دانلود و خرید کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ ترجمه مجتبی درایتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان اثر فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ

کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان

معرفی کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان

کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان، یکی از مهم‌ترین آثار فردریش ویلهلم یوزف شلینگ فیلسوف ایده‌آلیست آلمانی درباره‌ی موضوع مهم آزادی است.

این اثر را با ترجمه‌ی مجتبی درایتی و ابوالحسن ارجمند تاج‌الدینی در اختیار دارید. 

درباره‌ی کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان

پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان نخستین اثر از فردریش ویلهلم یوزف شلینگ است که به فارسی منتشر می‌شود. او فیلسوف معروف پیرو سنت ایده‌آلیسم آلمانی است. شلینگ این رساله را در سال ۱۸۰۹ منتشر کرد و آخرین اثر اوست که در زمان حیاتش منتشر شد. پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان، هرچند در بدو انتشار، توجه چندانی برنینگیخت، به مرور در تاریخ فلسفه‌ غرب چنان مورد توجه قرار گرفت که اکنون یکی از آثار کلاسیک فلسفه‌ غرب و به طور خاص یکی از برجسته‌ترین آثار سنت ایده‌آلیسم آلمانی به شمار می‌آید. البته تاثیر پذیری این اثر را از آثار پیش خود مثلا آثار و آرای افلاطون، فلوطین، بومه، سنت آگوستین و اسپینوزا را نمی‌توان نادیده گرفت. پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان بر آرا و عقاید متفکران پس از خود مانند شوپنهاور، کی‌یر کگور، هایدگر، سارتر و ژیزک نیز تاثیرات مشهودی به‌جا گذاشت. 

در همین خصوص می‌توان نظر هایدگر را دید. هایدگر، خود دوبار در سال‌های مختلف به تدریس این اثر پرداخته است، در وصف آن می‌گوید: «سال ۱۸۰۹، پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان، که رساله‌ شلینگ در باب آزادی است، منتشر شد. این رساله بزرگ‌ترین دستاورد شلینگ، و در عین حال یکی از عمیق‌ترین آثار فلسفه‌ آلمان و بدین‌ترتیب فلسفه‌ غرب است.

کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان برای همه‌ی دوست‌داران فلسفه و علاقه‌مندان به موضوع مهم آزادی انسان، اثری جالب و خواندنی است. 

درباره‌ی فردریش ویلهلم یوزف شلینگ

فردریش ویلهلم یوزف فون شلینگ، ۲۷ ژانویه ۱۷۷۵ در لئونبرگ، وورتمبرگ، امپراتوری مقدس روم متولد شد. او در سن هشت سالگی زبان‌های کلاسیک را یاد گرفت و در پانزده سالگی در دانشکده الهیات پذیرفته شده بود. اولین کتابش را در نوزده سالگی نوشت. در سال ۱۷۹۸ شلینگ به کرسی استادی دانشگاه «ینا»، مرکز آکادمی آلمان آن زمان، دعوت شد. شلینگ را یکی از مهم‌ترین فیلسوفان و متفکران سنت ایده‌آلیسم می‌دانند. از میان آثار شلینگ می‌توان به  نظام ایده‌آلیسم استعلایی (۱۸۰۰)، پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان (۱۸۰۹)، درآمدی بر فلسفه اساطیر، فلسفه هنر، فلسفه دین و ادوار عالم اشاره کرد. شلینگ در ۲۰ اوت ۱۸۵۴  در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. 

بخشی از کتاب پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان

اهمیت بومه برای شلینگ در این است که تبیینی نظری از آموزه‌ی وحدت در کثرت ارائه می‌دهد. به نحوی که کثرات در آم وحدت مطلق حفظ می‌شوند. بدون آنکه خدشه‌ای بر آن وحدت وارد سازند. همچنین بومه تفسیری دینامیک و پویا از خدا ارائه می‌دهد. خدا یک مطلق خالی نیست بلکه مملو از نیروهاست. نظام نیست بلکه حیات و زندگی است. بومه خدا را به عنوان وحدت توخالی و انتزاعی تصویر نمی‌کند، بلکه در نظر او خدا وحدت امور متقابل است که خود را تقسیم می‌کند. پدر که وحدت اولیه است همه نیروها را دربر دارد و همه اشیا از همان نیروها ایجاد شده‌اند و جاودان در آن باقی می‌مانند...

فهرست 

  • مقدمه مترجمان فارسی
  • فهرست تفصیلی مطالب رساله
  • متن پژوهش‌های فلسفی در باب ذات آزادی انسان
  • توضیحات مترجمان فارسی
  • ارجاعات به کتاب مقدس
  • پاسخ به اعتراضات کارل آوگوست اشنمایر
  • واژه‌نامه‌ی فارسی به آلمانی
  • واژه‌نامه‌ی آلمانی به فارسی
  • نمایه موضوعی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان