دانلود و خرید کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه جمیله کدیور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه اثر جمیله کدیور

کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه

معرفی کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه

کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه، نوشته جمیله کدیور، مجموعه‌ای از مقالات سیاسی و اجتماعی درباره‌ی زنان و جایگاه آن‌ها در یک جامعه‌ی مردسالار است.

درباره‌ی کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه

جمیله کدیور در کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه، ابتدا خیلی کوتاه و مختصر از زندگی خودش می‌گوید. اینکه به عنوان یک زن چه مسیری را طی کرده است تا به جایگاهی که امروز دارد رسیده است. این کتاب همانطور که از نامش می‌توانید حدس بزنید، ‌بیانی است از رویاهایی که برای زنان در دنیای مردسالاری دست‌نیافتنی است. کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه، مجموعه‌ای از مقالات سیاسی - اجتماعی می‌باشد. جمیله کدیور در این مقالات با نگاهی جدید به موانع پیش روی زنان، همچون دستیابی به ریاست جمهوری، ‌منصب قضا، مناصب مدیریتی و ... پرداخته است.

به باور کدیور، در مقدمه‌ی کتاب، این رویاها شاید برای نسل او رویاهایی دست نیافتنی باشند، ولی برای نسل‌های بعدی واقعیتی بدیهی و غیرقابل انکار است. هر چند صفحه‌ی آخر کتاب با این جمله به پایان می‌رسد: "آیا می‌توان در آینده نیز از رویاهایمان سخن بگوییم، و جهان مردانه را به چالش فرا خوانیم؟ باید به انتظار نشست ..."

کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه مجموعه‌ای از مقالات سیاسی و اجتماعی است. بنابراین اگر از دنبال کردن چنین موضوعاتی لذت می‌برید، کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه را بخوانید.

درباره‌ی جمیله کدیور

جمیله کدیور، همسر سید عطاالله مهاجرانی، نماینده مردم تهران در مجلس ششم بود. کدیور استاد و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا است و دکترای علوم سیاسی دارد. او شغل‌ها و تجربیات مختلفی مانند عضویت در سرویس خارجی روزنامه کیهان، معاونت سرویس خارجی روزنامه اطلاعات، عضویت شورای سردبیری روزنامه اطلاعات بین‌الملل، مشاور سید محمد خاتمی، در امور رسانه و مطبوعات و عضو گروه مشورتی رئیس جمهور خاتمی و مشاور زنان مهدی کروبی در انتخابات دهم ریاست جمهوری را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

بخشی از کتاب رویاهای زنانه در دنیای مردانه

آیت‌الله منتظری در بحث پیرامون شروط حاکم اسلامی، مردبودن (ذکوریت) را از جمله شروط رهبری دانسته‌اند. هرچند ایشان اذعان می‌کنند که در فقه شیعه امامیه بابی تحت این عنوان گشوده نشده، ولی چون در باب قضاوت در ارتباط با صفات قاضی این مبحث به صورت گسترده مطرح گردیده، و حتی ادعای اجماع بر ضرورت مردبودن قاضی شده است، حال با توجه به اینکه قضاوت شعبه‌ای از شعبه‌های حکومت و شأنی از شئون ولایت و بلکه از مهمترین شعبه‌های آن است، شاید بتوان دلیل‌های ضرورت مردبودن قاضی را در باب اصل حکومت نیز مورد استناد قرار داد...

ایشان همچنین با استناد به تفاوت زن و مرد در نظام خلقت، مفهوم عدالت در فرهنگ اسلامی و سنگین‌بودن حکومت به عنوان امانتی الهی، معتقدند که حکومت با تمام شعبه‌های آن ازجمله قضاوت، ازجمله وظایف خطیری است که به سرنوشت همه مردم و مقدرات آنان مربوط می‌شود و کوتاهی در انجام مسئولیت‌های آن چه رسد به تقصیر، موجب ضرر و زیان‌های بسیار زیاد می‌گردد و انجام این مسئولیت‌ها اگرچه به عواطف نیز نیازمند است، به عقل و تدبیر و دقت و حوصله و توجه به پایان کارها به مراتب بیشتر نیازمند است، چنانکه بر اهلش پوشیده نیست.

علاوه بر اینکه حکومت مستلزم مشقات و مشکلات زیادی است و قهرا چنین باری را به دوش زنان گذاشتن با ظرافت جسمی و روحی آنان و نیازشان به سکون و آرامش و فرار از درگیری‌ها منافات دارد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان