دانلود و خرید کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی سیدیحیی صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی اثر سیدیحیی صفوی

کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی

معرفی کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی

کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی نوشته سیدیحیی صفوی است که در موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام منتشر شده است.

مؤسسه‌ی آینده‌پژوهی جهان اسلام مؤسسه‌ای طراز اول در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی ــ هنری، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی جهان اسلام در سطح منطقه است که می‌کوشد ضمن پایه گذاری و ارتقا رشته مطالعات جهان اسلام در سطح تحصیلات تکمیلی و طراحی گروه‌ها و دوره‌های آموزشی ــ پژوهشی، دیدگاهی واقع گرا ــ عملگرا را در همگرایی و وحدت جهان اسلام گسترش دهد.

موسسه آينده­‌پژوهی جهان اسلام، با هدف واكاوی مبانی و راهكارهاي ارتقا سطح كيفی و كمی مناسبات كشورهای اسلامی پايه‌­گذاری شده است. اين موسسه به دنبال يافتن بستری تبيني- تحليلی برای بهبود جايگاه كشورهای جهان اسلام در نظام بين ­الملل، فزونی‌­بخشی امنيت،‌ رفاه و آسايش شهروندان اين كشورها و زمينه‌­چينی برای همگرايی و یکپارچگی ميان آن­ها است.

معرفی و ترویج آموزه‌ها و الگوهای توانمندساز برای ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان جوامع اسلامی، مقابله با تحریف چهره‌ی اسلام و تضعیف قابلیت‌های بی‌بدیل جهان اسلام ماموریت این موسسه است و هدف آن تقویت روندها و پیش‌ران‌های مؤثر بر شکل‌گیری آینده‌ی مطلوب برای جهان اسلام در چارچوب بلوک قدرت جهانی بلامنازع از راه افزایش همگرایی و اتحاد میان کشورهای جهان اسلام است.

 درباره کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی

نویسنده در این کتاب کوشیده است ابعاد توصیفی و تحلیلی گردشگری را در کشورهای اسلامی همزمان با یکدیگر مورد بررسی قرار دهد تا ضمن معرفی آثار و جاذبه‌های مختلف گردشگری، به بررسی ساختار سیاست‌گذاری و برنامه‌های توسعه گردشگری کشورها پرداخته شود.

با شناخت الگوهای موفق گردشگری می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای توسعه گردشگری در سطح بین المللی، منطقه‌ای، ملی و محلی داشت.

در بخش اول کتاب حاضر، تعاریف و مفاهیم نظری مرتبط با گردشگری مورد بحث قرار گرفته است. صفوی در فصل اول با توجه به تنوع تعاریف گردشگری به بیان تعاریف مختلف این مفهوم پرداخته و انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، مذهبی، بوم شناختی، ورزشی، سلامت، عدالت‌جویانه و الکترونیکیرا بررسی کرده است.

در فصل دوم با عنوان جایگاه گردشگری در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های ملی، به بررسی تعاریف و مشخصه‌های سیاست‌گذاری گردشگری و نقش دولت در سیاست‌گذاری گردشگری پرداخته شده است. در فصل سوم تاثیرات مثبت و منفی بخش‌های مذکور بر روی یکدیگر بیان شده است.

در بخش دوم کتاب، به بیان مفاهیم مرتبط با گردشگری مذهبی و گردشگری اسلامی پرداخته شده و تاریخچه کوتاهی از گردشگری مذهبی و زیارت در جهان ارائه شده است. 

به منظور درک ابعاد و شاخص‌های گردشگری در کشورهای اسلامی در بخش سوم به معرفی الگوهای موفق گردشگری در کشورهای اسلامی پرداخته شده است. در این بخش، هشت کشور مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، مراکش و اردن به عنوان کشورهای موفق معرفی شده‌اند. 

در هر فصل، پس از معرفی هر کشور، به طبقه‌بندی آثار و جاذبه‌های گردشگری آن کشور براساس انواع گردشگری فرهنگی، طبیعی، سلامت، ورزشی، تجاری و بازرگانی، الکترونیکی و انواع گردشگری مذهبی پرداخته شده است. در ادامه تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و پس از تحلیل شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری در آن کشور، به رویکرد و نقش دولت در گردشگری اشاره شده است. در بخش پایانی، پس از معرفی مناطق گردشگری بر روی نقشه، تلاش شده‌است تا نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت گردشگری در آن کشور مورد تحلیل قرار گیرد.

در بخش چهارم عوامل تاثیرگذار بر رشد گردشگری از جمله ملزومات، برنامه‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز گردشگری و حوادث سیاسی تاثیرگذار بر گردشگری در کشورهای اسلامی از جمله حوادث یازده سپتامبر و بهار عربی مورد بررسی قرار گرفته است.

 خواندن کتاب سیاست‌گذاری گردشگری در کشورهای اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران و مسئولان گردشگری و سیاست‌گذاران این حوزه.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان