دانلود و خرید کتاب والدین سمی سوزان فوروارد ترجمه شیرین یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

کتاب والدین سمی

معرفی کتاب والدین سمی

کتاب والدین سمی نوشته‌ی سوزان فوروارد کتابی در مورد سمت تاریک والدگری است؛ درمورد موقعیت‌هایی که پدر و مادر به‌عنوان اولین راهنما و نزدیک‌ترین شخص به فرزند، به او صدمه می‌زنند و مسیر رشد و بالندگی‌اش را مسدود می‌کنند. سوزان فوروارد، درمانگر و روان‌شناس آمریکایی، در این کتاب سعی می‌کند مقابل تفکر مقدس بودن و بی‌اشتباه بودن والدین بایستد و به ما نشان دهد کانون خانواده همیشه گرم نیست و گاهی می‌تواند آسیب‌زننده هم باشد.

والدین سمی با ترجمه شیرین یزدانی توسط انتشارات ارمغان گیلار منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را خریداری و دانلود کنید. نسخه الکترونیکی این اثر با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب والدین سمی اثر سوزان فوروارد

والدگری مسئولیت بزرگی است که برخلاف تصور معمول، نیاز به آگاهی، مطالعه و دانش دارد. هیچکس به‌طور مادرزادی مجهز به مهارت والدگری نیست و باید مثل هر مهارت دیگری برای کسب آن تلاش کند. والدین اولین راهنماهای کودک در سفر زندگی هستند و کودک درواقع جهان را از دریچه‌ی آن‌ها می‌شناسد. سال‌های اولیه‌ی زندگی، سال‌هایی که ما تازه در حال شناخت جهانیم، این پدر و مادر هستند که به رفتارهایمان شکل می‌دهند و تاثیراتی بر شخصیتمان می‌گذارند که ممکن است برای همیشه همراهمان بماند. این تاثیر محدود به دوران کودکی نیست. وقتی زمان می‌گذرد و کودک به دوران نوجوانی، بزرگسالی و میانسالی می‌رسد، باز هم اتصال با والدین ادامه دارد. درواقع نخ اتصال ما به والدین بسیار محکم است و تا پایان عمر قطع نمی‌شود.

کتاب والدین سمی به برشمردن و معرفی رفتارهای ناسالم در والدین می‌پردازد و روش رهایی از آسیب‌های این رفتارها را نشان می‌دهد. درواقع این کتاب به ما کمک می‌کند مفهوم والدین سمی را درک کنیم و ببینیم که این والدین چطور روی فرزندشان تاثیرات منفی می‌گذارند و باعث بروز مشکلات رنگارنگ در زندگی آن‌ها می‌شوند. بخش اول کتاب، والدین سمی است و به شناسایی این‌گونه پدر و مادرها می‌پردازد. فصل‌های این بخش عبارت‌اند از: «والدین خداگونه»، «والدین بی‌کفایت»، «والدین سلطه‌جو»، «والدین معتاد»، «والدین بدزبان»، «والدین کتک‌زن»، «والدین متجاوز» و «نظام خانواده». بخش دوم شامل مجموعه‌ای از راهکارها برای رهایی از آسیب‌های بی‌شمار زندگی با والدین سمی است. فصل‌های این بخش عبارت‌اند از: «شما مجبور نیستید ببخشید»، «من دیگر بزرگ شده‌ام» و «معنا بخشیدن به خویشتن خویش»، «مسئول واقعی چه کسی است؟»، «اقدام شجاعانه: مواجهه» و «التیام از جراحات روانی ناشی از سوءاستفاده‌های جنسی».

مطالعه‌ی کتاب والدین سمی و کتاب‌هایی از این دست به همه‌ی افراد جامعه کمک می‌کند چرا که بخش مهمی از شخصیت همه‌ی آدم‌ها در کانون خانواده شکل می‌گیرد و اصلاح و پرداختن به این کانون می‌تواند جامعه‌ی سالم‌تری بسازد که نرخ خشونت، ناهنجاری‌ها و جرائم در آن پایین است و افراد روحیه‌ی شادتر و سالم‌تری دارند.

چرا باید والدین سمی با ترجمه شیرین یزدانی را بخوانیم؟

سلامت جسمانی صدای بلندتری دارد و ما را وامی‌دارد فوراً به سراغش برویم؛ مثلاً اگر ما چند روز پشت سر هم دندان‌درد یا سردرد داشته باشیم، حتماً به سراغ پزشک می‌‌رویم. اما سلامت روان صدای کمتری دارد و کمتر هیاهو دارد بنابراین آن‌قدر جدی‌اش نمی‌گیریم تا کار به جاهای باریک بکشد. سال‌های اولیه‌ی زندگی سال‌هایی بسیار تعیین‌کننده‌ای هستند و هر رفتاری در این دوران می‌تواند مسیر زندگی انسان را به کل تغییر دهد. کتاب والدین سمی به ما کمک می‌کند بخشی از سلامت روان خودمان را بسنجیم و ریشه‌ی بسیاری از مشکلاتمان را بشناسیم. این شناخت نه‌تنها به بهبود وضعیت خودمان کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود با والدینمان هم رفتار درست‌تری داشته باشیم و درواقع به آن‌ها هم کمک کنیم. همچنین اگر والد هستیم این کتاب می‌تواند چراغی باشد تا مسیر پرپیچ‌وخم و پردست‌انداز فرزندپروری را راحت‌تر پشت سر بگذاریم. در ضمن مطالعه‌ی این کتاب روی روابط اجتماعی ما تاثیر مثبت دارد چون همدلی‌مان افزایش می‌یابد و درکمان از شرایط آدم‌ها بهتر می‌شود.

خواندن و دانلود کتاب والدین سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شاید تصور کنید والدین سمی فقط کتابی برای والدها یا آن‌هایی‌ست که می‌خواهند والد شوند! ولی باید بگوییم هر کسی می‌تواند از این کتاب کمک بگیرد. این کتاب تنها شناسایی والدین سمی نیست، بلکه راهکارهای رهایی از آسیب‌های خانواده را هم دربرمی‌گیرد و به درک بهتر دیگران نیز کمک می‌کند. هر مخاطبی با مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند کشف کند که چه رفتارهای سمی‌ای را از والدین سمی به ارث برده، چطور می‌تواند مشکلاتش را از ریشه حل کند و در نهایت چطور خودش هم تبدیل به یک والد سمی نشود.

درباره سوزان فوروارد؛ نویسنده کتاب

سوزان فوروارد سال ۱۹۳۸ در آمریکا متولد شد. زنی که زندگی ساده‌ای نداشت اما به ساده‌تر شدن زندگی هزاران نفر در سراسر جهان کمک کرد. او که خود تجربه‌ی سواستفاده در سن کم را داشت، سعی کرد به ریشه‌ها بپردازد و اول پیشگیری کند و بعد به درمان بپردازد. سوزان دانش‌آموخته‌ی دانشگاه کالیفرنیاست؛ درمانگری ماهر است و از طرفی قلم خوبی دارد و خوب بلد است دانسته‌هایش را به قالب کتاب‌هایی ملموس و روان دربیاورد. سوزان فوروارد کتاب‌های متعددی در مورد والدین سمی، آزارهای جسمی و روانی، باج‌گیری عاطفی و... نوشته که همگی‌شان در جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند؛ او همچنین سخنرانی‌هایی در مورد سلامت روان داشته و شش سال در رادیو حضور داشته است.

ورود به بازار کتاب ایران و بهترین ترجمه فارسی والدین سمی

والدین سمی به مبحث بسیار مهمی پرداخت؛ مبحثی همه‌شمول که همذات‌پنداری افراد در سراسر جهان را جلب کرد. این مسئله باعث استقبالی شگفت‌انگیز از این کتاب شد و پای این اثر را به ایران هم باز کرد. مترجم‌های مختلفی در نشرهای مختلف این اثر را ترجمه کردند. مینا فتحی در نشر لیوسا، پروین طلی در نشر آرایان، رقیه کریمی در نشر آتیسا، شیرین یزدانی در انتشارات ارمغان گیلار و...

در بین این ترجمه‌های متعدد می‌توان گفت ترجمه‌ی شیرین یزدانی در انتشارات ارمغان گیلار انتخاب بهتری است، چراکه سعی کرده در ضمن وفاداری به متن اصلی، لحنی ملموس و قابل درک برای خواننده‌ی فارسی زبان داشته باشد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره والدین سمی و سوزان فوروارد

کتاب والدین سمی در جهان سروصدای زیادی به پا کرد؛ بنابراین انواع واکنش‌های منتقدان و روان‌شناسان را برانگیخت. بعضی از این واکنش‌ها عبارت‌اند از:

ابیگل ون‌بورن: «کتابی تأثیرگذار و قوی. کتاب والدین سمی اثری امیدبخش است و به ما قدرت درک‌ کردن را هدیه می‌دهد. کتاب والدین سمی می‌تواند یک ناجی باشد.»

جان بردشاو: «سوزان فوروارد یکی از پیش‌روترین درمانگران عصر حاضر است.»

آمازون: «پدر این راهنمای خودیاری قابل‌توجه، دکتر سوزان فوروارد از سوابق موردی و صدای واقعی کودکان بالغ والدین سمی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند خودتان را از الگوهای ناامیدکننده روابط با والدینتان رها کنید و دنیای جدیدی از زندگی را کشف کنید؛ دنیایی پر از اعتماد به نفس، قدرت درونی و استقلال عاطفی.»

نقد کوتاهی بر کتاب والدین سمی

کتاب والدین سمی اثری بسیار مهم و کاربردی است، بااین‌حال نباید این مسئله را فراموش کرد که هر خانواده‌ای را باید با توجه به شرایط خودش سنجید! یعنی گروه‌بندی همه‌ی انسان‌ها در چند دسته ممکن نیست و نمی‌توان با قطعیت گفت یک والد سمی یا غیرسمی است. در ضمن فراموش نکنید که فرهنگ کشورهای مختلف تفاوت‌های زیادی دارد و شاید همه‌ی راهکارهای ارائه‌شده در کتاب برای شما مثمر ثمر نباشند.

والدین سمی چه خصوصیاتی دارند؟ (انواع والدین سمی)

طبق نوشته‌ی سوزان فوروارد والدین سمی انواع مختلفی دارند. یکی از انواع والدین سمی والدین خداگونه‌اند؛ این نوع والدین خودشان را کاملاً مبری از نقص و اشتباه می‌دانند و با کودک از موضع بالا صحبت می‌کنند. کودکان این والدین احساس ضعف می‌کنند و همه‌ی نظرات پدر و مادرشان را قبول دارند. دسته‌ی دیگر والدین بی‌توجه‌اند؛ این نوع والدین کودک را به حال خود رها می‌کنند و به نیازهای او بی‌توجه‌اند. والدین کنترل‌گر دسته‌ی دیگرند؛ این نوع والدین به‌شدت کودک را تحت کنترل دارند و باعث می‌شوند او در بزرگسالی فردی به‌شدت محتاط و بدون اعتمادبه‌نفس شود. و همچنین والدین معتاد گروه دیگری از والدین سمی‌اند که باعث می‌شوند کودک با انواع مشکلات رفتاری و روانی رشد کند.

والدین سمی چه تاثیراتی روی فرزندانشان می‌گذارند؟

تاثیرات والدین سمی روی کودکان بی‌شمار است. چرا؟ چون ما در بستر خانواده با جهان آشنا می‌شویم و مهم‌ترین سنین یادگیری یعنی سال‌های اول زندگی را در کنار آن‌ها می‌گذرانیم؛ بنابراین هر رفتار اشتباه والدین باعث می‌شود بخشی از وجود ما آسیب ببیند. کمبود اعتمادبه‌نفس، برقراری روابط ناسالم، خشم، بی‌اعتمادی یا اعتماد ساده‌لوحانه، احتیاط بیش از حد، اعتیاد، انواع اختلالات روانی و... بخشی از آسیب‌های داشتن والدین سمی هستند. در ضمن رفتارهای نامناسب والدین باعث می‌شود فرزند فرصت‌های رشد و بالندگی را از دست بدهد و تا سال‌های سال با مشکلات درونی‌اش درگیر باشد.

اگر والدین سمی داشته‌ایم چه کنیم؟

اولین قدم برای حل مشکل شناختن آن است. اول باید رفتارهای ناسالم در والدین را شناسایی کنیم و بعد ببینیم این رفتارها چه تاثیری در ما گذاشته‌اند. گام بعدی اطلاعات بیشتر در مورد این رفتارهای ناسالم است و مهم‌ترین گام نیز کمک گرفتن از متخصص است. فراموش نکنید بیماری‌های روح و روان نیز مثل بیماری‌های جسم نیاز به متخصص دارند و خوددرمانی در این زمینه درست نیست. یک متخصص حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند رد پای رفتارهای ناسالم والدین‌تان را بسیار کمرنگ یا حتی پاک کنید و بتوانید مثل دیگرانی که این رفتار را تجربه نکرده‌اند زندگی کنید.

فهرست کتاب والدین سمی

مقدمه مترجم؛ مقدمه؛ بخش اول: والدین سمی، فصل یک: والدین خداگونه،افسانه والدینی بی‌عیب‌ونقص، فصل دو: والدین بی‌کفایت، صرفا چون شما اهمیت نمی‌دهید، به این معنا نیست که آسیب ندیده‌اید، فصل سه: والدین سلطه‌جو، چرا نمی‌گذارند مستقل شوم؟، فصل چهار: والدین معتاد، هیچ‌کس در این خانواده معتاد نیست، فصل پنج: والدین بدزبان، زخم‌ها و کبودی‌های درونی، فصل شش: والدین کتک‌زن، زخم‌ها و کبودی‌های بیرونی، فصل هفت: والدین متجاوز، نهایت خباثت و خیانت ، فصل هشت: نظام خانواده، چرا والدین این‌گونه رفتار می‌کنند؟، بخش دوم: کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید، رسالت نیمه دوم این کتاب، فصل نه: شما مجبور نیستید ببخشید، فصل ده: من دیگر بزرگ شده‌ام، پس چرا هنوز دربرابر…، فصل یازده: معنابخشیدن به خویشتن خویش، فصل دوازده: مسئول واقعی چه کسی است؟، فصل سیزده: اقدام شجاعانه: مواجهه، فصل چهارده: التیام از جراحات روانی ناشی از سوءاستفاده‌های جنسی، سخن آخر: از توهم تغییر والدین‌تان بیرون بیایید.

بخشی از متن کتاب والدین سمی

· متاسفانه والدین سمی آخرین کسانی هستند که تحولات مثبت و سالم شما را تشویق می کنند و به آن ارج می نهند. آنها نسبت به تغییر حساسند و از آن می ترسند، چه در خودشان و چه در فرزندانشان. آنها همه چیز را همان گونه که بنا نهاده اند می خواهند. پس شما منتظر تایید آنان نشوید و به راه خود ادامه دهید. اگر بر روی تغییرات و اصول رفتاری جدید خود پابرجا بمانید، والدینتان هم به مرور ناچار به پذیرش آنها می شوند چرا که چاره ای جز قبول ندارند. در اصل مجبور می شوند به قوانین جدید شما احترام بگذارند و فرزند جدید خود را بپذیرند. پس به خاطر داشته باشید این به عهده ی خود شماست که از قید و بندهای سمی آنها رها شوید، وگرنه از طرف آنها هیچ گاه تحولی صورت نخواهد گرفت.

· حل مشکلات طرف مقابلم و کمک به او برای نجات از گرفتاری مهم‌ترین مسئله زندگی من است. مهم نیست که بهای عاطفی و احساسی آن چه میزان باشد. ‌اصولا من در روابط طوفانی و مملو از درام بیشتر احساس و انرژی می‌کنم تا رابطه‌ای آرام و بی‌دردسر.

نظرات کاربران

زر
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

کتاب راجع به والدینی که خواسته یا ناخواسته با رفتار های سمیشون به بچه هاشون اسیب میزنن این والدین لزوما یه سری هیولا ترسناک نیستن بلکه اتفاقا شاید از بیرون خیلی ادم های شریفی به نظر بیان ولی با رفتار

- بیشتر
Morteza Farshchi
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

روانشناس نیستم و تنها به عنوان خواننده کتاب نظرم را یادداشت می‌کنم. این کتاب را توصیه می‌کنم؟ اکیدا بله و اکیدا خیر. اول اینکه نویسنده کتاب، سوزان فوروارد، دو کتاب جنجال‌برانگیز دارد که کتاب حاضر یکی از آنهاست. دوم اینکه کتاب در اواخر

- بیشتر
شهاب
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

رفتارهای بد پدر و مادر باعث آسیب های روانی زیادی به فرزندان میشه . همه ی پدر و مادر ها باید این کتاب رو بخونند. بخش اول کتاب خیلی مهمه . اما بخش دوم کتاب ، اونجایی که راهکار ارایه میده رو دوست

- بیشتر
الهه
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

برای من مفید بود هر چند از پدر و مادرم متنفر شدم ولی بعد از مدتی دید بهتری نسبت به اونا پیدا کردم و تنفرم فروکش کرد در عوض آگاهی بیشتری نسبت به وضععیتی که دچارش هستم پیدا کردم من

- بیشتر
غزاله رفیعی
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

سلام کیفیت کتاب بد است یعنی متن مثل متن pdf است که خواندنش راحت نیست مثل کتابهای دیگه این اپلیکیشن نیست اگر میدونستم اینطوره نمیخریدم😞😞

shima mahdavi
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

من مال ی انتشارات دیگه رو خریدم سه گانه والدین سمی مادران سمی و آدم های سمی ... خیلی خوبه حتما برای والد مناسب شدن بهتون توصیه میکنم بخونید خیلی مسائل براتون خل میشه

PariSa
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

کتاب خیلی خوب و مفیدیه ولی ترجمه نه تنها غلط املایی داره که غلط ترجمه هم زیاد داره متاسفانه. لطفا ترجمه‌های بهتر و حرفه‌ای تر رو به اپلیکیشنتون اضافه کنید. ترجمه‌ها ناامیدکننده است.

ghazaal.k
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

ترجمه ی کتاب چطوره؟ کسانی که خوندن میگن؟!

کاربر ۲۰۴۴۴۹۳
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

فایل کتاب به صورت pdf و اسکن شده از روی نسخه چاپی ود و این رو قبل از خرید نمیدونستم وگرنه نمیخریدم. هنوز کتاب رو نخوندم چون به شدت توی ذوقم خورد وقتی دیدم به صورت اسکن شده از روی

- بیشتر
کاربر ۳۸۹۲۸۸۵
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

من در این باره نظری به مادران سرزمینم میدهم امیدوارم در این باره سو تفاهمی پیش نیاد من دوازده سال سن دارم اما درسی را از رفتار های پدر مادرم گرفتم رفتار بدی ندارن اما ... اینکه باور داشته باشیم بلوغ

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۴,۹۹۹
تومان