دانلود و خرید کتاب خلاء عاطفی جانیس وب ترجمه احسان ظهیرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خلاء عاطفی

کتاب خلاء عاطفی نوشته جانیس وب با ترجمه احسان ظهیرآبادی منتشر شده است. انسان امروز در مواجهه با کوران حوادث در معرض آسیب‌های جدی روحی و روانی‌ست که اگر به آنها توجه نشود می‌تواند جدای از بحران‌های فردی به بحرانی اجتماعی بدل شود.

درباره کتاب خلاء عاطفی

بسیاری از  مشکلات انسان امروز ریشه در نهان فرد دارد که شاید از کودکی با او همراه بوده و به دلیل توجه نشدن به آن و عدم درمان در سال‌های بعد چون زخمی کهنه سر باز کرده است. کتاب خلاء عاطفی سعی دارد به بخش‌های پنهان انسان نگاه کند. سوءرفتارهای عاطفی در کنار سوءرفتارهای ملموس فیزیکی، بنیادی‌ترین عامل آسیب زا در دوران کودکی هستند. هنگامی که والد یا مراقب بالغی به صورت آگاهانه دست به تحقیر، خجالت دادن و منزوی کردن کودک می‌زند، در حال ارتکاب سوءرفتار عاطفی است گرفتاران سوءرفتارعاطفی اغلب احساس نقص، بی‌ارزشی و دوست داشته نشدن توسط مراقبین و والدین خود را تجربه می‌کنند. این کتاب سعی دارد خلاء عاطفی را به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات رفتاری افراد بررسی کن.

خواندن کتاب خلاء عاطفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و پژوهشگران این رشته پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خلاء عاطفی

همهٔ والدین خوب، گاه در مواجهه با عواطف فرزندان خود گناهکار هستند، هیچ کس بی‌نقص نیست. همهٔ ما دچار خستگی و بدخویی می‌شویم، تحت فشارهای عصبی و پریشانی و استرس قرار می‌گیریم، دل زده، ملول، سردرگم، دل شکسته و دستپاچه می‌شویم. این ما را بدل به والدینی مستحق صفت بی‌توجه به عواطف نمی‌کند. پدر و مادرهای مسامحه‌گر و بی‌توجه عموماً خود را با یکی از دو روش زیر (و عموماً به هر دو روش) متمایز می‌کنند: یا در لحظات بحرانی و خاص با شیوه‌های انتقادی خود باعث آسیب‌های عاطفی و هیجانی‌ای به کودک خود می‌شوند که منجر به جراحاتی می‌گردد که هیچ گاه التیام نمی‌یابد (ناتوانی همدلی حاد) و یا با نادیده گرفتن مستدام برخی ابعاد نیازهای کودک در سراسر دوران کودکی به وی آسیب میزنند (ناتوانی همدلی مزمن).

در سراسر دنیا والدین می‌توانند خطاهایی در شیوهٔ فرزندپروری خویش را به یاد بیاورند که باعث شرمندگی آن‌ها گردد. اما آنچه باعث آسیب به کودک می‌شود مجموعهٔ لحظات مهم‌ای است که والدین مسامحه کار و بی‌توجه، نیازهای عاطفی و هیجانی کودک در حال رشد را نادیده و ناشنیده می‌گیرند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۰۴۸۷۲
۱۴۰۰/۰۲/۱۱

ساده بودن...نگاه انتقادی به موضوع...کتابی‌ بود که فرد تنها رو در نظر نمی‌گیره و یک نگاه همه جانبه نگر و چند بعدی داره به موضوع

minerva
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

یک کتاب خیلی مفید و کاربردی برای شناسایی خلاء های درونی ای که در کودکی رخ داده و پیشگیری از تکرار اونها در آینده در قبال فرزندانمون و درک بهتر احساسات و هیجاناتمون و مفید برای افزایش هوش هیجانی

kimia
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

خواندن این کتابو به همه از جمله پدر و مادرا به شدت توصیه میکنم ... این کتاب دید منو به خیلی از مسائل باز کرد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۴۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۹۱,۷۰۰
تومان