دانلود و خرید کتاب در بند اعدام آنتونی ری هینتون ترجمه مریم رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب در بند اعدام

کتاب در بند اعدام نوشته آنتونی ری هینتون و لارالاو هاردین است که با ترجمه مریم رئیسی منتشر شده است. این کتاب روایت زندگی مردی است که بهترین سال‌های عمرش را در انتظار اعدام گذراند.

درباره کتاب در بند اعدام

آنتونی ری هینتون، سوم آوریل ۲۰۱۵، پس از سی سال تحمل سلول انفرادی در بند اعدامی‌های زندان آلاباما، آزاد شد. آقای هینتون کسی که در امریکا، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های محکومیت را در انتظار اعدام تجربه کرده و در نهایت بی‌گناه شناخته و آزاد شده است. خیلی از ما نمی‌توانیم حتی تصور این را بکنیم که دستگیر، به جرمی وحشتناک متهم و زندانی شویم و در نهایت به دلیل نداشتن پول کافی برای استخدام وکیلی کارآزموده به اعدام محکوم شویم. حتی تصور چنین چیزی برای اغلب انسان‌ها غیرممکن است. بااین‌حال لازم است بپذیریم چنین چیزی در امریکا اتفاق می‌افتد و باید برای جلوگیری از وقوع مجدد آن کاری بکنیم. این کتاب سرگذشت مردی است که عمرش را در زندان گذراند اما ذهنش در زندان اسر نبود.

خواندن کتاب در بند اعدام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خواندن زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب در بند اعدام

حتی با وجود شواهد موجود، من هرگز در هیچ پرونده‌ای حسی قوی‌تر از چیزی که در دادگاه هینتون تجربه کردم نداشتم. دادگاهی که از متهمش گناهکاری و شر مطلق می‌بارید.

دادستان، باب مک‌گریگور آدم هرگز نمی‌داند دقیقاً در کدام لحظه از زندگی‌اش همه‌چیز برای همیشه عوض می‌شود. فقط زمانی می‌تواند آن لحظه را تشخیص دهد که توی آینه‌عقب زندگی‌اش نگاه کند، و اگر از من می‌شنوید، باید بگویم که آدم اصلاً و ابداً انتظارش را هم ندارد. آیا زندگی من در روزی که دستگیر شدم برای همیشه تغییر کرد، یا آن لحظه‌ای که زندگی‌ام را عوض کرد، حتی قبل‌تر اتفاق افتاده بود؟ آیا آن روز نقطهٔ اوج مجموعه‌ای از لحظات سرنوشت‌ساز، تصمیم‌گیری‌های اشتباه و بدشانسی بود یا جریان زندگی‌ام را فقر، رنگ پوست و زندگی در مناطق جنوبی رقم زده بود؟ جنوب، جایی بود که حتی در عصر حقوق مدنی هم به مدنیت بها نمی‌دادند. سخت می‌توان به این سؤال‌ها پاسخ داد. وقتی مجبور باشید زندگی‌تان را در اتاقی به‌اندازهٔ یک توالت بگذرانید (یعنی فضایی یک‌ونیم در دو متر)، کلی وقت دارید که تک‌تک لحظات زندگی‌تان را دوباره و دوباره مرور کنید. با خودتان تصور می‌کنید اگر وقتی‌که آمدند سراغتان فرار کرده بودید چه می‌شد؛ یا واقعاً چه می‌شد اگر آن بورسیهٔ بیسبال را قبول کرده بودید؛ یا وقتی امکانش را داشتید، با فلان دختر ازدواج کرده بودید. همه‌مان این کار را می‌کنیم. لحظات وحشتناک زندگی‌مان را مرور می‌کنیم و بعد فکر می‌کنیم چه می‌شد اگر به‌جای راست، به چپ رفته بودیم؛ یا به‌جای اینکه این‌طور رفتار کنیم، آن‌طور رفتار کرده بودیم؛ یا اگر جور دیگری تصمیم گرفته بودیم.

نظرات کاربران

کاربر ۱۷۹۹۲۰۲
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

شاید به احترام همچین آدمایی در هر کجای دنیا تمام قد ایستاد. خواهش میکنم این کتاب رو بخونید حتماااا بخونید فراتر از یک کتابه هر چیزی رو بخواین تو این سرگذشت پیدا میکنید... عشق . امید. بی عدالتی. ظلم...........بخونید بارها

- بیشتر
کاربر ۸۷۱۰۴۸
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

ساعت ۲ونیم شبه ویه بندکتاب روتاآخرخوندم.وقتی تموم میشه ازینکه میفهمین چه نعمتیه آزادی توپوست خودتون نمبگنجین..ازصدتاکتاب خودیاری بیشتربازدهی داره براتون..قول میدم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
به قول مارتین لوتر کینگ: «تا وقتی کمر خم نکنید کسی نمی‌تواند سوارتان شود.»
مهدی
وقتی لابه‌لای جمعیتی که دارند فریاد می‌کشند شما هم فریاد سر بدهید، کسی صدایتان را نمی‌شنود، ولی وقتی در سکوت فریاد بزنید صدایتان رساتر خواهد بود.
sahebeh68
آنتونی ری هینتون در سوم آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، پس از گذراندن نزدیک به سی سال در سلول انفرادی بند محکومان به اعدام زندان آلاباما آزاد شد. این زندانی محکوم‌به‌اعدام، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های محکومیت را در آمریکا گذراند و درنهایت تبرئه و آزاد شد. بسیاری از ما حتی تصورش را هم نمی‌توانیم بکنیم که دستگیری، متهم شدن به انجام جرمی وحشتناک، زندانی شدن، به‌اشتباه مجرم شناخته شدن و محکومیت به اعدام، چه حسی دارد، آن‌هم فقط به این دلیل که پول کافی برای دفاع از خود نداشته‌ایم. خیلی‌ها حتی تصور چنین شرایطی برایشان سخت است، ولی مهم است که بدانیم مشابه این اتفاق در آمریکا بسیار رخ می‌دهد و لازم است افراد بیشتری دست‌به‌کار شده و جلوی این اتفاقات را بگیرند.
کاربر ۱۹۰۶۵۰۳
گاهی انگار همه‌چیز در حرکت آهسته است، هر ساعت مثل سه ساعت می‌گذرد، هر روز اندازهٔ یک ماه طول می‌کشد، هر ماه قدر یک سال است و هر سالی که می‌گذرد حس می‌کنی یک دهه گذشته.
az_kh
ری هینتون پس از آزادی، به‌عنوان یک سخنران عمومی فوق‌العاده مشغول فعالیت شد و تأثیر بسزایی بر زندگی مخاطبان خود گذاشت. توانایی او در ترکیب شوخ‌طبعی با احساسات عمیق انسانی و روایتگری جذاب و گیرا در بیان داستان سفر دردناک ولی درنهایت پیروزمندانه‌اش و ایجاد انگیزه در شنونده، از ویژگی‌های نادر اوست.
Elaheh Dalirian

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان