دانلود و خرید کتاب تأملی بر معماری کالن دیویز ترجمه مرضیه آزاد ارمکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأملی بر معماری اثر کالن دیویز

کتاب تأملی بر معماری

نویسنده:کالن دیویز
انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأملی بر معماری

کتاب تاملی بر معماری درآمدی بر نظریه معماری است و عناوین نظری مهمی را در خصوص معماری به مخاطبین ارائه می‌دهد. این کتاب در سال ۲۰۱۱ توسط کالن دیویز تالیف شد. مرضیه آزادارمکی کتاب تاملی بر معماری را به فارسی ترجمه و نشر علم آن را به چاپ رسانید.


درباره کتاب تاملی بر معماری

کتاب تاملی بر معماری عناوین نظری مهمی را برای مخاطبین ارائه می‌کند. کالن دیویز نویسنده این اثر کوشیده تا در این کتاب تئوری و عمل در ارتباط با معماری را به یکدیگر پیوند دهد.کتاب تاملی بر معماری در سال 2011 در بریتانیا به چاپ رسید. از همین رو اغلب مثال‌های این کتاب، از سبک معماری اروپایی است، اما اصول پایه آن کاربرد جهانی دارد. کالن دیویز در این کتاب نمونه‌هایی از تاریخ باستان تا سازه‌های معاصر را در زیربنای نظری طراحی، به‌کار می‌بندد؛ به نحوی که نظریه صرف قادر به چنین کاری نیست.

خواندن کتاب تاملی برمعماری را برای چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانشجویان و متخصصین معماری می‌توانند با خواندن کتاب تاملی بر معماری اثر کالن دیویز از نظریات پایه و مثال‌های واقعی جهت افزایش دانش خود بهره بگیرند. بنابراین اگر دانشجو معماری و یا یک مهندس معمار مجرب هستید، خواندن کتاب تاملی بر معماری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب تاملی بر معماری

آیا راه‌های دیگری وجود دارد که بتوان معماری را در مورد چیزی مثل "شرایطی انسانی"، نمادین نامید؟ آری وجود دارد. نظم از جمله کیفیت‌هایی است که معمولاً آن را وابسته به معماری می‌دانیم. زمانی که معماری را استعاری می‌بینیم، برای نمونه درباره "معماریِ" یک رُمان صحبت می‌کنیم، در واقع از یک ساختار منظم و نظم‌های پنهانی که رُمان را تشکیل داده‌اند و آن را به صورت یک کار هنری منسجم درآورده‌اند، صحبت می‌کنیم. با نگاه مجدد به پارتنون متوجه می‌شویم ستون‌های آن یکسان‌اند و با فواصل منظم از هم قرار گرفته‌اند و شیب بام آن قرینه و کنج‌های آن راست گوشه‌اند. در اصل هر دانشجوی معماری یونان باستان می‌داند بخشی از این صحبت حقیقت ندارد. طراحان پارتنون اصلاحات ظریفی در نظم ریاضات محض ایجاد کرده‌اند. برای نمونه آنها ستون‌های کناری را قدری به داخل برده‌اند. شما در ابتدا متوجه این موضوع نمی‌شوید ولی زمانی که متوجه آن می‌شوید درمی‌یابید که این‌ها جزو اصلاحات جزئی نیستند. این حقیقت که متوجه چنین اصلاحاتی نشده‌اید، امری مهم است. از جمله نظریات در مورد این تنظیمات، اصلاح خطای دید است. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب تاملی بر معماری، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
آلبرتی در کتاب موضوع ساختمان نوشته است: "ما می‌بایست تمامی قواعد پرداخت تناسبات خود را از موسیقی‌دانان اقتباس کنیم". موسیقی‌دانان؟ آنها چطور درگیراین قضیه شدند؟ بنابراین به اینجا می‌رسیم که موسیقی و تناسبات بسیار نزدیک به‌هم هستند.
باران
معماری و تاریخ جدانشدنی هستند.
باران
تمامی اجزاء عالم از کُرات بلورین و گردان که ستاره‌ها را در جای خود نگاه داشته‌اند تا انسان حقیر، توسط سیستمی از روابط موزون اداره می‌شود. هارمونی موسیقایی تنها تظاهری از هارمونی بزرگتری چون هارمونی کیهانی است.
باران
ساختمان‌ها برای تاریخ‌شناسان "منابع اولیه" هستند که نباید آنها را در کتابخانه‌ها و آرشیوها جستجو کرد، آنها در پیرامون و مقابل ما ایستاده‌اند و منتظر تفسیر و تحلیل شدن هستند.
باران
ما با یک ساعت وقت سپری کردن در خرابه‌های کولوسئوم حس می‌کنیم روم باستان را آموخته‌ایم و یا با راه رفتن در میدان جورجین مطالبی نسبت به لندن قرن هجدهم فراگرفته‌ایم. ما عیناً خود را در تماس با افراد سازنده این ساختمان‌ها، اولویت‌های آنان، احساس آنها و رویکردشان نسبت به جهان می‌بینیم.
باران
آرایش فضایی یک ساختمان می‌تواند به واقع رفتار افراد را تغییر دهد.
باران
تفکر به شکلی هم فضایی و هم ساختاری به نظر می‌آید درست مثل معماری. به این جهت که اظهاراتِ موجوداتی است که تنها از طریق بدن‌های ساختاری و فضایی خود جهان را درک و تجربه می‌کنند، هم فضایی و هم ساختاری است.
باران
یک شخص می‌تواند همه جوانب یک سبک را احیا کند به جز مهم‌ترین کیفیت آن یعنی اصالت آن را.
باران
کلیشه‌ای قدیمی که معمولاً به گوئت شاعر نسبت داده می‌شود این است که معماری "موسیقی یخ زده است".
farzane
ارتباط میان معماری و تاریخ پیچیده است. ساختمان‌ها بُردبار هستند. آنها بازماندگان نمایان و غیرقابل چشم‌پوشی از گذشته می‌باشند. آنها مسافرکنندگان زمان و مسافرانی از گذشته هستند که از آنها برای دستیابی به گذشته سوال می‌کنیم.
farzane

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان