دانلود و خرید کتاب سلفی‌گری افراطی ابراهیم قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلفی‌گری افراطی اثر ابراهیم قاسمی

کتاب سلفی‌گری افراطی

امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلفی‌گری افراطی

کتاب سلفی‌گری افراطی نوشته ابراهیم قاسمی است. سلفیان وهابی با انتشار عقاید خود در کشورهای اسلامی، فتنه‌ها، اختلافات و درگیری‌های میان مسلمان را مدیریت می‌کنند و با هر حرکت اصلاحی، وحدت بخش و تقریب بین مذاهب سر ستیز دارند. آرای باطل این گروه، پیام اسلام و مسلمانان را زشت جلوه داده است. این کتاب درصدد است تحلیلی جامع، منصفانه و متقن درباره پیشینه، مبانی و جریان‌های سلفی افراطی برای نسل جوان ارائه دهد. در این کتاب ضمن تبیین شیوه‌های تبلیغی و جغرافیای سلفیه افراطی به راهکارهای مقابله با این گروه پرداخته شده است.

خواندن کتاب سلفی‌گری افراطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را بهتمام علاقه‌مندان به شناخت اسلام و فرقه‌های آن پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سلفی‌گری افراطی

سلفیه از ریشه سلف به معنای تقدّم است که جمع آن اسلاف و سلّاف و به معنای متقدمون یا پیشینیان است.

ابن‌منظور می‌گوید: «سلف، یسلف، سلفا و سلوفا؛ یعنی پیشی گرفت. سالف هم به معنای پیشی‌گیرنده است. سلف، سلیف و سلفه یعنی جماعت پیشی‌گیرنده». ابن‌فارس می‌گوید: «سلف: ریشه آن «س ل ف» است که دلالت بر تقدم و سبقت دارد؛ پس سلف کسانی هستند که گذشته‌اند».

در واقع طریقه سلفیه نوعی تجّدد در مذهب وهابی و حنبلی محسوب می‌شد. پیروان آن معتقد بودند صرف‌نظر از صنایع و فنون، مسلمانان نباید از فرنگیان چیزی را اقتباس کنند. سلفیه در مبارزه با صوفیه و با معتقدان به زیارت قبور (قبوریون) با وهابیان اشتراک عقیده داشتند. در بعضی مسائل نیز ازجمله انسداد باب اجتهاد با آنها مخالف بودند و مسلمین را به توحید محض قرآنی و پرهیز از بدعت‌هایی که بعد از سلف صالح آمده است، دعوت می‌کردند. آنها به اقوال و کتب ابن‌تیمیه و ابن‌جوزیه اعتماد فراوان دارند؛ در واقع ابن‌تیمیه، ابن‌جوزیه و شاه ولی‌الله دهلوی را می‌توان از پیشروان این فرقه دانست. در دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی در تعریف سلفیه آمده است: «سلفیه شاخه‌ای از اصلاح‌طلبان سنت‌گرای نوین اسلامی هستند که اواخر قرن نوزده شکل گرفتند و مرکز ثقل‌شان، مصر بوده است. آنها خواهان خلوص و پیرایش اسلام از طریق بازگشت به روش سلف صالح بودند. دکترین اصلی آنها این بود که در ایمان و اعتقاد خویش به مسلمانان صدر اسلام بسنده می‌کنند. سلفیه کسانی هستند که خود را از نظر تبعیت مطلق از قرآن و حدیث پیرو سلف صالح می‌دانند و سلف صالح عبارت است: از سه نسل اول مسلمانان یعنی صحابه، تابعین و تابعینِ تابعین»

نظرات کاربران

kamal
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

باسلام چرانسخه ی چاپی برای خریدوجودندارد لطفان دردست اقدام برای خریدقراربدین تا کتابشم تهیه بشه کاربسیارزیباوعالیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان