از بی خوابی ولی میگی شرمنده وقت ندارم ،دووم بیار!!😂 دوست دارم زندگیم مثل پدر شهید

- بیشتر
کاربر ۱۵۸۴۴۳۵
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

خیلی کتاب قشنگی فکر نمیکردم همچین شهیدی توی شهرمون بعد خوندن این کتاب روز بعدش رفتم سر خاکشون خیلی فضای معنوی باید تشکر کنم از دوست شهید طاهری که به من این کتاب معرفی کردن

مریم طالبیان
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

یه کتاب عالی هست من از قتی زندگی نامه شهدا وشروع به خوندن کردم واقعاآدم دیگه ای شدم ولی اینهمه اطلاعات عجیب وغریب ازشهدادیوانم کرده مگه میشه اینقدرملکوتی وآسمانی باشی ولی بین افرادی زندگی کنی که فقط بفکرخوردن وخواب هستن

- بیشتر
Asfiya
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

کتابی بسیار سازنده با سبکی خاص در زندگینامه نویسی شهیدان بود. واقعا لذت بردم

Zahra.A.1
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

خیلی قشنگ بود در مورد شهید حاج محمد طاهری و تجربه نزدیک به مرگ پسر شهید! حتما مطالعه کنید فقط ای کاش تجربه نزدیک به مرگ پسر شهید منسجم تر و داستان وار نوشته می‌شد ...

moty
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

برای فهمیدن جایگاه شهدا کتاب مناسبی است

کاربر ۲۵۴۰۰۵۹
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

بسیار عالی ای کاش برای معرفی شهدا میشد تمام رسانه های عالم رو به دست گرفت تا انسانها معنی عشق و عاشقی ومعشوق رو میفهمیدن .

کاربر ۱۷۹۲۰۸۱
۱۴۰۰/۱۲/۰۳

آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند آیا بود که گوشه ی چشمی به ما کنند.....

omidfarzadyanpoor
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

اگه بخوایم مفهوم اخلاص و مخلص بودن رو بفهمیم، لازم که نه، ضروری ِ که این کتاب ُ بخونیم.❤💐

احسان
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

خوب بود.‌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴۵)
يادم هست در زمينه مسائل پزشکي که سال‌ها درس خوانده بودم، فهميدم که پرهيز کردن، بيشتر از تمام درمان‌ها ارزش دارد.
eshaghkhani
خداوند کسي را در برزخ عذاب نمي‌کرد، بلکه اين انسان‌ها بودند که با اعمال دنيايي خود، باعث سوختن و عذاب خودشان مي‌شدند. درست مثل کسي که غذاي فاسدي خورده و به يک جشن باشکوه رفته. درحالي که همه در حال لذت بردن از جشن هستند، او مشغول عذاب خودساخته‌اي است که قبل از مهماني براي خودش ايجاد کرده! اگر او غذاي فاسد را نمي‌خورد مانند بقيه لذت مي‌برد،
محسن
اگر ما بغداد و عماره عراق را فتح کنيم و صدام سرنگون شود، ولي از نظر تهذيب نفس و خودسازي عقب باشيم، شکست خورده‌ايم...
shariaty
اي کاش در دنيا به جاي اين همه دعا براي گشايش اقتصادي، از خدا رشد معنوي مي‌خواستم تا جايگاه بهتري نصيبم مي شد. اي کاش هر زمان نمازم قضا مي‌شد بلافاصله به جا مي‌آوردم. اي کاش مانند مقربين، سحرها را بيدار بودم و لذت مناجات با خدا را بيشتر حس مي کردم. اي کاش بين الطلوعين نمي‌خوابيدم تا برکات و روزي بيشتري نصيبم مي‌شد و جايگاهي بسيار بالاتر را به دست مي‌آوردم. اي کاش در امتحان خدا که در طول زندگي برايم پيش آمده بود اينقدر ناله و بي‌تابي نمي‌کردم، من با صبر در مقابل سختي‌ها، مقامات بسياري را مي‌توانستم کسب کنم. اي کاش آن زماني که قدرت انجام گناه داشتم گناه نمي‌کردم. به راستي اگر به دستورات خدا گوش مي‌کردم به مقامات بسيار بالاتري دست مي‌يافتم.
کاربر ۳۶۸۸۷۹۰
وظيفه اصلي خود که خشنودي پروردگار عالم است را فراموش نکنيد. اگر رضايت خدا را مي‌خواهيم بايد رضايت خودمان را فدا کنيم...
shariaty
در جايي ديگر پرسيد: توي بهشت خوردني چي هست؟ بعد به شوخي گفت: چايي هم هست؟ گفتم: آنجا اينقدر نعمت‌هاي زيبا هست که کسي به فکر چايي نيست، ولي اگر چايي هم بخواهي فراهم مي‌شود. بعد اشاره کردم به آيه: فيها ما تشتهيه الانفس و تلذ الاعين... هر چه دل بخواهد و هرچه چشم از آن لذت ببرد برايشان فراهم است. (سوره زخرف آيه ۷۱)
محسن
ما هدفمان از اين مبارزه، پيروزي و فتح بغداد نيست، بلکه هدفمان اين است که عمل به تکليف کنيم و رضاي خدا را خواهانيم.
باافتخار ، یه ارزشی🦋
بعد فرمودند: «الصلوه معراج المومن. نماز مثل پله‌هاي نردبان است که انسان را به اوج کمال مي‌رساند. اما برخي در همان پله‌هاي اول درجا مي‌زنند و اين کار را خسته کننده و تکراري مي‌دانند.
محسن
مشكلات و سختي‌ها، معلم زندگي ما هستند. كساني كه در مقابل مشكلات صبر مي‌كنند و به دنبال برطرف كردن آن‌ها هستند، ظرفيت وجودي خودشان را بالا مي‌برند و در پيشگاه خدا مقام بسيار بالايي دارند. اما آن‌ها كه در مقابل مشكلات جزع و فزع كرده و تحمل نمي‌كنند، در واقع خود را از توفيقات بزرگي كه مي‌توانست نصيب آن‌ها شود محروم مي‌كنند.
SaMa
از مهمترين مطالبي که درک کردم اين بود:‌ نخستين وظيفه‌اي كه ما داريم، عشق و ابراز محبت نسبت به ديگران است. و اولين كسي كه بايد به او عشق بورزيم و با ادب در محضر او باشيم،
مهدي احمدي

حجم

۴۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان