دانلود و خرید کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز علی حسن‌زاده فروغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز اثر علی حسن‌زاده فروغی

کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز

معرفی کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز

کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز، نوشته علی حسن‌زاده فروغی به بررسی نظریه‌ها و مهارت‌هایی می‌پردازد که برای مدیریت آموزشی جامعه امروز ما، مفید و موثر است.

درباره‌ی کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز

علی حسن‌زاده فروغی در کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز، به بررسی نظریه‌ها و مهارت‌هایی می‌پردازد که برای مدیریت یک مرکز آموزشی مثل مدرسه، لازم و کاربردی است. اولین نکته‌ای که باید بدانیم و قبول کنیم این است که مدیریت مدارس امروز بسیار مشکل‌تر از مدیریت مدارس زمان پدران ما است. وظایف، مسؤولیت‌ها و مسائل مدیر امروزی با آنچه که در گذشته بوده است کاملا متفاوت است. دلایل این تفاوت را می‌توان تغییرات در برنامه‌های درسی و مشارکت بیشتر معلم در آن‌ها، ناخشنودی مدیران از عدم برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت کافی برای همزمان داشتن آ‌ن‌ها با جنبه‌های مختلف شغلی، نگران بودن از تمایز طبقاتی، وجود بی عدالتی‌های اجتماعی مثل وجود فقر در میان انبوه ثروت، و تنوع در مسائل انضباطی شاگردان دانست؛ تغییر اخلاق جنسی، مصرف گسترده مواد مخدر به وسیله شاگردان، تغییر مدل مو، موسیقی گروهی که غالباً تعادل و همسان سازی درون سیستمی را از بین می‌برند و ... از جمله دلیل‌های تفاوت بین مدیریت در گذشته ومدیریت امروز است. بنابراین لازم است تا نظریه‌های امروزی را بدانیم و مهارت‌هایی را که در این زمینه به ما کمک می‌کند، تقویت کنیم. کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز به بررسی همین نظریه‌ها و مهارت‌ها می‌پردازد.

کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

مدیران مراکز آموزشی و مدارس، فعالان حوزه‌ی آموزش پرورش و برنامه‌ریزان آموزشی از مطالب خواندنی کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز لذت می‌برند و استفاده می‌کنند.

بخشی از کتاب مدیریت آموزشی در مدارس امروز

بدون شک فقدان تعریفی واحد و مورد قبول همه برای واژه تئوری به شک و دودلی بسیاری از متخصصین می‌افزاید. با تفاوت‌هایی که در تمایلات فلسفی دانشمندان وجود دارد و تازگی نسبی تأکید بر تئوری در مدیریت آموزشی، و این حقیقت که اساس بسیاری از نوشته‌ها در شاخه‌های علمی پایه وجود دارد، وجود چنین تنوعی در تعاریف تعجب آور نیست.

تعاریفی که در ادامه می‌آید این تنوع و چندگانگی را نشان می‌دهد. یکی از تعاریفی که غالباً بیان می‌شود از 'اینشتین' است او می‌گوید:

'هنگام تلاش برای فهم واقعیت ما به گونه ای شبیه شخصی هستیم که سعی در فهمیدن مکانیزم یک ساعت بسته را دارد. او صفحه و عقربه های در حال حرکت را می بیند، حتی صدای تیک تیک آن را می شنود، اما راهی برای بازکردن آن نمی شناسد. اگر توان ذهنی و فکری خوبی داشته باشد. ممکن است تصویری از مکانیسم درون ساعت که بتواند مشاهداتش را توضیح دهد بکشد. اما کاملاً مطمئن نیست که تصویری که کشیده است تنها تصویر ممکن باشد. او نمی تواند تصویری را که کشیده است با مکانیزم واقعی ساعت مقایسه نماید، و حتی نمی تواند امکان یا معنی چنین مقایسه ای را تصور کند. اما او یقیناً باور دارد که با افزایش دانش او تصویر او از واقعیت ساده تر و ساده تر خواهد شد و دامنهٔ گسترده تر و گسترده تری از مفهوم ادراکش را توضیح خواهد داد. ' (انیشتین و اینفلد، ۱۹۳۸، ص ۳۳).

در مرکز تعریف فوق تلاش برای فهم واقعیت وجود دارد. این تعریف، تئوری را به عنوان یک فرایند مداومی می بیند که در پی تلاش برای تشکیل یک تصویر بسیار ساده و معتبر از واقعیت ساخته می‌شود. این تعریف همچنین بسیار گسترده هم هست، هر معنای مجردی را که برای فهم 'آنچه هست ' ساخته شود می توان تئوری نامید. بیایید فرض کنید این تصور از تئوری را پذیرفته‌ایم و فردی علاقمند است به کسب دانش رفتار شرکت کنندگان در یک جلسه که در دانشکده تشکیل می شود. براساس مشاهده رفتارشرکت کنندگان در جلسه، آن فرد شروع به ایجاد فرضیه هایی می کند که به تعریف رفتار مشاهده شده کمک می کند. هنگامی که آن فرد اطلاعات بیشتری در رابطه با این فرضیه ها جمع آوری کند، فرضیه هایی را که برای تهیه یک توضیح بسیار ساده تر و معتبرتر رفتار مربوط در جلسات دانشکده ضرورت دارد طراحی می کند. این تصویر از آن پس ممکن است برای پیش بینی آنچه که تحت این شرایط اتفاق بیفتد به کار برود و رفتار را در موقعیتهای گروهی دیگر توضیح دهد. توجه داشته باشید که ارزش خوبی یا بدی رفتار مورد نظر نیست، هدف به دست آوردن یک تصویر بسیار ساده برای توضیح 'آنچه هست ' و یا پیش بینی 'آنچه وجود خواهد داشت 'می باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۴۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان