دانلود و خرید کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی سیدمحمد بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی اثر سیدمحمد بهشتی

کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی

معرفی کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی

کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی نوشته سید محمد بهشتی است. این کتاب مجموعه یادداشت‌های کوتاه زندگی نویسنده از شهریور ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ است. نویسنده در ذکر این رویدادها به ذکر خاطرات نپرداخته است و در کنار خاطرات نظرات و حالات روحی خودش را هم نوشته است. همین موضوع خواننده را خود همراه می‌کند تا با جهان‌بینی و دنیای نویسنده همراه شود.

زبان کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی خواندنی و روان است و ما را با خود همراه می‌کند.

خواندن کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های ناداستان، خاطرات و یادداشت‌هایی درباره زندگی.

بخشی از کتاب کوچه پس کوچه های روزمرگی

چرا آیین محرم تا این اندازه با حیاتِ شهر در آمیخته است و این‌قدر بروز بیرونی دارد؛ چرا دسته‌های عزاداری همچون شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر رفتگان باید حتماً حرکت کنند و تا مسیری علم عزاداری را مشایعت کنند و به سوگواری در فضایی بسته اکتفا نمی‌کنند؛ چرا با وجود احترامی که برای دیگر ائمه و اولیاء قائلیم، مراسم عزاداری سیدالشهدا را این‌گونه برگزار می‌کنیم. این پرسش‌ها و ده‌ها پرسش دیگر نظیرش هست که علی‌رغم قدمت چند سده‌ایِ این مراسم هنوز پاسخی درخور نیافته است. مراسم مشایعت پیکر ازدنیارفتگان برای ایرانیان همواره اهمیت داشته است؛ خصوصاً وقتی شخص از دنیارفته جوان و کام‌ناگرفته از دنیا بوده، این مراسم مفصل‌تر و با اَشکالی از تابوت‌گردانی همراه می‌شده است؛ خواه به شکلِ نخل، عماری، حجله، و یا شبیه‌گردانی. معنای جوانی البته محدود به سن و سال طبیعی نیست و بیش از آن استعاره‌ای است از کسی که آلودگی و حجاب‌ها در نفسش پایدار نشده است. همین مفهوم از جوانی است که در اصطلاح «فتوت» خود را آشکار می‌کند، «فتی» به معنی «جوان» و در واقع «جوانمرد» است. گویند حضرت موسی (ع) از خداوند دربارهٔ معنی فتوت پرسید و خداوند پاسخ داد: فتوت یعنی نفسی را که پاک به تو سپردیم تو نیز پاک به من باز بسپری. به این ترتیب فتوت با مفاهیمی چون پاکبازی، ایثار و شهادت نسبت پیدا می‌کند و این همان مفاهیمی است که در واقعهٔ عاشورا به ظهور می‌رسد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
لازم نیست در هر زمینه‌ای صاحب علم و تخصص باشیم که بتوانیم حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم؛ فقط کافی است دچار غرض و علت نشده باشیم. چراکه غرض‌ورزی روی دیدگان حجاب می‌کشد و آدمی را در تاریکی قرار می‌دهد. در عوض کسی که غرضی ندارد هرقدر نامتخصص، ظرفیت بیشتری برای دیدن حقیقت دارد.
باران
تشنگی حال عجیبی است، حالی است که مایهٔ خیال‌پردازی است، تشنه است که آب را در اعماق زمین و از ورای حجاب‌های ضخیم خاک تشخیص می‌دهد و بیرون می‌کشد و کسی که تشنه نیست آب را در یک قدمی‌اش هم نمی‌بیند. زندگی در محیط ایران اقتضا می‌کرده که ایرانیان با مفهوم تشنگی آشنا باشند ولی تشنگی برای ایرانیان بیش از اینکه فقدان باشد سرمایه بود. به فیلم‌های کیارستمی که دقت می‌کنم، جز مدح تشنگی چیزی در آن نمی‌یابم؛ از «خانهٔ دوست کجاست؟» که ماجرای عطش پسربچه‌ای دبستانی است برای یافتن دوستش و پس دادن دفتر مشقش به او، تا «طعم گیلاس» که تشنگی برای یافتن بهانهٔ مختصری برای ادامهٔ زندگی است، تا «زیر درختان زیتون» که عطش زندگی کردن را در اسفبارترین شرایط روستانشینان زلزله‌زده به تصویر می‌کشد. همه‌اش در ستایش یک چیز است؛ تشنگی برای جرعه‌ای حیات و زندگی. همین تشنگی بود که سبب می‌شد قهرمانان داستانش در کوچک‌ترین زیبایی‌ها شوری برای ادامهٔ حیات بیابند. مگر نه اینکه شخص سیراب را بزرگ‌ترین بهانه‌ها نیز خوشحال و راضی نمی‌کند.
باران

حجم

۲۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۲۵۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان