دانلود و خرید کتاب در خدمت و خیانت زنان شهلا زرلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در خدمت و خیانت زنان اثر شهلا زرلکی

کتاب در خدمت و خیانت زنان

نویسنده:شهلا زرلکی
انتشارات:نشر چرخ
امتیاز:
۲.۷از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در خدمت و خیانت زنان

در کتاب در خدمت و خیانت زنان نوشته شهلا زرلکی گفتارهایی درباره زنان می‌خوانید. زرلکی در این کتاب ویژگی‌های زیستی زن را توصیف و بازنمایی کرده و به موضوع فمینیسم و آثار آن پرداخته است.

 درباره کتاب در خدمت و خیانت زنان

 اشتباه نکنید این کتاب درباره جامعه مردسالار و ظلم همیشگی و تاریخی به زن نیست. شهلا زرلکی در این کتاب از زدن حرف‌های همیشگی و تکراری پرهیز کرده و تنها ویژگی‌های زیستی زنان را توصیف کرده و آن‌ها را بازشناسانده است. او در این کتاب از نظریات مطرح روان‌شناسی در این زمینه سود برده و برای تبیین و تفهیم مطالب کتابش از آنها یاری گرفته است.

در بخشی از کتاب زرلکی هم به فمینیسم و آثار و عواقب آن پرداخته شده  و مفصل درباره آن و خدمت و خیانت‌هایش به بشر و تاریخ زنان در مراحل شکل‌گیری و اوج‌گیری و... سخن گفته شده است. 

در خدمت و خیانت زنان ۴ بخش اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: ازدواج، توهم یک ضرورت، گهواره‌ای که هر ماه ویران می‌شود، در خدمت و خیانت زنان، جنس سوم.

خواندن کتاب در خدمت و خیانت زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و به ویژه مطالعات زنان مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب در خدمت و خیانت زنان

و اما عشق. عشق در مسیر حرکت نوع به سوی امتزاج و یکی شدن چه نقشی دارد؟ معقول و منطقی نیست اگر همهٔ تکاپوی آدمی را برای رسیدن به زیر سقف مشترک، ناشی از سرمای بیرون بدانیم. این استدلال از جنس منطق غریزی است. منطقی که از طریق قانون بقای نوع عمل می‌کند. در این کشش و کوشش به سوی پیوند دایمی، گاه پای چیز دیگری به میان می‌آید. در واقع بهتر است بگوییم میل به بقا را اشتیاق دیگری یاری می‌کند. نام این اشتیاق کمکی را عشق گذاشته‌اند. شاید اغراق‌آمیز به‌نظر برسد اما عشق توتم زندگی زن است. پیش از این هم گفتم در مسیر جان‌بخشی و ملموس جلوه دادن آرا و نظرات، اغراق و مبالغه ابزار خوبی است. بی‌گمان مخاطب آگاه خود می‌داند چگونه دست به خوانش متنی بزند که برای اثبات خود از صنعت ادبی مبالغه کمک می‌گیرد. پس در این بخش از نوشتار که به احساس مبالغه‌آمیز عشق اختصاص دارد، می‌توان از مبالغه یاری خواست.

زندگی زن از آغاز تا پایان با فرازونشیب‌های عشق جریان می‌یابد. دست تقدیرْ عشق و زن را به‌هم گره زده است.


نظرات کاربران

Ozra
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

به نظرم با اختلاف مزخرف‌ترین کتابی که در مورد زنان نوشته‌شده همین کتابه. این کتاب خودش مصداق خیانت به زنانه.

رها
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

یکی از بدترین کتاب‌ها در حوزه‌ی زنانه. پولتون رو دور نریزید.

shaghayegh
۱۳۹۹/۰۳/۳۰

یه کتاب کاملا بی هدف و بیخود.

malaven
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

هنوز کتابو نخوندم اما تعریفشو از یک رواندرمانگر شنیدم گویا کتاب منطقیه و از حقوق هر دو جنسیت دفاع میکنه درخواستی که دارم اینه که میکروکتاب صوتی این کتاب رو به منسه ظهور برسانید. سپاسگزارم 🌹

sare
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

فوق‌العاده‌س

baktash99
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

واووووو. حض کردم. شاید بعد از سالها ازخواندن یک کتاب با نویسنده ی ایرانی لذت بردم. یک نویسنده ی چیره دست به یک مسئله جنجالی پرداخته...با دید علمی مرور آثار بزرگان.. خارج از تعارف و شعار و حرفهای آبکی زن

- بیشتر
n.nasim
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

به نظر من هر خانمی و هر کسی که دختر داره باید بخونه این کتابو

davood esmaili
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

سلام انتخاب موضوع و پرداختن به آن عالی، ممنون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
یکی از علل اصلی با شکست روبه‌رو شدن ازدواج‌ها، زیاده‌خواهی آرمان‌گرایانهٔ زن‌هایی است که در خانهٔ پدرْ دخترانی خیال‌پرداز، احساساتی و البته ناامید و افسرده بوده‌اند. آن‌ها همهٔ ناکامی‌ها و سرخوردگی‌های دخترانهٔ خود را به خانهٔ شوهر می‌برند و یقین دارند که پایان همهٔ شب‌ها سپید است.
Bardia
«زن، طعمهٔ زندگی سمج و بیگانه‌ای است که هر ماه در او گهواره‌ای می‌سازد و خراب می‌کند.» سیمون دوبووار
Bardia
ژان ژاک روسو در رسالهٔ تربیتی خود با عنوان امیل، موفقیت زندگی زناشویی یک زن را به موقعیت و شرایط او در خانهٔ پدری وابسته می‌داند: «برای این‌که کسی زندگی خانوادگی را دوست بدارد، باید همیشه در خانهٔ پدری از لذت زندگی بهره‌مند شده باشد.»
Bardia
زن بودن چیزی چنان شگرف، درهم‌آمیخته، چنان پیچیده است که هیچ تعریفی موفق به تشریح آن نمی‌شود و تعریف‌های متعددی که انسان بخواهد به کار گیرد چنان ضدونقیض هستند که فقط زن بودن قادر به تحمل آن‌هاست.
Mohsen Hosseini
آمار پژوهشگران امریکایی به این پرسش‌ها پاسخ مثبت می‌دهد: «کسی به‌درستی نمی‌داند که هر سال چه تعداد از مردان به دلیل عصبانی شدن از رفتار همسران خود که مبتلا به پی‌ام‌اس هستند، آن‌ها را کتک می‌زنند و کسی هم نمی‌داند چند زن مبتلا به پی‌ام‌اس، شوهرهای خود را کتک زده یا زخمی کرده‌اند! دو پژوهشگر در واشنگتن دی‌سی تخمین زده‌اند که احتمالا دوازده میلیون شوهر کتک‌خورده یا زخمی‌شده توسط همسران‌شان در امریکا وجود دارند. آن‌ها معتقدند که این موارد به علت غرور مردان به‌ندرت به پلیس گزارش می‌شوند.»
Bardia
امروزه همهٔ حامیان اجتماعی و پژوهشگران مسائل زنان بر پدیدهٔ زن کتک‌خورده بیش از مقولهٔ شوهر کتک‌خورده متمرکز شده‌اند. این نابرابری طبیعی موجود در برخورد جامعهٔ امروز، حاصل نابرابری بنیادین در تقسیم قدرت بدنی مرد و زن است. اما آیا عینی بودن و قابل‌رؤیت بودن صدمات جسمانی زنان، دلیلی برای نادیده انگاشته شدن صدمات پنهانی که مردان می‌بینند نیست؟
Bardia
زن درست با پایان گرفتن اولین هم‌آغوشی، عشقی تازه و کامل را تجربه می‌کند. کشش سطحی زن در روزهای اول، با نخستین رابطهٔ جنسی، به عشقی عمیق‌تر تبدیل می‌شود. همیشه نه، اما در اکثر موارد، مرد پس از این تجربه ــ که خود آغازگر آن بوده است ــ شوروشوق عاشقانهٔ خود را به‌یکباره از دست می‌دهد. عشق در یکی آغاز می‌شود و در دیگری اگر نگوییم پایان، سستی می‌گیرد. همزمانی این آغاز و پایان غم‌انگیزترین راز همهٔ ناکامی‌های عشقی است.
Bardia
این‌گونه می‌نماید که تنها راه پی بردن به فسادی که دوبووار از آن حرف می‌زند، تجربه کردن است. به بیان ساده‌تر کسی از این فریب آگاه نخواهد شد مگر آن‌که به متن و بطن آن وارد شود. پی بردن به ویرانی این مدینهٔ فاضله یک راه دارد: راهی که از درون آن می‌گذرد.
Bardia
کارن هورنای روان‌پزشک و روان‌کاو آلمانی (۱۹۵۲ ـ ۱۸۸۵) نیز که نظریه‌پردازی‌های خود را با رویکردی تکمیلی ــ و درعین‌حال انتقادی ــ نسبت به آرای فروید سامان داده است، بر اهمیت بلوغ و ثبات عاطفی پیش از ازدواج و نقش مهم آن در کیفیت زندگی مشترک تأکید دارد: «مشکلات ازدواج با تکیه بر حس وظیفه‌شناسی و گذشت یا آزاد گذاشتن کامل غرایز حل نمی‌شود... موفقیت ازدواج منوط به این است که زن و مرد قبل از ازدواج به ثبات عاطفی رسیده باشند.»
Bardia

حجم

۲۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان