دانلود کتاب صوتی اعتراف باز با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اعتراف باز اثر شهلا زرلکی

دانلود و خرید کتاب صوتی اعتراف باز

نویسنده:شهلا زرلکی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اعتراف باز

اعتراف باز رمانی از شهلا زرلکی است که در انتشارات ققنوس به چاپ رسیده و با صدای راضیه هاشمی در ماه آوا صوتی شده است. این اثر که در ژانر اعترافات قرار می‌گیرد یکی از برجسته‌آترین آثار فارسی در این حوزه است.

درباره کتاب اعتراف باز

 از آگوستین قدیس تا روسو و امبرتو اکو خواندن اعترافات اهل هنر، همیشه جذاب بوده است. در این اعترافات که در قالب های مختلفی مانند نامه، داستان، گزارش و مقاله هستند، نویسنده لحظه‌ها، رفتار و دقایق پنهان مانده‌ای از خود را فاش می‌کند و رمان شهلا زرلکی نیز از همین نمونه است.

این کتاب ۱۸ فصل دارد که هر فصل روایتی بر اساس احوالات و احساسات نویسنده دارند. چیزهایی که نویسنده در لحظه‌های مختلف زندگی اش بدون هیچ نظم و ترتیب زمانی و مکانی و ارتباط خطی نوشته است. 

 هدف او در این کتاب بیان بی‌پرده خصوصیات و پنهان مانده‌هایی است که شاید در زندگی روزمره همه ما وجود داشته باشد اما بیان آن برای هرکسی راحت نباشد. 

 زرلکی چنان از زندگی خصوصی خود در این کتاب می‌گوید که انگار مقابل یک دوست صمیمی چندین ساله نشسته است و همین ویژگی و فرم روایی باعث می‌شود که رمان با وجود قطعه قطعه بودن ارتباط خود را در تمام فصل‌ها حفظ کند و یکپارچه باشد و بی نهایت بر دل مخاطب بنشیند.

او در این رمان تا جایی که عرف و اخلاق و قوانینی نشر اجازه می‌دهد ابعاد پنهانی زندگی خصوصی‌اش را اشکار کرده است. فصل‌ها به صورت مستقل روایت می‌شوند اما به هم پیوستگی دارند.

دفاعیه اول، عروسک عقب‌افتاده‌ای که با باتری قلمی کار می‌کند، لُری که خون مغول در رگ‌هایش جاری است، تمساح پیری که در چاه فاضلاب ما زندگی می‌کند، شمران‌نویی‌ها، در باب ترس که مادر دروغ است و چیزهای بی‌پدرومادر دیگر، خواب زمستانیِ ماده خرس قطبی، باید روی دروغ‌هایمان بیشتر کار کنیم، همه دستگیره‌ها بوی دست‌های تو را می‌دهند، در باب لو رفتگی و نامه‌ای به شوهر عزیزم، روده درازی، لاشه کم‌چربی گوساله‌ای جوان در قصابی، در باب لذت لو دادن و موضوع بی‌اهمیت قتل قناری، آن‌ها به جهنم! من به بهشت می‌روم، اهمیت ژاله عرفانیان بودن و نکاتی در باب ضرورت ناخن‌خواری، دبیرستان دخترانه زهرا و دفاعیه آخر نام ۱۸ فصل این کتاب‌اند.

 درباره شهلا زرلکی

شهلا زرلکی در سال ۱۳۵۵ خورشیدی به دنیا آمده است. او  دانش‌آموخته رشته کارشناسی ادبیات فارسی است. زرلکی فعالیت مطبوعاتی را با نوشتن نقد سینمایی در  سال۱۳۷۷ شمسی آغاز کرده و از ۱۳۷۸ به طور حرفه‌ای به نوشتن مقاله و نقد ادبی در نشریات مختلف و روزنامه‌ها پرداخته است. زرلکی چند کتاب و بیش از صد مقاله، یادداشت و نقد در مجلات مختلف در حوزه نقد ادبی منتشر کرده است.

بخشی از کتاب صوتی اعتراف باز

اعتراف می‌کنم من یک اعتراف‌بازم! یعنی دلم می‌خواهد با کلمه‌ی اعتراف بازی کنم. البته وسط این بازی چیزهایی هم می‌گویم که واقعا اعتراف است. چیزهایی که خیلی‌ها از روی ترس یا خجالت یا ملاحظات خانوادگی نمی‌گویند. حق هم دارند؛ اما واقعیت این است که من به طرز ابلهانه‌ای از حرف زدن درباره خودم لذت می‌برم. البته این حرف من نیست. حرف اعتراف‌باز بزرگ روسو در کتاب اعترافات است: «خواننده‌ها! من از فکر کردن به خودم لذت می‌برم و در همان حال که فکر می‌کنم می‌نویسم.»

 

نظرات کاربران

کاربر ۴۱۷۸۱۴۹
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

بسیار حس همذات پنداری در من بیدار شد با توجه با نزدیکی سنم با نویسنده و نوستالژی هام زنده.... خانم گوینده خیلی با هیجان روایت میکردن و این واقعا خوب بود ولی دوسه جا بنظرم اشتباه تلفظ کردن مثل سهره

زمان

۶ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۳۶۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۳۶۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان