دانلود و خرید کتاب ترک عادت قضاوت نادرست گابریل برنستین ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترک عادت قضاوت نادرست اثر گابریل برنستین

کتاب ترک عادت قضاوت نادرست

معرفی کتاب ترک عادت قضاوت نادرست

گابریل برن‌اشتاین (برنستاین) در کتاب ترک عادت قضاوت نادرست به شما کمک می‌کند باورهای سد راهتان را کنار بگدارید و به زندگی بهتری برسید. خیلی از ما عادت داریم درباره خودمان، دیگران و اموری که دو و بر ما در جریان است پیش‌داوری و قضاوت‌های نادرست کنیم. غافل از این که این پیش‌داوری‌ها به ضررمان تمام می‌شود و مانعی بر سر راه پیشرفت و شکوفایی ما است.

گابریل برن‌اشتاین دلیل قضاوت‌های نادرست ما را جدایی از عشق می‌داند. او در این کتاب اشاره می کند که ماهیت راستین ما عشق است؛ اما جایی در زندگی، معمولاً در دوران کودکی، حادثه‌ای خاص سبب می‌شود از آن ماهیت خاص فاصله بگیریم. جدایی از عشق در ما احساس خاص‌بودن یا نابسندگی ایجاد می‌کند که به احساس تنهایی و درنتیجه هراس منجر می‌شود. ما می‌خواهیم از خود در برابر این ترس حمایت کنیم، بنابراین آن را به شکل قضاوت نادرست فرافکنی می‌کنیم.

ما بدون اینکه متوجه باشیم برای اینکه از حقیقت دور شده‌ایم، در اعماق وجودمان درباره خودمان قضاوت نادرست می‌کنیم و درنهایت هم به احساس گناه و خجالت می‌رسیم. احساس گناه ناخودآگاه به‌قدری دردناک است که چاره‌ای نداریم جز آنکه آن را فرافکنی کنیم تا از رنج و ناراحتی خود بکاهیم. با فرافکنی قضاوت نادرست درباره دیگران، منکر احساس گناه خود می‌شویم و آن را در خود سرکوب می‌کنیم که نیمه‌هوشیار در ما احساس گناه بیشتر می‌کند، زیرا می‌دانیم قضاوت نادرست با آن کس که به‌راستی هستیم، تفاوت دارد. احساس گناهی که از قضاوت نادرست درباره دیگران به ما دست می‌دهد، به خود ما تعمیم داده و چرخه باطل شروع می‌شود، همان چرخه قضاوت نادرست.

درباره کتاب ترک عادت قضاوت نادرست

برن‌اشتاین در این کتاب در صدد است تا این چرخه قضاوت نادرست را به نوعی التیام دهد. او شش مرحله برای این کار برشمرده است. شش مرحله سخت اما شدنی که جزئیات آنها را در این کتاب تشریح کرده است.

خود او هر شش مرحله را تجربه کرده و روزانه تمرین‌هایش را بارها تکرار کرده است. برای اجرای این مراحل که اولین آنها نضارت بدون قضاوت بر قضاوت نادرستی که داریم است. پس از گذر از این مرحله به مراحل دیگری مثل بها دادن به جراحات احساسی، گرامی داشتن عشق و مراحل دیگری می‌رسیم که برن‌اشتاین در کتابش با زبانی روان و همه‌فهم توضیح داده است.

خواندن کتاب ترک عادت قضاوت نادرست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب برای همه‌گان مفید است چون قضاوت نادرست مشکلی است که برای اغلب انسان‌ها پیش می‌آید و توجه نکردن به آن در درازمدت آسیب‌زننده است.

جملاتی از کتاب قضاوت نادرست

وقتی با کسی پیوند و ارتباط دارید که درباره‌اش قضاوت نادرست کرده‌اید، رابطه‌تان با او به ضعف می‌گراید. این منفی‌نگری به ماورای رابطه‌تان با او می‌رود.

اما خبر خوش این است که می‌توانید به کمک مراقبه پیوند خود را با دیگران التیام بخشید. حتی یک مراقبه می‌تواند شرایط شما را بهتر و دور قضاوت نادرست را باطل کند. این اقدام مهم‌ترین اقدام برای التیام روابط گذشته و حرکت شکوهمند به جلو است. برای اینکه در رابطه‌ای جلو برویم و خود را از قضاوت نادرست دور کنیم، باید قیدوبندهای موجود را از میان برداریم.

این اقدام در ترک عادت قضاوت نادرست به شما کمک می‌کند تا خود را از چرخه جدایی دور کنید. هریک از مراحلی که تاکنون برای‌تان توضیح دادم، شما را به لحاظ ذهنی و معنوی آماده می‌کند تا دل‌بستگی‌های ناسالم را از خود دور کنید.

فهرست کتاب ترک عادت قضاوت نادرست

مقدمه

مرحله ۱: بدون قضاوت به تماشای قضاوت نادرست خود بنشینید

مرحله ۲: به جراحت‌های احساسی بها بدهید

مرحله ۳: عشق را گرامی بدارید

مرحله ۴: برای اولین‌بار ببینید

مرحله ۵: طناب‌ها را پاره کنید

مرحله ۶: سایه‌های خود را در معرض نور قرار دهید

نتیجه: چگونه از ترک عادت قضاوت نادرست استفاده کنیم

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

sahar
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

این کتاب بیشتر درباره این مفهوم قضاوت بود که ما از کسی ناراحتیم و دید منفی راجب اون شخص در ذهنمون شکل گرفته،و چجوری باید از این دید خلاص بشیم، عموما هم راه حل هایی که داشت به همین حوضه

- بیشتر
نسا
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

خیلی آبکیه

کاربر ۲۲۵۹۷۶۳
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

کتاب عالی و روان و دقیق به مسئله پرداخته ؛ کافیه مسئولیت صددرصد ی رفتار و گفتار خودمون قبول کنیم تا نوشته ها و مفاهیم کتاب برایمان‌ قابل استفاده و کاربردی باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، درواقع درباره خودمان قضاوت نادرست می‌کنیم. وقتی درباره جنبه‌ای از دیگران قضاوت می‌کنیم درواقع نشانه آن است که آن را در خودمان دوست نداریم. شاید این بیانگر جراحت روحی عمیقی است که علاقه‌ای به التیام آن نداریم. اغلب دیگران جراحات روانی ما را آشکار می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، درباره آن‌ها قضاوت نادرست می‌کنیم، درحالی‌که باید بپذیریم این ناراحتی ماست.
گنگ خواب دیده
وقتی درباره دیگران حرف می‌زنیم و درباره رفتارشان قضاوت می‌کنیم، انگار حالمان بهتر می‌شود، خودمان را عاقل‌تر، مدبرتر، باهوش‌تر و سالم‌تر از بقیه می‌پنداریم.
Reza Hakimimofrad
علت ریشه‌ای و اساسی همه قضاوت‌های نادرست، ترس از به اندازه کافی خوب‌نبودن است، ترس از اینکه شایسته عشق نباشم و ایمنی مشمول حال من نشود.
Reza Hakimimofrad
وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، درواقع درباره خودمان قضاوت نادرست می‌کنیم. وقتی درباره جنبه‌ای از دیگران قضاوت می‌کنیم درواقع نشانه آن است که آن را در خودمان دوست نداریم.
Amir
باید تصدیق کنیم حمله به کسی که به ما حمله کرده است، حملات بیشتری را سبب می‌شود. اگر می‌خواهیم خود را از این چرخه معیوب نجات دهیم، باید به تاریکی نور بپاشیم و راهش این است که بر افکار قضاوت‌کننده خود نظارت کنیم.
Reza Hakimimofrad
ابراهام هیکس می‌گوید: «باور فقط فکری است که مرتب به آن می‌اندیشید». شما با تکرار باورهای خود حقیقت خود را خلق می‌کنید.
Reza Hakimimofrad
«باور فقط فکری است که مرتب به آن می‌اندیشید»
Amir
تعریف من از قضاوت نادرست کاملاً رک و راست و مستقیم است: جداافتادن از عشق. درست در لحظه‌ای که خود را متفاوت از دیگران می‌بینیم، گرفتار نظام باور کاذب می‌شویم و از طبیعت خود فاصله می‌گیریم که همان عشق است.
Reza Hakimimofrad
من همه‌روزه با قضاوت نادرست دست‌وپنجه نرم می‌کنم. تا بخواهید نادرست قضاوت می‌کنم، از خارجی‌ها و غریبه‌ها برای نظرات و باورهای سیاسی‌شان انتقاد می‌کنم، در رسانه اجتماعی به بهانه اینکه آشنایانم مطالب بی‌ربط می‌نویسند، از آن‌ها انتقاد می‌کنم، درباره افراد برای تأدیب فرزندانشان نقد و قضاوت نادرست می‌کنم، از دختری که جلوی من در صف بیش از اندازه آهسته راه می‌رود، انتقاد می‌کنم، از شوهرم به دلیل اینکه مطابق میل من رفتار نمی‌کند، انتقاد می‌کنم و درباره‌اش قضاوت نادرست می‌کنم و البته خودم را در زمینه‌های گوناگون زیر ذره‌بین می‌گذارم و قضاوت نادرست می‌کنم. سال‌ها درباره کارم حرف می‌زدم و بر رفتارم صحه می‌گذاشتم و اشکالی را متوجه خودم نمی‌دیدم. وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، حق‌به‌جانب می‌شویم. وقتی به آسیب‌پذیری خود فکر می‌کنیم، وقتی احساس ناامنی می‌کنیم، در مقام قضاوت نادرست درباره دیگران برمی‌آییم و وقتی درباره دیگران حرف می‌زنیم و درباره رفتارشان قضاوت می‌کنیم، انگار حالمان بهتر می‌شود، خودمان را عاقل‌تر، مدبرتر، باهوش‌تر و سالم‌تر از بقیه می‌پنداریم.
Eli
در بسیاری موارد قضاوت نادرست بزرگ‌ترین سازوکار دفاعی ما بوده است. ما از آن برای دفاع از خود در برابر آسیب‌پذیری‌هایمان استفاده کرده‌ایم. از آن می‌ترسیم که اگر گارد خود را باز بگذاریم و با دیگران رفتار مهرطلبانه داشته باشیم، دیگر ایمنی و امنیت نخواهیم داشت.
Reza Hakimimofrad

حجم

۲۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان