دانلود و خرید کتاب اسلام و غرب سیدعطاالله مهاجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلام و غرب اثر سیدعطاالله مهاجرانی

کتاب اسلام و غرب

معرفی کتاب اسلام و غرب

کتاب اسلام و غرب نوشته سیدعطاالله مهاجرانی است. نویسنده در این کتاب به تحلیل نگاه عده‌ای از نظریه‌پردازان غربی به اسلام و مسلمانان پرداخته است.

درباره کتاب اسلام و غرب

نگارنده در این کتاب، تلاش می‌کند که مبانی نظری برنارد لوئیس و نیز شیوه تحلیل اوریانا فالاچی و کسانی را که درباره اسلام و مسلمانان نظریه پردازی کرده‌اند، بررسی کند. تکیه و تاکید این کتاب بر داوری آنها درباره اسلام و قرآن و نیز فرهنگ و تمدن اسلامی است که آنها در صدد انکارش بر آمده اند.  این کتاب همچنین به بررسی اجمالی حوزه تمدن غرب و مسلمانان پرداخته است. کتاب شامل مباحث زیر است:

  • بخش اول: مفاهیم اساسی تمدن، فرهنگ و دین
  • بخش دوم: ما و دیگری
  • بخش سوم: نگاهی دیگر 
  • بخش چهارم: نقد و بررسی نظریات برنارد لوئیس

خواندن کتاب اسلام و غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران حوزه فرهنگ و تمدن و جامعه‌شناسی اسلامی

درباره سید عطاالله مهاجرانی

سید عطاالله مهاجرانی در  مرداد سال ۱۳۳۳ در اراک متولد شده است. او نویسنده و سیاست‌مدار ایرانی است که در دوره اول مجلس شورای اسلامی نماینده شیراز بود. او همچنین، معاون پارلمانی نخست‌وزیر در دوران میرحسین موسوی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما و  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اول ریاست‌جمهوری محمد خاتمی بود.

سید عطاالله مهاجرانی مدرک دکتری رشته تاریخ دارد و مدتی نیز عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تربیت مدرس بوده است.  از میان آثار مهاجرانی می‌توان به میناگران، سهراب‌کشان، بهشت خاکستری، حکایت همچنان باقیست و افسانه نیما اشاره کرد. او هم‌اکنون در انگلستان سکونت دارد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۸۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان