دانلود و خرید کتاب فلسفه و دین فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ ترجمه ابوالحسن ارجمند تاج‌الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فلسفه و دین

کتاب «فلسفه و دین» نوشتۀ فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ و ترجمۀ ابوالحسن ارجمند تاج‌الدینی و مجتبی درایتی است و نشر شب‌خیز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فلسفه و دین

کارل آوگوست اشنمایر، فیلسوف و پزشک آلمانی عقیده داشت فلسفۀ فردریش ویلهلم یوزف شلینگ قادر نیست به مفاهیمی مثل کمال نفس، سعادت، فضیلت و بقای نفس بپردازد و آنچه که او خدا تلقی می‌کند درواقع خدا نیست. در نظر اشنمایر باید از طریق دین راه جدیدی برای فلسفه باز کرد تا تکمیل شود. ازآنجاکه تمام دوران فعالیت شلینگ به بحث و جدال با فیلسوفان گذشته است، کتاب فلسفه و دین هم پاسخ شلینگ به اشنمایر است. ایدئالیسم شلینگ مثل ایدئالیسم آلمانی برآمده از فضای فکری آلمان در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم است. او از فلسفه دفاع می‌کند. ابتدا در تلاش است نشان دهد که اشنمایر درک درستی از خداوند ندارد. شلینگ سپس فلسفۀ خود را توضیح می‌دهد و در چند فصل استدلال می‌کند که بر مبنای تفکر او می‌شود برداشتی معقول از اخلاق، ‌فضیلت، سعادت، بقای نفس و دین عرضه کرد.

هدف کتاب فلسفه و دین معرفی مسیری است که شلینگ طی کرده است. مسیری که او از فلسفۀ وحدت با کتاب شرح نظام فلسفی من تا فلسفۀ آزادی و نظام تاریخی در کتاب آزادی و اثر ناتمام اعصار جهان طی کرده است. مسیری که نقطۀ عطفی در ایدئالیسم آلمان محسوب می‌شود. ابوالحسن ارجمند تاج‌الدینی و مجتبی درایتی تلاش کردند تا علاوه بر نشان‌دادن انسجام آثار شلینگ در طی این دوران مسائل اساسی او را واضح و روشن‌ بیان کنند. اما قبل از اینکه به سراغ کتاب فلسفه و دین بروند، فلسفۀ این‌همانی را توضیح می‌دهند و گفت‌وگوی برونو را شرح می‌دهند تا خواننده به فهم بهتر و عمیق‌تر کتاب فلسفه و دین دست پیدا کند.

 خواندن کتاب فلسفه و دین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فریدریش ویلهلم یوزف شلینگ

فردریش ویلهلم یوزف شلینگ، فیلسوف ایدئالیست آلمانی قرن هجدهم، ۲۷ ژانویۀ ۱۷۷۵ در ورتمبرگ، به دنیا آمد. او زبان‌های کلاسیک را در۸ سالگی یاد گرفت و در سن ۱۵ سالگی به دانشکده الهیات توبینگن راه یافت. شلینگ در ۱۹ سالگی اولین کتابش «امکان و صورت فلسفه به‌طورکلی» را نوشت. او در سال ۱۷۹۸، استاد دانشگاه «ینا» شد. شلینگ همچنین استاد دانشگاه برلین، ارلانگن و عضو آکادمی مونیخ بود. فلسفۀ شلینگ متأثر از آرای کانت بود. او در سال ۱۸۵۴ درگذشت.

بخشی از کتاب فلسفه و دین 

«پس از برونو قرار بود سلسله‌ای از گفت‌وگوها منتشر شود که شلینگ همان‌گونه که در برونو وعده داده بود تمام فلسفۀ خویش از جمله بخش ایدئال را به‌تفصیل در آن‌ها شرح دهد، اما به دلایلی که شلینگ خود برخی را در پیشگفتار رسالۀ فلسفه و دین متذکر می‌شود به‌جای انتشار گفت‌وگوی دوم خود را مجبور دید که زودتر دست‌به‌کار شود و قسمت‌هایی از بخش ایدئال نظام را در قالب رسالۀ فلسفه و دین منتشر سازد. مهم‌ترین دلیل این بود که ازآنجاکه شلینگ پس از شرح ۱۸۰۱ شرح بخش های ایدئال نظام همچون آزادی اخلاق و دین را به تعویق افکند و بر فلسفۀ طبیعت متمرکز شد. بسیاری پنداشتند که ایدئالیسم او درواقع منحصر به همان فلسفۀ طبیعت است و در مورد مسائل فوق نیز همان راه اسپینوزا را پی خواهد گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان