دانلود و خرید کتاب مجموعه داستان‌هایی برای تقویت هوش هیجانی در کودکان حمیدرضا بلوچ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه داستان‌هایی برای تقویت هوش هیجانی در کودکان اثر حمیدرضا بلوچ

کتاب مجموعه داستان‌هایی برای تقویت هوش هیجانی در کودکان

معرفی کتاب مجموعه داستان‌هایی برای تقویت هوش هیجانی در کودکان

 تقویت هوش هیجانی در کودکان نوشته حمیدرضا بلوچ دربردارنده داستان‌های کوتاه کودکانه برای تقویت هوش عاطفی در بچه‌ها است. داستان‌های آمده در این کتاب، با به تصویر کشیدن احساسات، احساس‌های گوناگون عاطفی همچون خشم، ترس، شادی و ... را برای کودکان تشریح می‌کنند و آنان را به تفکر درباره آن احساس وامی‌دارند.

خواندن کتاب تقویت هوش هیجانی در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدینی که در صدد تربیت و تقویت هوش هیجانی کودکان خود هتند می‌توانند کودکان خود را به خواندن داستان‌های این کتاب تشویق کنند.

 بخشی از کتاب  تقویت هوش هیجانی در کودکان

نکتهٔ آموزشی: مقاومت و ایستادگی برای انجام مسئولیت

نکتهٔ اخلاقی: کسی که وظایف ظاهراً پیش‌پاافتاده و کم‌اهمیت زندگی را به‌خوبی انجام می‌دهد، از حس مسئولیت‌پذیری خوبی

برخوردار است.

داستان

روزی که مسئولیت‌ها میان بچه‌ها تقسیم می‌شد، یکی از هیجان‌انگیزترین روزهای سال برای بچه‌ها محسوب می‌شد. این کار طی هفتهٔ اول بازگشایی مدارس انجام می‌گرفت. در این روز به هر دانش‌آموز مسئولیتی داده می‌شد که تا آخر سال تحصیلی باید آن را انجام می‌داد.

مثل هر چیز دیگر، بعضی مسئولیت‌ها جالب‌تر از بقیه بودند و بچه‌ها دوست داشتند یکی از آن‌ها نصیبشان شود. معلم، در هنگام تقسیم مسئولیت‌ها، دانش‌آموزانی را که سال پیش عملکرد بهتری داشتند، مورد توجه بیشتری قرار می‌داد. یکی از این دانش‌آموزان ریتا بود. او دختری مهربان و ساکت بود که سال قبل به توصیه‌های معلم خوب گوش کرده بود. همهٔ بچه‌ها می‌دانستند حق ریتاست که بهترین مسئولیت، یعنی نگه‌داری از حیوان دست‌آموز را به عهده بگیرد. اما آن سال شگفتی بزرگی رخ داد. به هر کدام از بچه‌ها یکی از کارهای معمول سپرده شد، مثلاً آماده کردن کتاب‌های درسی یا ضبط‌صوت، گفتن زمان، تمیز کردن تخته سیاه، یا مراقبت از حیوانات خانگی و دست‌آموز. اما مسئولیتی که بر عهدهٔ ریتا گذاشته شد، خیلی متفاوت بود. به او جعبهٔ کوچکی داده شد که توی آن مقداری شن‌ریزه و یک مورچه بود و با وجود آن که معلم تأکید کرد این مورچه خیلی خاص است، اما ریتا از این انتخاب معلم بسیار دلخور و ناراحت شد. اکثر هم‌شاگردی‌های ریتا هم برای او متأسف شدند. آن‌ها او را دل‌داری دادند و به او گفتند که دادن آن مسئولیت به او کاملاً ناعادلانه بوده است. حتی پدر ریتا هم از دست معلم عصبانی شد و به‌عنوان اعتراض ریتا را تشویق کرد به آن حشرهٔ خانگی بی‌اهمیت توجه چندانی نشان دهند. اما ریتا که معلمش را خیلی دوست داشت، تصمیم گرفت با توجه و مراقبت خاص از آن مورچهٔ بی‌اهمیت، به معلم خود نشان دهد با سپردن آن مسئولیت به او دچار خطا شده است.


نظرات کاربران

Hasti
۱۴۰۰/۰۳/۱۱

عالیترین کتابی بود که تاحالا خوندم

عبدالوهاب
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان