دانلود و خرید کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم سایمون کریچلی ترجمه شایان صولتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم اثر سایمون کریچلی

کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

سایمون کریچلی در کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم، این ورزش محبوب را به سیاست و اجتماع گره زده و دریچه‌ای تازه به روی آن گشوده است. شایان صولتی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است.


درباره کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

سایمون کریچلی اعتقاد دارد ورزش فوتبال حوزه‌های بسیار متفاوت و پیچیده‌ای همچون حافظه، تاریخ، مکان و طبقه اجتماعی، جنسیت، هویت قومی، طبیعت و .... را در بر می‌گیرد. او در کتاب وقتی به فوتبال فکر می کنیم، در واقع به چه فکر می کنیم، رویکردی سیاسی اجتماعی نسبت به فوتبال اتخاذ کرده و به تشریح نظرات خود در این خصوص می‌پردازد.

فوتبال ورزشی است که می‌تواند همه آحاد مردم را در کنار هم همدل و متحد کند. این ورزش علاوه بر جنبه‌های سرگرمی که دارد، شادی بخش است و شور و اشتیاق خاصی در درون مخاطبان خود و حتی افرادی که علاقه‌ای به آن ندارند، ایجاد می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید مردمان آمریکای جنوبی اعتقاد دارند؛ فوتبال تنها زبان دنیا است که نیازی به مترجم ندارد. در کتاب پیش رو تلاش شده تا جنبه‌های مثبت و منفی فوتبال مورد بررسی جامعی قرار گیرد. بدون شک مطالعه این کتاب، دریچه‌های تازه‌ای نسبت به فوتبال به روی شما باز می‌کند.

خواندن کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم را به علاقمندان فوتبال و سیاست‌گذران ورزش کشور، پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

طبیعت همکاری در فوتبال باعث می‌شود الگوی همکاری بین بازیکن‌ها ادامه یابد و البته بین تیم‌هایی که بازیکنان برای خودشان بازی می‌کنند و تیم‌هایی که برای موفقیت به اصل همکاری اعتقاد دارند تفاوت زیادی وجود دارد. به‌طور مثال عملکرد کریستیانو رونالدو در رئال‌مادرید و در مقابل آن لیونل مسی در تیم بارسلونا که فلسفه بازی این تیم براساس پاس‌های پرتکرار و همکاری بین بازیکنان بنا شده است. من به‌طور مشخص در مورد تعامل‌پذیری در تیم به‌عنوان بخشی موثر و تأثیرگذار صحبت می‌کنم. اگر بازیکنان در درون زمین خوب بازی کنند و همکاری و ارتباط خوبی داشته باشند پس به احتمال زیاد خارج از زمین بازی هم می‌توانند رابطه‌ای دوستانه داشته باشند؛ اما بعضی اوقات هم این اتفاق نمی‌افتد. به‌طور مثال بعضی از بازیکنان تیم ملی فرانسه که در جام‌جهانی ۱۹۹۸ با این تیم قهرمان شدند، خارج از زمین فوتبال ارتباط دوستانه‌ای نداشتند و هم‌صحبت نمی‌شدند یا بازیکنی مثل اریک کانتونا که به‌ظاهر اجتماعی و برون‌گرا به‌نظر نمی‌رسید اما کاپیتان و رهبر تیم منچستریونایتدی بود که در دهه ۹۰ میلادی در لیگ برتر انگلستان آقایی می‌کرد. با افزایش یافتن بازیکنانی که تفاوت زبانی و اختلاف فرهنگی زیادی دارند (صرف‌نظر از این‌که بعضی از آن‌ها چقدر هم بی‌تجربه و جوان هستند) برای شخص من جای تعجب دارد که راجع به چه موضوعی می‌توانند صحبت کنند و در واقع در چه زمینه‌ای می‌توانند اشتراک داشته باشند. اما موضوع مهم در زبان فوتبال این است که بازیکنان در داخل زمین بتوانند گفت‌وشنود مؤثر فوتبالی برقرار کنند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

☆rose☆
۱۳۹۸/۱۱/۰۲

به فوتبال.😂😂

parmis mardani
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

شخصی مثل من که اگه روزی حداقل ۲ فوتبال رو نبینه شب خوابش نمیبره خیلی جالب بود موضوع کتاب و متن کتاب هم جذاب بود ایرادی نمیتونم پیدا کنم عالی

آلا اکبرزاده
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

یارو خیلی لیورپولی بود! اسم کتاب درواقع باید این می‌بود «وقتی به فوتبال فکر میکنم به چی فکر میکنم؟»

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
همواره تضادِ بزرگی بین ذات فوتبال که باعث ایجاد یکدلی و وحدت میان بازیکنان و هواداران می‌شود و زیرساختِ پنهانِ فوتبال که بر پایهٔ پول‌های کلان و کثیفی با منشأ نامشخص بنا شده، وجود دارد، در حالی‌که همگان از پول‌شویی‌های پرشماری که در فوتبال اتفاق افتاده باخبر هستند. فوتبال کاملا از تبلیغات و حامیان بی‌ربط و حتی گاهی مبتذل اشباع شده است. در همهٔ مسابقات از جمله لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی، شاهد پر شدن تبلیغات حاشیهٔ زمین با حامیانی مثل هاینکن، مک دونالد و بودوایزر هستیم که در بن و بنیاد با ماهیت ورزش و فوتبال در تضاد هستند.
mim_ti

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان