دانلود و خرید کتاب آزارگری کلامی و عاطفی ژوئن هانت ترجمه فرانک عبدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزارگری کلامی و عاطفی اثر ژوئن هانت

کتاب آزارگری کلامی و عاطفی

نویسنده:ژوئن هانت
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آزارگری کلامی و عاطفی

کتاب آزارگری کلامی و عاطفی نوشتهٔ ژوئن هانت و ترجمهٔ فرانک عبدلی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آزارگری کلامی و عاطفی

انسان احساسات درونی خود را به دو روش ابراز می کند: ۱- با سخن و گفتار ۲- با اعمال و کردار. اما بعضی مواقع ناخواسته و بدون قصد و غرض با کلام و گفتار نسنجیده به شخصیت و ارزش کلامی خود و دیگران آسیب می‌رسانیم. گاهی برخی افراد از زبان که باارزش‌ترین سرمایهٔ بشری است، نمی‌دانند چطور استفاده کنند و با استفاده از کنایه، طعنه و زخم زبان باعث کدورت و تیرگی در روان و احساسات اطرافیانشان می‌شوند که منجر به آسیب‌های مخرب عاطفی بسیاری می‌شود و حتی در بسیاری موارد جبران این آثار امکان‌پذیر نخواهد بود. کنترل‌نکردن زبان، تلخی دائمی را تزریق می‌کند که پیوسته روان را آزار می‌دهد. تأثیر منفی و مخرب کلام، احساسات و شخصیت افراد را هدف قرار می‌دهد و باعث کاهش حس ارزشمندی و کفایت در فرد می‌شود. آسیبی که توهین کلامی به مغز می‌زند به اندازهٔ زدن یک سیلی به صورت است. از طریق اسکن‌های مغزی مشخص شد تاثیری که زخم زبان و آثار کلامی روی مغز افراد می‌گذارد به اندازهٔ زدن سیلی به صورت است. آزار کلامی و عاطفی جزو رفتارهای عادتی و مستمر محسوب می‌شود که باید در این افراد طرز فکر را تغییر داد. از جملهٔ این دلایل می‌تواند مهارت‌های ارتباطی کم، استرس، پرخاشگری، آستانهٔ تحمل پایین، احساس نارضایتی و خودکم‌بینی باشد. این افراد دافعه زیادی را ایجاد می‌کنند و اساس و بنیان روابطشان را به مخاطره می‌اندازند.

کتاب آزارگری کلامی و عاطفی به صورت اجمالی راهکارها و توصیه‌های بسیار کاربردی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که در مواجهه با چنین افراد و شرایطی بتوانند به طور صحیح مورد استفاده قرار دهند و واکنش مناسب در پیش گیرند.

خواندن کتاب آزارگری کلامی و عاطفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناس‌ها و همچنین کسانی که با افراد آزارگر کلامی برخورد دارند، پیشنهاد کنیم.

بخشی از کتاب آزارگری کلامی و عاطفی

«آزار عاطفی تأثیر ناآشکار تمام اشکال دیگر آزار است- آزار جسمی، روانی، کلامی، جنسی و حتی معنوی. اغلب افراد اهمیت عواطف را دست کم می‌گیرند، با این حال، در افراد عمیقاً آسیب‌دیده، احساسات می‌تواند محرک انتخاب‌هایشان باشد، عناصر پایدار زندگیشان. آزار عاطفی به هویت ما و اینکه چه کسی هستیم ضربه می‌زند، اعتماد به نفس ما را خورد می‌کند، احساس ارزشمندی را از بین می‌برد و روح ما را نابود می‌سازد. کتاب مقدس می‌گوید:

"قلب شاد، خود دارو و درمان است، اما روح خرد شده استخوان‌ها را خشک می‌کند."

‌- آزار عاطفی هر گونه رفتار منفی و مداومی است که برای کنترل یا صدمه زدن به شخص دیگر به کار می‌رود. آزار عاطفی در طیفی از بی‌تفاوتی پایدار تا تحقیر مداوم قرار دارد. تمام اشکال آزار عاطفی، کلامی، روحی، جسمی، معنوی و جنسی، به حس ارزشمندی و عزت نفس شخص لطمه می‌زند.

تمام انواع آزار، روح و روان انسان را زخمی می‌کند و بنابراین تمام آنها آزار عاطفی نیز محسوب می‌شوند. کتاب مقدس می‌گوید چه کسی می‌تواند روح آسیب دیده یا خورد شده را تحمل کند؟

‌- آزار عاطفی یا بدرفتاری روانشناختی، روح فرد در معرض آزار را می‌ترساند. آسیب ناشی از آزار عاطفی به مراتب بیشتر از دیگر انواع آزار ادامه می‌یابد. بازوی شکسته به راحتی بهبود می‌یابد، اما قلب شکسته به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد.

پس از دوره‌های طولانی آزار عاطفی، بسیاری از قربانیان امید خود را از دست می‌دهند؛ احساس اینکه زندگی ارزش زیستن ندارد.

"امید به تعویق افتاده، قلب را بیمار می‌کند."

‌- آزار عاطفی می‌تواند منفعلانه- پرخاشگرانه باشد. آزار منفعلانه- پرخاشگرانه به معنای کنترل غیر مستقیم و ناآشکار است، از این رو به آن منفعلانه - پرخاشگرانه می‌گویند.

آزارگران منفعل - پرخاشگر، خشم خود را با ترس و به روشی غیر جرأتمندانه و با رفتار پنهانی ابراز می‌کنند. در تلاش برای به دست آوردن کنترل پنهان، آنها اغلب از دستکاری کردن به عنوان وسیله‌ای برای قرار دادن خودشان در موقعیت وابستگی استفاده می‌کنند، در ادامه با خشم زمینه‌ای از کسی که به آن وابسته هستند، شروع به انتقاد و عیب جویی می‌کنند.

قربانیان افراد منفعل پرخاشگر از اینکه هدف رفتارهای تنبیهی و دستکاری کننده قرار گرفته‌اند، احساس وحشت و گمگشتگی می‌کنند.

دوستان این افراد اغلب گرفتار تلاش برای تأمین آسایش و آرامش دادن به آنها در پاسخ به ادعاهای ناعادلانه و ناتوانی در مدیریت زندگیشان هستند. آزارگران منفعل- پرخاشگر باید خشم زیاد و واقعی خود را تشخیص داده و آن را حل کنند و با دقت به هشدار خدا توجه نمایند:

"به سرعت برافروخته نشوید زیرا خشم در دامان مردمان احمق ساکن است."

- آزار عاطفی می‌تواند به صورت طرد آشکار یا پنهان باشد.

طرد آشکار این پیام را منتقل می‌کند که فرد ناخواسته است یا دوست داشتنی نیست (مثلاً وقتی کسی هنگام کودکی تحقیر شده باشد).

طرد پنهان به روش‌های ظریفتری صورت می‌گیرد که ممکن است به قصد ایجاد آسیب انجام شود یا نشود (مثلاً وقتی کسی در کودکی نادیده گرفته شده است).

سؤال: کتاب مقدس در مورد آزار عاطفی چه می‌گوید؟

پاسخ: کتاب مقدس از اصطلاح آزار عاطفی استفاده نمی‌کند، اما دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه رفتار با یکدیگر به ما می‌دهد. کتاب مقدس نگرش‌ها و عملکردهای بسیاری که باید نسبت به یکدیگر داشته باشیم را توضیح داده است. اگر این دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم هرگز به کسی آزار نخواهیم رساند.

"هیچ کاری را به خاطر جاه طلبی خودخواهانه و غرور و خودبینی انجام ندهید، بلکه با فروتنی دیگران را بهتر از خود بدانید. هر یک از شما نه تنها باید به منافع و علایق خود بلکه به علایق و منافع دیگران نیز توجه داشته باشد."»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
باید بدانید تا زمانی که زندگی خود را به خدا واگذار کنید، او در هر مرحله از راه، شما را راهنمایی می‌کند و شما می‌توانید پیروز شوید.
هدی✌
به اطلاع او برسانید که به دلیل رفتار آزارگرانه به شدت صدمه دیده‌اید.
هدی✌
چگونه می‌تواند آنقدر بی‌رحم باشد؟
هدی✌
ثمره روح پاک: عشق، شادی، صلح، صبر، مهربانی، نیکی، وفاداری، نجابت و خود کنترلی است.
هدی✌
تأثیر منفی و مخرب کلام، احساسات و شخصیت افراد را هدف قرار می دهد و باعث کاهش حس ارزشمندی و کفایت در فرد می‌شود.
هدی✌
کنترل نکردن زبان، تلخی دایمی را تزریق می کند که پیوسته روان را آزار می دهد.
هدی✌
گاهی برخی افراد از زبان که با ارزش ترین سرمایهٔ بشری است، نمی دانند چه طور استفاده کنند و با استفاده از کنایه، طعنه و زخم زبان باعث کدورت و تیرگی در روان و احساسات اطرافیان شان می شوند که منجر به آسیب‌های مخرب عاطفی بسیاری می شود که حتی در بسیاری موارد جبران این آثار امکان‌پذیر نخواهد بود
هدی✌

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان