دانلود و خرید کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه ینس زیمرمن ترجمه ابراهیم فتوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه اثر ینس زیمرمن

کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه

نویسنده:ینس زیمرمن
امتیاز:
۴.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه

هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه اثری است از ینس زیمرمن درباره علم هرمنوتیک، علمی که به نظریات و قواعد تفسیر و تاویل متن می‌پردازد و پیام‌ها و نشانه‌های آن را کشف می‌کند. در واقع علم هرمنوتیک، به مطالعه اصول تعبیر و تفسیر متون به ویژه متون ادبی و دینی و حقوقی می‌پردازد.

درباره کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه

در کتاب هرمنوتیک، درآمدی بسیار کوتاه، زیمرمن ابتدا به تاریخچه این علم پرداخته است و سپس مفاهیم بنیادی آن را تبیین کرده و درباره چگونگی اعمال آن بر دیگر علوم دیگری مثل الهیات، ادبیات، حقوق و علوم تجربی سخن گفته است. زیمرمن همچنین درباره اهمیت تاریخی و ضرورت جهان‌شمول تاویل در زندگی اجتماعی و سیاسی در این کتاب صحبت کرده است.

خواندن کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه را به چه کسانی پینشهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های منطق و فلسفه و روش‌شناسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب هرمنوتیک؛ درآمدی بسیار کوتاه

واژهٔ «هرمنوتیک» از زبان یونان باستان ریشه گرفته است (hermeneuin= تلفظ‌کردن، توضیح‌دادن، ترجمه‌کردن) و برای نخستین‌بار توسط متفکرانی استفاده شد که درمورد چگونگی بیان پیام‌های الهی و ایده‌های ذهنی به زبان انسان بحث می‌کردند. برای مثال، فیلسوف یونان باستان، افلاطون (۴۲۷-۳۴۷ قبل از میلاد)، در رابطه با شاعران از واژهٔ هرمنوتیک تحت عنوان «هرمیونیت الهی» استفاده کرد و دانشجوی او ارسطو (۳۸۴-۳۲۲ قبل از میلاد) نخستین رسالهٔ موجود را دربارهٔ هرمنوتیک نوشت و در آن نشان داد چگونه کلمات گفته و نوشته شده بیان اندیشه‌های درونی هستند. بنابراین، از اولین مرتبهٔ پدیدار شدن خود، واژهٔ هرمنیون، همراه معادل لاتین آن، مترجم، به نوعی با درک ارتباطات گفتاری یا نوشتاری ارتباط داشت.

نظرات کاربران

حدیث
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

این کتاب برای خواننده ی عام، کتاب آسونی نیست. به پیش زمینه ی مطالعاتی در حوزه فلسفه نیاز داره. برای افرادِ کنجکاو به کسب آگاهی در زمینه هرمنوتیک بد نیست اما بنظر میرسه بدون علاقمندی به فلسفه یا مطالعات قبلی،

- بیشتر
علی
۱۴۰۰/۰۲/۲۳

کتاب تخصصی و در نتیجه سنگین هست و ترجمه تحت اللفظی. به نظرم میتونست ساده تر و مفهومی تر ترجمه بشه. مثلا think outside the box به «فکر کردن خارج از جعبه» ترجمه شده!!! برای فهم بعضی قسمتا مجبور شدم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
هرمنوتیک هنر درک‌کردن و روشن‌کردن منظور خود است.
Mahsa Bi
هرمنوتیک چیست؟ پاسخ ساده به این سؤال این است که این واژه به معنی تفسیرکردن است. تفسیر در بسیاری از زمینه‌های مطالعاتی و نیز در زندگی روزمره رخ می‌دهد. ما نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، هنر انتزاعی، موسیقی و فیلم‌ها، قراردادهای کاری، قانون، کتاب مقدس، قرآن و دیگر متون مقدس را تفسیر می‌کنیم؛ درعین‌حال اعمال دوستان و دشمنانمان را نیز تفسیر می‌کنیم یا تلاش می‌کنیم برآورد کنیم خاتمهٔ یک شغل چه معنایی در زندگی ما دارد. ما چطور و چرا تفسیر می‌کنیم؟ هدف از تفسیر، درک‌کردن یک متن یا وضعیت، برای فهمیدن معنای آن است. این جمله این‌طور القاء می‌کند که تفسیر تنها زمانی ضروری می‌شود که چیزی را بلافاصله نمی‌فهمیم. در واقع، نیاز به تفسیر در برخی موارد واضح‌تر از موارد دیگر است. برای مثال، اغلب افراد موافق هستند که نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، نوشته‌های حقوقی و متون دینی به تفسیر نیاز دارند، هرچند هستند بنیادگرایانی که به‌وضوح کامل متون مذهبی اعتقاد دارند. همچنین، اذعان داریم که دادگاه عالی قانون اساسی را تفسیر می‌کند.
Mahsa Bi
در آپولوژی سقراط، در متن دفاعیاتش در دادگاهی به اتهام اغفال جوانان آتن، اعلام کرد بالاترین هدف زندگی، تکامل روح به دست عقل و فضیلت از طریق خودآزمایی عقلانی است. او تأکید کرد: «آن زندگی که یارای آزموده‌شدن نداشته، همانا حیات بشری نیست.»
Mahsa Bi
درک‌کردن چیست؟ متفکران هرمنوتیک استدلال می‌کنند که درک‌کردن، عمل تفسیری ادغام موارد خاص مانند کلمات، علائم و حوادث به یک کل معنی‌دار است. ما زمانی یک شیء، کلمه یا واقعیت را درک می‌کنیم که در زندگی ما معنا بدهد و در نتیجه با ما به‌صورت معنی‌دار صحبت کند. زمانی‌که اشیاء، متون و یا شرایط را به این طریق درک می‌کنیم، آنها به بخشی از دنیای ذهنی درونی ما تبدیل می‌شوند به‌طوری‌که می‌توانیم آنها را دوباره با اصطلاحات خود بیان کنیم. به‌عنوان مثال، زمانی‌که صرفاً کلمات یک شعر را از حفظ تکرار می‌کنیم، آن را درک نکرده‌ایم؛ بلکه زمانی آن را درک کرده‌ایم که بتوانیم کلمات را به‌صورت معنی‌دار و آهنگین بسراییم و ایدهٔ شاعر را در قالب واژگانمان بیان کنیم.
Mahsa Bi
هرمنوتیک این ادعای جهانی را دارد که ما حیوانات تفسیرگر هستیم. تفسیر یک فعالیت اختیاری نیست که ما هر روز و هر زمان که حقایق عریان، روشن نبودند، آن را انجام دهیم. تفسیرکردن تنها راهی است که می‌توانیم جهان را به صورت معنی‌دار تجربه کنیم. درک‌کردن به معنی تفسیرکردن است. بسیاری از افراد این ادعای جهانی را اشتباه درک می‌کنند تا عینی‌بودن حقیقت را انکار کنند و به تأیید نسبی‌گرایی بپردازند. نسبی‌گرایی مفهومی است که براساس آن هرچیزی که ما آن را حقیقت فرض کنیم هیچ اعتبار جهانی و مطلقی ندارد، بلکه براساس شرایط تاریخی و فرهنگ شخصی ما نسبی است. هر بار که افراد از تفسیرکردن صحبت می‌کنند، به‌خصوص در بحث از اخلاقیات، ترس از نسبی‌گرایی سر باز می‌کند. نسبیت اخلاقی بدان معنی است که تمام ادعاهای اخلاقی صرفاً معاهداتی فرهنگی هستند که می‌توانند هر زمان تغییر کنند.
محمد طاهر پسران افشاریان
فرهنگ مدرن ما به این ایده تمایل دارد که دانش واقعی شامل مقدارسنجی، یعنی شرح‌دهی عددی ـ علمی چیزها در جهان است. در این راستا، حقیقت بی‌طرفانه نیازمند موضع نظری غیرشخصی نسبت به چیزهاست. در مقابل، فیلسوفان هرمنوتیک مدعی هستند که روش اصلی ما در درک‌کردن نه نظری بلکه عملی است و به خواسته یا منافع فعلی ما بستگی دارد.
Mahsa Bi
لازم است از ابتدا مشخص سازیم که هرمنوتیک فلسفی یک نظریهٔ خاص از دانش نیست. یک نظریه به‌دنبال جداسازی روش‌های تفسیر به‌منظور رسیدن به اصول مقرراتی است که به ما امکان کنترل تولید معنا را می‌دهند.
بهناز

حجم

۵۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان