دانلود کتاب صوتی باج گیری عاطفی با صدای اعظم حبیبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی باج گیری عاطفی اثر سوزان فوروارد

دانلود و خرید کتاب صوتی باج گیری عاطفی

معرفی کتاب صوتی باج گیری عاطفی

کتاب صوتی باج گیری عاطفی نوشتهٔ سوزان فوروارد و ترجمهٔ منیژه شیخ جوادی (بهزاد) است. گویندگی این کتاب صوتی را اعظم حبیبی انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی باج گیری عاطفی

کتاب صوتی باج گیری عاطفی دربارۀ تسلط بر دیگران به‌روش باج‌گیری عاطفی است که در آن اطاعت و تسلیم وجود دارد. اطرافیان نزدیک ما مثل والدین، همسر، رئیس، همکار، دوست یا شریک عاطفی با وجود علاقه‌ای که به ما دارند، ممکن است از باج‌گیری عاطفی برای رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده کنند و ما هم دچار این تلۀ رفتاری بشویم. نویسندهٔ این اثر صوتی معتقد است که باج‌گیران عاطفی می‌دانند که رابطۀ ما با آن‌ها برایمان تا چه اندازه اهمیت دارد و می‌دانند که در این زمینه بسیار آسیب‌پذیر هستیم و از همین ماجرا سود می‌برند و به هدفشان می‌رسند؛ که استثمار دیگری و به کرسی‌نشاندن حرف خودشان است. سوزان فوروارد در کتاب صوتی حاضر به‌شرح ترفندهای باج‌گیران پرداخته است. او به ما می‌گوید که همهٔ ما در زندگی گاهی استثمار می‌شویم و گاهی استثمار می‌کنیم. فوروارد توضیح داده است که چرا برخی از باج‌گیران با آرامش و برخی دیگر پرخاشگرانه با شما رفتار می‌کنند؛ برخی زیرکانه و غیرمستقیم شما را به‌سمت انجام خواسته‌های خودشان سوق می‌دهند و برخی دیگر مستقیم درخواستشان را مطرح می‌کنند؛ او همچنین با ارائهٔ مثال‌هایی به ما نشان داده است که همهٔ باج‌گیران در یک نکته مشترک هستند و آن هم رفتار استثمارگرایانهٔ آنان است. سوزان فوروارد همچنین در این کتاب صوتی راهکارهایی را به مخاطب خود می‌آموزد تا با به‌کارگیری آن‌ها رفتارهای باج‌گیرانه را شناسایی کند و در مقابل این شیوهٔ رفتاری نامطلوب و ناعادلانه، بهترین واکنش را انتخاب کند. این نویسنده فهرستی برای بازبینی رفتارها، تمرین‌هایی ساده، برنامه‌هایی کاربردی و روش‌های ارتباطی غیرتدافعی به مخاطب معرفی کرده تا او را از تسلط باج‌گیر عاطفی برهاند.

شنیدن کتاب صوتی باج گیری عاطفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی باج گیری عاطفی

«این عوارض به نظر کاملاً واضح و روشن می‌رسد و آن‌قدر آزاردهنده است که شما تصور می‌کنید با ظاهر شدن آن‌ها زنگ‌های هشدار به صدا در می‌آید. اما در اغلب موارد پیش از آن‌که بدانیم چه اتفاقی رخ داده است، در باج‌گیری عاطفی غوطه می‌خوریم. یکی از دلایلش رفتار مبالغه‌آمیز باج‌گیران عاطفی است که در تمام مدت با آن روبه‌رو می‌شویم: استثمار. بسیاری از اشکال استثمار اصلاً آزاردهنده نیستند. همه‌ی ما گهگاه استثمار می‌کنیم و استثمار می‌شویم. ما یاد گرفته‌ایم با بازی‌های مختلفی افراد را وادار سازیم مطابق میلمان رفتار کنند. یکی از روش‌های مطلوب من جمله‌ی «وای، کاش کسی پنجره را باز می‌کرد» به‌جای این جمله است: «ممکن است لطفاً پنجره را باز کنی؟»

حیرت‌انگیز است که بسیاری از ما نمی‌توانیم حتی در مورد ساده‌ترین مسائل صریح و بی‌پرده باشیم، چه رسد به زمانی که خواسته‌ای با اهمیت داریم. چرا درخواست نمی‌کنیم؟ چون کاری مخاطره‌آمیز است و ممکن است طرف مقابل به ما نه بگوید. خب اگر نه بگوید چه اتفاقی می‌افتد؟ ابراز خواسته‌هایمان به‌گونه‌ای صریح و روشن کمتر اتفاق می‌افتد، و افراد نادری هستند که خواسته‌هایشان را بر زبان می‌آورند. ما همیشه از بیان آنچه می‌خواهیم و آنچه احساس می‌کنیم هراس داریم. اگر عصبانی شویم و یا بدتر از آن طرد شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر مستقیماً چیزی درخواست نکنیم، و طرف مقابل نه بگوید، این دیگر «نه» واقعی نیست، درست است؟ در این صورت تحقیر نمی‌شویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۸۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۸۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان