دانلود و خرید کتاب کلان داده برایان کلگ ترجمه پری آزرم‌وند (مختاری)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلان داده اثر برایان کلگ

کتاب کلان داده

نویسنده:برایان کلگ
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۹از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلان داده

براین کلگ در کتاب کلان داده به ما نشان می‌دهد چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند؟ این اثر را با ترجمه پری آزرم وند (مختاری) می‌خوانید.

درباره کتاب کلان داده

دنیای امروز ما، شرکت‌های بزرگ و موفق اینترنتی و ... همه و همه از کلان داده استفاده می‌کنند. در حقیقت آن‌ها با کمک این کلان داده‌ها که به نام بیگ دیتا (Big Data) شناخته می‌شوند به راحتی می‌توانند کسب و کارشان را متحول کنند. با کمک این مثال‌ها، درک این مطلب واضح‌تر می‌شود: آیا شما هم از خودتان پرسیده‌اید شرکت‌های اینترنتی از کجا می‌دانند که ما به چه چیزی فکر می‌کنیم؟ روبات‌های فروش چطور می‌فهمند ما به چه نیاز داریم؟ چگونه داده‌ها به اطلاعات و اطلاعات به دانش تبدیل می‌شود؟ 

براین کلگ در این کتاب به این پرسش‌ها پاسخ داده است. این کتاب ۷ فصل دارد و در هر کدام از این فصول به یکی از این موارد پرداخته شده است. حجم داده‌ها و اطلاعاتی که امروزه در اختیار ما است به کمکمان می‌آید تا مسائل و مشکلات را حل کنیم، به درخواست‌های مصرف کنندگان پاسخ دهیم و یا به پیشبینی وضعیت آینده بپردازیم. اما کلان داده این قابلیت را دارد که هم کیفیت زندگی را بالا ببرد و هم سیستمی ایجاد کند که طبقه‌بندی شده و تمامیت‌خواه باشد. بهرحال نمی‌توان کلان داده را نادیده گرفت.

براین کلگ در این کتاب ما را با این مفهوم آشنا می‌کند. آن را از زوایای گوناگون بررسی می‌کند تا در نهایت تصویر واضحی از آن به دست بیاوریم. 

کتاب کلان داده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به علاقه‌مندان علوم کامپیوتری و مطالعات جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره براین کلگ 

براین کلگ در سال ۱۹۵۵ متولد شد. او نویسنده کتاب‌های علمی مشهوری مانند قالب واقعیت، خورشید چه رنگ است؟ و ده میلیارد فردا است. او همچنین برای نوشتن دو کتاب دنیای مهره و تاریخچه بیکرانگی نامزد دریافت جایزه انجمن سلطنتی برای کتاب‌های علمی شد. براین کلگ در حال حاضر برای نشریات علمی مانند نیچر و وال استریت ژورنال هم مطلب می‌نویسد. 

بخشی از کتاب کلان داده

مشکل بتوان از «کلان‌داده» چشم پوشید. واژه‌ها تمام مدت از گزارش‌های خبری و فیلم‌های مستند بر سر و روی ما می‌بارند. اگر چه دهه‌هاست که ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. پس چه چیزی تغییر کرده است؟

به یک نمونه موفق عصر کلان‌داده نگاهی بیفکنید: نتفلیکس. شرکتی که زمانی کارش کرایه دادن دی‌وی‌دی بود از برکت کلان‌داده تغییر ماهیت داده است و این تغییر خیلی بیشتر از صرف انتقال از دی‌وی‌دی به اینترنت است. ارائه خدمات ویدیوی درخواستی ناگزیر در گرو به کار گرفتن مقادیر زیادی داده است. هر چند کرایه دادن دی‌وی‌دی هم به همین منوال بود. همه کاری که دی‌وی‌دی می‌کند ذخیره چندین گیگابایت داده روی یک لوح فشرده بصری است. در هر دو مورد با داده‌پردازی در یک مقیاس بزرگ سر و کار داریم. اما کلان‌داده معنایی به‌مراتب بیشتر از این دارد. کلان‌داده مربوط می‌شود به کاربرد تمامی طیف داده‌هایی که برای دگرگون کردن یک سرویس یا سازمان در دسترس است.

نتفلیکس نشان می‌دهد که چگونه شرکتی که کارش ویدیو هنگام درخواست است می‌تواند کلان‌داده را محور کار خود قرار دهد. خدماتی مانند خدمات نتفلیکس بیشتر از یک ایستگاه سخن پراکنی متعارف متضمن ارتباط دوسویه‌ای است. چنین شرکتی می‌داند چه کسی چه چیزی را در چه زمانی و در کجا تماشا می‌کند. سیستم‌های آن می‌توانند فهرست راهنمایی از معیارهای علائق بیننده، همراه با بازخورد آنان، تهیه کنند. ما در مقام بیننده پیامد این تحلیل را در توصیه‌های نتفلیکس می‌بینیم، و این توصیه‌ها گاه عجیب به نظر می‌رسند زیرا سیستم سعی دارد پسند و ناپسند هر آدمی را پیش‌بینی کند.

زندگی پس از گوگل
جرج گیلدر
زندگی ۳.۰؛ انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی
مکس تگمارک
آینده‌‎ نزدیک
کوین کلی
سیری در نظریه پیچیدگی
ملانی میچل
حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی
جمیل آریایی
آینده پیچیدگی
پیتر بافو
مغز پویا
دیوید ایگلمن
سیاره ویروس ها
کارل زیمر
چهره‌های فین‌تک ایران؛ روایت زندگی ۱۱ چهره‌ی برجسته‌ی حوزه‌ی فناوری‌های مالی ایران (جلد اول)
قاسم سرافرازی
اقتصاد روایی
رابرت‌ جی.شیلر
پایان پول
آدام روتستین
انقلاب بلاکچین؛ چطور فناوری پشت بیت کوین پول کسب‌وکار و جهان را تغییر می‌دهد
دان تاپ اسکات
فروپاشی
جرد دایموند
ریاضیات مقدماتی نظریه بازی
مهدی‌رضا درویش‌زاده
مبانی بلاکچین
دنیل درشر
پول نقد دیجیتال
فین برونتون
سیستم های فناوری دفتر کل توزیع شده
اندرو گلیدن
بلاکچین برای کسب و کارها
دیوید فورلانگر
ماشین‌های پیش‌بینی
آجای آگراوال
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتقورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
برنامه‌ریزی هفتگی
دارن هاردی
کار عمیق
ناهید ملکی
اثر مرکب
دارن هاردی
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
کفش باز
فیل نایت
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
عادت‌های اتمی
هادی بهمنی
پدر پولدار، پدر بی‌پول
شارون لیچر
۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب)
برایان تریسی
باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)
رابین شارما
فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری
دیمون زاهاریادس
آموزش تحلیل بازار سرمایه
فرشاد چهاردولی
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

در سال‌های اخیر و با شروع انقلاب صنعتی چهارم، تکنولوژی‌های بسیار زیادی به دنیای ما واردشده و خواهند شد؛ فنّاوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، کلان‌داده، محاسبات ابری و… . به‌موازات ورود این فنّاوری‌ها به دنیای ما، بحث‌هایی نیز در

- بیشتر
مجید فندروسی
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

از آنجاییکه رشته تخصصی خودم نرم‌افزار کامپیوتر هست، با مقوله کلان داده آشنایی داشتم. اما این کتاب از منظر عمومی به این بحث پرداخته و قابل فهم برای عموم مردم هست و همچنین مزایا و معایب آنرا بخوبی شرح و

- بیشتر
momenhub
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

ترجمه بسیار بسیار ضعیفی دارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
در انگلستان مکانیسمی وجود دارد که به نویسندگان، به ازای تعداد دفعاتی که کتاب‌های آنها در کتابخانه‌های عمومی امانت گرفته شده باشد وجهی پرداخت می‌شود
ستاره
کلِ اهمیت کلان‌داده در این است که فراتر از توانایی و قابلیت اساسی انسان است و بدون کمک دست به ارزیابی می‌زند.
ستاره
کیفیت عملکرد کلان‌داده فقط بستگی به کیفیت داده‌ها و الگوریتم‌هایی دارد که آن را به کار می‌برند.
kia
یکی از اولین عرصه‌هایی که کلان‌داده می‌توانست تأثیرگذار باشد در کاری بود که بیشتر ما هم آن را دوست داریم و هم از آن نفرت. خرید.
kia
هدف کلان‌داده این است که با گردآوری هرچه بیشتر داده‌ها خطر پیش‌بینی ناموفق را کم کند.
kia
کلان‌داده مربوط می‌شود به کاربرد تمامی طیف داده‌هایی که برای دگرگون کردن یک سرویس یا سازمان در دسترس است.
ستاره
حل مشکل هم در جایی است که کلان‌داده موقعیت آن را دارد که خود وارد عمل شود، منتها باید از بی‌طرفی آن آگاه باشیم. کلان‌داده می‌تواند کمک کند که مشکلات حل شود یا بر تأثیر مشکلات بیفزاید؛ بستگی دارد به این‌که ما با کلان‌داده چه می‌کنیم.
kia
مشکل این‌جاست که نمی‌دانیم این الگوریتم‌ها چگونه کار می‌کنند یا چطور آنها را کنترل کنیم. به گمان من در حال حاضر فیسبوک اخلاقی و بی‌طرفانه عمل می‌کند. اما بگذارید تصور کنیم که در آینده یک قدرت شریر این شرکت را می‌خرد، و تصمیم می‌گیرد بر انتخابات کشور شما تأثیر بگذارد. قدرت در دست آنهاست چون ما نمی‌دانیم چیزی را که در رسانه‌های اجتماعی‌مان ظاهر می‌شود چطور انتخاب می‌کنند.
kia
هنگامی که فناوری اطلاعاتی پا می‌گرفت سرواژهٔ جی‌گو از این عبارت ساخته شده بود: «garbage in, garbage out -آشغال وارد کنی، آشغال خارج می‌شود». صغری و کبرای ساده‌ای است -هر قدر هم سیستم شما خوب باشد، اگر داده‌هایی که به آن می‌دهید آشغال باشد خروجی هم آشغال خواهد بود. یکی از خطرهای بالقوهٔ کلان‌داده این است که به اندازهٔ کافی بزرگ نیست.
kia
«قوی سیاه» به مثابهٔ استعاره‌ای برای یک چیز نادر بود. قوی سیاه در اصطلاح آماری یعنی این‌که پیش‌بینی بر اساس داده‌های ناقص -که در عالم واقعیت تقریباً همیشه مصداق می‌یابد- خطر گسستن ناگهانی و غیرمنتظره از گذشته را دارد. این کاربرد آماری به این واقعیت اشاره می‌کند که اروپاییان، تا پیش از کاوش دربارهٔ گیا و زیای استرالیایی، پیش‌بینی می‌کردند که «همهٔ قوها سفید هستند»، و این پیش‌بینی معتبر بود. اما با دیدن یک قوی سیاه استرالیایی کل این فرض باطل شد.
kia

حجم

۳۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۳۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان