دانلود و خرید کتاب بن در جهان دوریس لسینگ ترجمه مهدی غبرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بن در جهان اثر دوریس لسینگ

کتاب بن در جهان

نویسنده:دوریس لسینگ
انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بن در جهان

کتاب بن در جهان، نوشته‌ی دوریس لسینگ، داستانی است که در ادامه‌ی کتاب فرزند پنجم نوشته شده است. بن در جهان، ماجرای بن لوات، پسری با نقص ژنتیکی و ویژگی‌های بدوی است که حالا می‌خواهد با دنیای واقعی روبه‌رو شود. 

برای فهمیدن سرگذشت بن لوات، کتاب بن در جهان را با ترجمه‌ی عالی از مهدی غبرایی بخوانید. 

درباره‌ی کتاب بن در جهان

بن در جهان، داستانی است که در ادامه‌ی کتاب تکان‌دهنده‌ی فرزند پنجم نوشته شده است. بن پسری است که با نقص ژنتیکی متولد می‌شود. او هجده سال دارد اما چهره‌اش به مردی سی‌ساله می‌ماند. خانواده‌ی معمولی بن نمی‌توانستد نقص‌های او را بپذیرند. برای همین بن از پیش آن‌ها گریخته است و حالا وارد جامعه شده است. جامعه‌ای که از بن وحشت دارد و البته که بن هم از آن می‌ترسد. بن توانایی خواندن، استفاده از پول و درک ساده ترین موقعیت‌ها را ندارد. همین موضوع او را بسیار تنها، ناامید و مستأصل کرده است او می‌خواهد خشمش را تحت کنترل دربیاورد تا از کشتن کسانی که عذابش می‌دهند، جلوگیری کند اما اتفاقات مطابق میلش پیش نمی‌روند. اتفاقاتی تکان دهنده رخ می‌دهد. تقریبا همه به او خیانت می کنند. همه دنبال سواستفاده از او هستند... 

دوریس لسینگ با نوشتن بن در جهان، نخبگانی را هدف قرار داده است که به اسم خدمت به اعتلای هنر و علم، افراد عادی و بی دفاع را به استثمار خود درمی‌آورند. بن در جهان، رمانی انتقادی به جامعه‌ی مدرن و سواستفاده‌گر امروزی است. 

کتاب بن در جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر کتاب فرزند پنجم را خوانده‌اید، بن در جهان را که ادامه‌ی آن داستان است، بخوانید. بن در جهان برای دوست‌داران رمان‌های انتقادی داستانی جذاب و خواندنی دارد.

درباره‌ی دوریس لسینگ

دوریس می لسینگ، ۲۲ اکتبر ۱۹۱۹ در کرمانشاه، ایران به دنیا آمد. پدر او کارمند بانک شاهنشاهی ایران بود و مادرش پرستار بود. آن‌ها به زیمباوه مهاجرت کردند و در زمینی زراعی مشغول کاشت ذرت شدند. هرچند تلاش‌هایشان ناموفق بود و ثروتی عایدشان نشد. دوریس در پانزده سالگی به عنوان پرستار بچه مشغول کار شد. او مقاله‌های سیاسی و اجتماعی که کارفرمایش در اختیارش قرار می‌داد مطالعه می‌کرد. همان دوران به نوشتن روی آورد. در سال ۱۹۳۷ لسینگ به سالزبری (شهری در جنوب انگلیس) نقل مکان کرد. پس از مدت کوتاهی با نخستین همسرش فرانک ویزدم ازدواج کرد و از او صاحب دو فرزند شد. بعد از طلاق از او، لسینگ عضو باشگاه کتاب چپ، یک باشگاه کتاب سوسیالیستی شد و در این‌جا بود که با همسر دومش، گوتفرید لسینگ آشنا شد. آن‌ها خیلی زود با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب فرزند شدند. این ازدواج هم کمی بعد به طلاق منجر شد. آثار لسینگ سه دوره‌ی خاص دارند. در دوره‌ی اول، نوشته‌هایش مضمون کمونیستی دارد. کمی بعد که او ضد کمونیست شد، مضمون آثارش به روانشناسانه و صوفیانه تغییر کرد. دوریس لسینگ رمان‌های بسیاری نوشت. کتاب علف‌ها آواز می‌خوانند و دفترچه طلایی مشهورترین آثار او هستند.

دوریس لسینگ، روز یکشنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۳ در سن ۹۴ سالگی در لندن درگذشت

مهدی غبرایی

مهدی غبرایی در سال ۱۳۲۴ در لنگرود در خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا آمد. او فرزند محمد غبرایی و فاطمه محمد راسخی است. دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در لنگرود گذراند. در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران در رشته علوم سیاسی لیسانس گرفت. از سال ۱۳۶۰ به‌طور حرفه‌ای به کار ترجمه ادبی پرداخت. برادرانش فرهاد غبرایی و هادی غبرایی نیز مترجمند. مهدی غبرایی تا کنون آثار نویسندگان مشهوری مانند خالد حسینی، ارنست همینگوی، جک لندن، ژوزه ساراماگو و هاروکی موراکامی را به فارسی ترجمه کرده است.

بخشی از کتاب بن در جهان

پیرزن می‌دانست که او آدمیزاد نیست: به قول او «نه یکی از ما». شاید یک‌جور یتی بود. اولین بار که او را در سوپرمارکتی دیده بود، برای خودش می‌پلکید ــ درست همین اصطلاح ــ و دست دراز کرده بود تا نانی را بردارد. آن وقت نگاهی از گوشه چشم به این مرد وحشی انداخته بود که هرگز از یادش نمی‌رفت. انبار باروتی از نیازهای خشماگین، گرسنگی و سرخوردگی بود هر دم آماده انفجار، وحتی وقتی به نگهبان گفت: «اشکالی ندارد، با من است» از این نکته خبر داشت. یک پیراشکی را که تازه برای ناهارش خریده بود به دستش داده بود و همچنان‌که داشت می‌خورد، او را از آن‌جا بیرون آورده بود. بعد او را به خانه آورده و غذا داده بود. بعد با وجود اعتراض در اولین بار او را شسته بود. دیده بود چطور به گوشت خام واکنش نشان می‌دهد ــ موضوعی بود هشداردهنده؛ اما برایش گوشت اضافی خریده بود.

نظرات کاربران

Shayan
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

دوستان یک نکنه بسیار مهم که قبل از خرید این کتاب باید بدونید! این کتاب عملا دنباله کتاب دیگری از همین نویسنده به نام فرزند پنجم هستش، یعنی تا اون رو مطالعه نکنید هیچی از این کتاب متوجه نمیشید.

Sharareh Haghgooei
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

داستان ادامه کتاب فرزند پنجم است.سرگردانیهای فرزند هیولا وار که حتی خانواده اش هم او را نمی خواهند. معدودافرادی مهربان هم در مسیرش قرار می گیرند اما عموما مورد سو استفاده قرار می گیرد و مرتب از خانه دورتر و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ترزا سعی کرد تصور کند چه حالی دارد اگر خودت را در این دنیا نمونه منحصر به فردی ببینی و بدانی که تنهایی و به محبت‌های اتفاقی وابسته باشی، ازت استفاده کنند و بعد ولت کنند ــ اما نتوانست و فقط هراسی ناشی از خلأ و تنهایی به دلش چنگ زد و تنش سرد شد و حالش بهم خورد.
صبا

حجم

۱۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۵۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۹۱,۵۰۰
تومان