دانلود و خرید کتاب ابرقدرت های هوش مصنوعی کای فولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابرقدرت های هوش مصنوعی اثر کای فولی

کتاب ابرقدرت های هوش مصنوعی

معرفی کتاب ابرقدرت های هوش مصنوعی

ابرقدرت‌های هوش مصنوعی نوشته دکتر کای. فو لی کتابی درباره هوش مصنوعی و چشم‌انداز آیندپه جهان با وجود ابرقدرت‌هایی مثل سیلیکون ولی در این حوزه است.

امروزه هوش مصنوعی به مهم‌ترین دغدغهٔ ذهنی انسان مدرن تبدیل شده است. همین چند سال پیش، هوش مصنوعی عمدتاً دستمایهٔ آزمایشگاه‌های علمی پژوهشی و فیلم‌های علمی‌تخیلی بود. مردم عادی تصور می‌کردند هوش مصنوعی مربوط به ساختن روبات‌هایی است که می‌توانند مانند انسان فکر کنند اما تقریباً هیچ ارتباطی بین این چشم‌انداز و زندگی روزمرهٔ ما وجود نداشت اما حالا  همه‌چیز تغییر کرده است. مقالات مربوط به آخرین نوآوری‌های هوش مصنوعی، صفحات روزنامه‌ها را پر کرده است. تقریباً هر روز چند همایش تجاری دربارهٔ استفاده از هوش مصنوعی برای کسب سود بیشتر برگزار می‌شود و دولت‌ها در سراسر جهان برنامه‌های ملی خود را برای استفاده از فناوری منتشر می‌کنند. ناگهان، هوش مصنوعی به موضوع اصلی گفت‌وگوهای عمومی تبدیل شده است.

 درباره کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی

چین یکی از کشورهایی است که در سال‌هایی اخیر توانسته خود را در زمینه هوش مصنوعی تقویت کند. طی سه سال گذشته، تب هوش مصنوعی چین را درنوردیده و موج هیجان در این حوزه چنان شدید و قوی بوده است که حتی پیشرفت‌هایی را که در سایر نقاط جهان رخ داده ناچیز جلوه می‌دهد.

شرکت‌های پژوهشی و پژوهندگان چینی هوش مصنوعی، امروزه زمینه‌های بسیاری برای همتایان آمریکایی خود فراهم کرده‌اند و الگوریتم‌ها و الگوهای تجاری نوآورانه‌ای را تجربه می‌کنند که نویدبخش تحول اقتصادی در چین است و به حق می‌توان گفت چین ابرقدرتی واقعی در زمینه هوش مصنوعی شده است که تنها رقیب واقعی آمریکا در این فناوری در حال ظهور است.

 انتخاب‌های این دو کشور دربارهٔ رقابت و همکاری در زمینهٔ هوش مصنوعی، پیامدهای قابل‌توجهی برای اقتصاد و حکمرانی بر جهان خواهد داشت.

 کای فو لی در کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی به دنبال پاسخ دادن به سوالات و دغدغه‌های انسان امروزی درباره هوش مصنوعی و آینده بشر با این پدیده است. سوالاتی نظیر عنای خودکار بودن هوش مصنوعی در مشاغل و اهداف ما چیست و کدام کشورها و افراد از منافع این فناوری فوق‌العاده بهره‌مند خواهند شد؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند ما را به یک زندگی مرفه مادی برساند، و آیا در این دنیای هوشمند ماشینی، انسانیت جایی خواهد داشت یا خیر؟

او به عنوان یک محقق فناوری اطلاعات، مدیر اجرایی فناوری، و سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در چین و ایالات‌متحده، با تکیه بر تجربیات خود کوشیده است به این سوالات پاسخ دهد. او امیدوار است این کتاب بتواند نشان دهد که ما چگونه به اینجا رسیدیم و همچنین الهام‌بخش مباحث جدیدی در پاسخ به سؤال «به کجا می‌رویم» باشد.

 خواندن کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان  و پژوهشگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و موضوع هوش مصنوعی

درباره کای فو لی

دکتر کای ـ فو لی رئیس و مدیرعامل شرکت سینوویشن ونچرز و رئیس مؤسسهٔ هوش مصنوعی سینوویشن ونچرز است. سینوویشن، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری ۱.۷ میلیون دلاری با دو نوع ارز را بر عهده دارد و یکی از شرکت‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری است که برای توسعهٔ نسل بعدی شرکت‌های چینی با تکنولوژی بالا مشغول به کار است.

پیش از تأسیس سینوویشن در سال ۲۰۰۹، لی رئیس مؤسسهٔ گوگل چین بود. او قبلاً برخی سمت‌های اجرایی در مایکروسافت، سی.جی.آی و اپل داشته است. لی مدرک کارشناسی (لیسانس) علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه کلمبیا و دکترای خود را از دانشگاه کارنگی ملون دریافت کرده است. او دارای مدرک دکترای افتخاری از کارنگی ملون و دانشگاه شهر هنگ‌کنگ و عضو مؤسسهٔ مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) است. لی نویسندهٔ هفت کتاب پرفروش در چین است.

در زمینهٔ هوش مصنوعی، لی مؤسسهٔ مایکروسافت چین را تأسیس کرد که «ماهنامهٔ فناوری ام.ای.تی» آن را «داغ‌ترین آزمایشگاه کامپیوتر» نام‌گذاری کرده است که بعدها به مایکروسافت تحقیقات آسیا تغییر نام داد. این مؤسسه اکثر رهبران هوش مصنوعی در چین، از جمله سی.تی.اوها یا سران هوش مصنوعی مانند بایدو، تنسنت، علی‌بابا، لنوو، هوآوی و هایر را تعلیم داده است. لی هنگامی‌که در اپل بود، پروژه‌ای در بیان و زبان طبیعی ارائه داد که در برنامهٔ صبح‌به‌خیر آمریکا پخش شد و صفحهٔ اول مجلهٔ وال استریت را به خود اختصاص داد. او نویسندهٔ ده اختراع در آمریکا و بیش از صد مقاله در مجلات و همایش‌هاست. درمجموع، لی بیش از سی سال مشغول فعالیت در تحقیق، توسعه و سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی بوده است.

نظرات کاربران

Pourdad
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

چرا این کتاب خواندنی است ؟ ۱- دیدگاه شما نسبت به عظمت و کیفیت فناوری در چین تغییر خواهد کرد ۲- دیدگاه شما نسبت به چین که مرتبا توسط سیلیکون ولی مورد حمله قرار می گیرد تعدیل می شود ۳- با بزرگان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
کار به جایی رسیده است که گداها در خیابان‌های چین قطعات کاغذی به گردن خود آویزان کرده‌اند که حاوی دو کد کیو.آر، یکی برای علی‌پی و یکی برای وی‌چت هستند. پول نقد چنان به‌سرعت از شهرهای چینی ناپدید شد که حتی ارتکاب به جرم را نیز «مختل» کرد. در مارس ۲۰۱۷، نام دو پسرعموی چینی به دلیل انجام یک‌رشته سرقت‌های بی‌رحمانه، تیتر اصلی روزنامه‌ها شد. آن‌ها به هانگ‌ژو، شهر ثروتمند و اصلی علی‌بابا سفر کرده بودند و هدفشان ارتکاب یکی دو دزدی سودآور و سپس فرار از شهر بود. آن‌ها که به چاقو مسلح بودند، سه بار از مغازه‌های محلی دزدی کردند و متوجه شدند که صاحبان آن‌ها تقریباً هیچ پول نقدی ندارند.
Amin Tajammolian
به‌جای تلاش برای بازسازی مغز انسان، باید تلاش کنم قلب انسان را درک کنم.
Mariam Doroudian
بگذارید انتخاب ما این باشد که ماشین‌ها «ماشین» باشند و انسان‌ها «انسان». بگذارید انتخاب کنیم که به‌سادگی از ماشین‌ها استفاده کنیم، و مهم‌تر از همه، همدیگر را دوست بداریم.
کاربر ۴۰۸۹۷۲۸
هم بودند). با ظهور او ـ تو ـ او، وی‌چت به عنوان «کنترل از راه دور زندگی ما» دست یافت که توسط کُنی چان رهبر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هورویتز اعطا شده بود. این برنامه به یک برنامهٔ کاربردی برتر تبدیل شده بود، مرکزی برای توابع متنوع که به ده‌ها برنامهٔ مختلف در زیست‌بوم‌های دیگر گسترش می‌یافت. درواقع، وی‌چت قابلیت‌های فیس‌بوک، آی‌مسیج، اوبر، اکس‌پدیا، ای‌وایت، اینستاگرام، اسکایپ، پی‌پل، گروب‌هاب، آمازون، لایم‌بایک، وب‌ام‌دی و بسیاری دیگر را یک‌جا در خود داشت. این برنامه جایگزینی کامل برای هرکدام از این برنامه‌ها نیست، اما می‌تواند با پرداخت‌های بدون مزد تلفن همراه که قبلاً ایجاد شده‌اند بسیاری از کارهای اصلی هر یک را انجام دهد.
Amin Tajammolian
اگر هوش مصنوعی به ما اجازه بدهد که واقعاً خودمان را درک کنیم، دلیلش آن نیست که الگوریتم‌ها ماهیت مکانیکی ذهن انسان را تسخیر کرده‌اند. بلکه به این دلیل است که ما را آزاد می‌کنند تا بهینه‌سازی‌ها را کنار بگذاریم و به‌جای آن بر ماهیت واقعی انسانی تمرکز کنیم: عشق دادن و عشق دریافت کردن.
Mariam Doroudian
اکنون، هوش مصنوعی بسیاری از برنامه‌های موردعلاقه و وب‌سایت‌های ما را تقویت می‌کند و در سال‌های آتی، هوش مصنوعی کار راندن اتومبیل‌ها، مدیریت اسناد و اوراق، و تولید اکثر چیزهایی را که می‌خریم برعهده خواهد گرفت، و به‌طور بالقوه ما را بیکار خواهد کرد. این کاربردها به‌طور بالقوه، هم امیدبخش هستند و هم تهدیدکننده و ما باید خود را برای هر دو پیامد آن آماده کنیم.
Kimia Bahari
هنگامی‌که سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مقامات دولتی چین همگی بر یک صنعت تمرکز کنند، واقعاً می‌توانند دنیا را تکان دهند.
f.r
علت دشواریِ پیش‌بینیِ پایان داستان هوش مصنوعی تا حدی این موضوع است که فقط به ماشین‌آلات مربوط نمی‌شود بلکه به انسان‌ها نیز ارتباط دارد؛ مردمانی با ارادهٔ آزاد که این امکان (یعنی هوش مصنوعی) به آنان اجازه می‌دهد انتخاب‌های خود را داشته باشند و سرنوشت خود را بسازند. این خود ما هستیم که آیندهٔ هوش مصنوعی را رقم می‌زنیم، و این آینده، بازتاب انتخاب‌ها و اعمالی است که ما انجام خواهیم داد
سیدمرتضی حسینی
شرکت آمریکایی برای این موج جهانی کارآفرینی چینی آمادگی ندارد زیرا اساساً راز موفقیت شبیه‌سازی را نادیده می‌گیرد. وانگ شینگ به این دلیل که کپی‌کار بود موفق نشد بلکه دلیل پیروزی او این بود که به گلادیاتور تبدیل شد.
Amin Tajammolian

حجم

۴۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان