دانلود و خرید کتاب وقتی اضطراب حمله می کند دیوید دی. برنز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی اضطراب حمله می کند اثر دیوید دی. برنز

کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

معرفی کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

وقتی اضطراب حمله می‌کند نوشته دکتر دیوید برنز کتابی با موضوع شناخت درمانی است که مهارت‌های جدید درمان اضطراب بدون مصرف دارو و بر پایه شناخت‌درمانی را شرح داده است.

به کمک مهارت‌های شناخت‌درمانی جایی برای ناامیدی و ناتوانی، حال بد، احساسات و هیجانات منفی از قبیل اضطراب، فشارهای روانی، خشم، کینه، افسردگی، احساس گناه ناسالم، خفت، خجالت و فقدان اعتماد به نفس و احترام به خود باقی نمی‌ماند. از مزیت‌های شناخت‌درمانی ارائه بی‌شمار آزمونهای روانی برای اندازه‌گیری حال و روحیه مراجعان آن است، که معروف‌ترین آن آزمون افسردگی آرون بک است. فایده مهم دیگر در شناخت‌درمانی، تشویق مراجعان و طرفداران آن به خودشناسی است، به خصوص خودشناسی علمی . شناخت درمانی مزیت های یدیگری هم دارد که با خواندن این کتاب به تمام آنها پی خواهید برد.

درباره کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

در کتاب وقتی اضطراب حمله می کند، دکتر دیوید برنز روش هایی را مطرح می‌کند که با به کارگیری آنها بتوانید از شدت اضطراب بکاهید و در کنار آن به هدف مهم‌تری دست پیدا کنید که تحول طرز فکر و احساس شماست. او در این کتاب اول از همه اصول مواجهه با اضطراب و راه‌های تشخیص و شناخت نوع ان را مطرح می‌کند. در فصل دوم درباره اضطراب و تفاوتش با افسردگی سخن می‌گوید و از فصل سوم به بعد وارد بحث اختلال اضطراب و راه‌های برخودر و مقابله با آن می‌رود و الگوهایی اعم از شناختی، احساسی و الگوهای متعدد دیری برای مقابله با آن معرفی می‌کند.


خواندن کتاب وقتی اضطراب حمله می کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در مدیریت استرس دچار مشکل هستید و به دنبال راه نو و علمی برای مبارزه با آن می‌گردید و اگر نیازمند آنید که برای رفع اضطراب‌های دائمی خود نوع نگاهتان را به زندگی تغییر دهید این کتاب قطعا می‌تواند کمک‌کننده باشد.


جملاتی از کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند.

اغلب اوقات، احساسات منفی به شکل یک بسته‌بندی خالص و مشخص عرضه نمی‌شوند. در واقع، معمولا اضطراب و افسردگی دست در دست یکدیگر حرکت می‌کنند. با این حال، این احساسات با هم تفاوتهای عمده دارند. اضطراب ناشی از احساس خطر کردن است. تا زمانی که به خود نگویید اتفاق وحشتناکی در شرف وقوع است، مشوش نمی‌شوید. برای مثال، اگر می‌ترسید در نقطه مرتفعی قرار بگیرید و با این حال از یک سراشیبی در کوهستان به سمت بالا حرکت می‌کنید، احتمالا دچار وحشت‌زدگی می‌شوید. زیرا با خود می‌گویید هرلحظه ممکن است سربخورید و به پایین سقوط کنید.

برعکس، وقتی احساس افسردگی می‌کنید، احساس می‌کنید آن تراژدی که انتظارش را می‌کشیدید پیشاپیش اتفاق افتاده است. احساس می‌کنید قبلا از صخره به پایین سقوط کرده‌اید، دست و پایتان شکسته و امیدی به بهبودی ندارید. احساس افسردگی و تکدر خاطر می‌کنید، احساس می‌کنید که روحیه‌تان را باخته‌اید. به خود می‌گویید که بی‌ارزش هستید، یک شکست‌خورده و ناکام هستید. احساس می‌کنید به آن خوبی که قرار است باشید، نیستید. علاقه‌تان را به زندگی از دست می‌دهید، علاقه‌تان را به دیگران از دست می‌دهید. احساس می‌کنید فعالیتهایی که زمانی از آنها لذت می‌بردید، دیگر لذت‌بخش نیستند. دیگر چیزی شما را به هیجان نمی‌آورد. احساس می‌کنید کلافه شده‌اید. می‌خواهید دفع‌الوقت کنید. بدترین بخش افسردگی احساس یأس و نومیدی کردن است. احساس می‌کنید شرایط هرگز تغییر نخواهند کرد، احساس می‌کنید که برای همیشه مفلوک و مستأصل خواهید بود.

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

طاقچه نمیخوای شب تولدم بهم هدیه بدی؟ 😁

X M
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

دکتر برنز+مهدی قره چه داغی=یک اثر عالی

e.azad
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

کتاب خیلی خوبیه. نه تنها برای اضطراب، بلکه به طور کلی برای رفع مشکلات روانشناختی به روش CBT. ولی دست به قلم کتاب بخونید و تمرین هاشو انجام بدید تا اثرشو ببینید :)

کاربر ۲۰۸hg
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

سلام این کتاب یکی از بهترین کتابایی ک دیدم ،روش ها عملی و مثالاهای زیادی برای درمان انواع اضطراب ها مثل اضطراب اجتماعی ،وسواس فکری و عملی و..... من تا نیمه کتابو خوندم ،اولش گفته بود این برچسب زدنا رو بذارید

- بیشتر
Miladph78
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

به نظرم از این مدل کتابایی که تمرین دارن رو نسخه فیزیکیش رو بخرید خیلی بهتره من اول این رو خریدم حدود ۲۰۰ صفحه خوندم ولی بخاطر اینکه تمرین داره رفتم نسخه فیزیکی رو خریدم

محمدجواد
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

الآن که نظرمو می‌نویسم، تقریبا کتاب رو تموم کردم. ۱. این کتاب، خیلی خوب و کاربردی بود. دسته‌بندی‌های کتاب برای مراحل کاهش و درمان اضطراب عالی بود. در ضمن، مثال‌های کوتاه و جالبی هم داشت. ۲. موقع خوندن کتاب، زندگی‌ام جلوی چشمم

- بیشتر
parisa_msi
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

بی نهایتش کن عزیزم...بی نهایتش کن که همه در حال له شدنیم از اضطراب

Mina
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

آیا کتاب های این انتشارات را در بخش بی نهایت خواهید گذاشت؟ امیدوار خواهیم بود.

سمیه
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

از بهترین کتاب هایی هست که خوندم

مرضیه رحمانی
۱۴۰۱/۰۸/۰۳

این کتاب برای درمان اضطراب فوق العاده است. روش هایی که معرفی می شه کاملا کاربردیه . حتی گاهی بهتر از مراجعه به روانشناش جواب می ده. من خیلی راضی بودم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۴)
اغلب مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند. جالب اینجاست که بهترین راه تحت‌تأثیر قرار دادن اشخاص این است که آنها را تشویق کنید تا درباره خودشان حرف بزنند.
erfan erfan
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مسامحه کارها مرتکب می‌شوند. این است که دنبال الهامی می‌گردند کارشان را شروع کنند. ممکن است به خودتان بگویید: «وقتی روحیه بهتری پیدا کنم، این کار را انجام می‌دهم. در حال حاضر، دوست ندارم چنین کاری بکنم.» اما اول چه چیزی حاصل می‌شود؟ آیا اول انگیزه از راه می‌رسد؟ یا نه، این عمل است که تولید انگیزه می‌کند؟ اغلب تنبلها فکر می‌کنند که ابتدا باید انگیزه داشته باشند. تصور می‌کنند که اگر انگیزه لازم را داشته باشند، دست به عمل می‌زنند. انسانهای به شدت موفق می‌دانند که برعکس این باور اتفاق می‌افتد. ابتدا باید عمل صورت گیرد تا به دنبال آن انگیزه‌ای ایجاد گردد. موفقها دست روی دست نمی‌گذارند و منتظر نمی‌مانند تا انگیزه‌ای نصیب شود و آن وقت اقدام به کار کنند. موفقها، دوست داشته یا نداشته باشند، آستینها را بالا می‌زنند تا کاری صورت دهند.
erfan erfan
اشخاص مستعد اضطراب تقریبآ همیشه مهرطلب و تأییدطلب هستند. می‌خواهند دیگران را راضی کنند. از این‌رو، احساساتی مانند خشم را پنهان می‌کنند. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، مسائلتان را زیر فرش جارو می‌کنید زیرا نمی‌خواهید کسی را ناراحت کرده باشید. به قدری این کار را به سرعت انجام می‌دهید که حتی متوجه نیستید این کار را می‌کنید. در این زمان احساسات منفی در جامه مبدل به شکل اضطراب، نگرانی، هراس و یا احساس وحشت خودنما می‌شوند. وقتی احساسات پنهان را آشکار کنید و آنها را در معرض دید قرار دهید و مسئله‌ای را که شما را ناراحت می‌کند حل و فصل نمایید، اغلب اضطرابتان از بین می‌رود.
مادربزرگ علی💝
بیمار غرق در خونی را روی برانکار گذاشتند. لحظه‌ای نگذشته بود که چندین پزشک و پرستار به سر وقت بیمار شتافتند تا شاید بتوانند مانع از مرگ او بشوند. سرمها را به دستها و پاهای بیمار وصل کردند و درصدد برآمدند با تزریق فشار خون او را کنترل کنند. از درون سالن به صحنه نگاه می‌کردم. با دیدن پرستاری، از او پرسیدم که چه اتفاقی افتاده است. معلوم شد که او می‌خواسته با بمب تالار شهر را منفجر کند، اما بمب در دستهای او منفجر شده است. تقریبآ نیمه جان شده بود. صورت، سینه و بازوانش به شدت سوخته بودند و به نظر می‌رسید که بخش اعظم پوست در ناحیه بالاتنه او از بین رفته است. به دشواری می‌توانستم به این بیمار مجروح نگاه کنم، اما پرستار آستینم را کشید و گفت: «باید کمک کنی.» به او گفتم که من دانشجوی پزشکی هستم و هیچ تجربه‌ای در این خصوص ندارم و نمی‌دانم چه باید بکنم. پرستار مسواکی به دستم داد و گفت: «با این شروع کن.» گفتم: «او در حال فوت است و شما می‌خواهید من دندانهای او را مسواک بزنم؟» پرستار گفت: «نه، به لکه‌های سیاهی که روی پوست بیمار است نگاه کن. اینها اثر باروت هستند. سعی کن با این مسواک دانه‌های باروت را از روی بدنش پاک کنی.
مادربزرگ علی💝
در آیین بودایی آمده است که درد و رنج ما ناشی از یک واقعیت نیست، بلکه ناشی از برداشتی است که از این حقیقت داریم. بوداییها می‌گویند چیزی به نام شکست یا موفقیت وجود ندارد، نقطه قوت و ضعفی در کار نیست، اینها برچسبهایی هستند که برای داوری تجارب خود از آنها استفاده می‌کنیم.
soodi
وقتی به خود می‌گویید «نباید» خجالتی باشید، دو مشکل را تولید می‌کنید. هم باید با خجالتی بودن بسازید، و هم احساس حقارت و شرم را قبول کنید. زیرا به خود می‌گویید که نباید این‌گونه باشید.
erfan erfan
مثلا اگر دو روز مانده به مسابقه ماراتن که قرار است در آن شرکت کنید قوزک پایتان می‌پیچد و درد می‌گیرد، ممکن است ناراحت شوید زیرا به خود می‌گویید: «غیرمنصفانه است.» این یک عبارت بایددار پنهان است زیرا شما در واقع می‌گویید دنیا باید همیشه به شکلی که شما می‌خواهید، باشد. این در ضمن نمونه برچسب زدن است. اینکه قوزک پایتان پیچیده، یک بدبیاری بوده و اسباب تأسف است، اما «غیرمنصفانه» نیست. زیرا سنگی که زیر پایتان رفت و سبب پیچیدن قوزک پایتان گردید، بی‌انصاف نبوده است. به جای آن، این قلوه سنگ جایی روی زمین افتاده بود، کاری به کار کسی نداشت، این شما بودید که پایتان را روی آن گذاشتید.
erfan erfan
اگر می‌دانستید که احساسات منفی شما موقتی هستند و دوباره خیلی زود به احساس خوب می‌رسید، تفاوت بزرگی در زندگی‌تان شروع می‌شد. تلاش می‌کردید که برنامه دیگری برای خود بریزید. اما اغلب افسرده‌ها گمان می‌کنند که حالشان بهتر نمی‌شود و البته باوری از این دست سبب می‌شود که پیش‌بینی آنها به حقیقت بپیوندد. اگر تسلیم شوید، هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. و بعد شما نتیجه می‌گیرید که هرقدر تلاش کنید، بی‌فایده است.
مادربزرگ علی💝
اضطراب ناشی از احساس خطر کردن است. تا زمانی که به خود نگویید اتفاق وحشتناکی در شرف وقوع است، مشوش نمی‌شوید. برای مثال، اگر می‌ترسید در نقطه مرتفعی قرار بگیرید و با این حال از یک سراشیبی در کوهستان به سمت بالا حرکت می‌کنید، احتمالا دچار وحشت‌زدگی می‌شوید. زیرا با خود می‌گویید هرلحظه ممکن است سربخورید و به پایین سقوط کنید. برعکس، وقتی احساس افسردگی می‌کنید، احساس می‌کنید آن تراژدی که انتظارش را می‌کشیدید پیشاپیش اتفاق افتاده است. احساس می‌کنید قبلا از صخره به پایین سقوط کرده‌اید
سمانه
می‌توانید حرف طرف مقابل را تکرار کنید و از او بخواهید بیشتر در این زمینه صحبت کند. این‌گونه او را به هیجان می‌آورید تا بیشتر درباره مطلبی که حرف می‌زند با شما صحبت کند.
erfan erfan

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان