دانلود و خرید کتاب معماری جهان به زبان ساده اوا هوارت ترجمه آزاده پاینده رخشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری جهان به زبان ساده اثر اوا هوارت

کتاب معماری جهان به زبان ساده

معرفی کتاب معماری جهان به زبان ساده

کتاب معماری جهان به زبان ساده نوشته اوا هوارت و ترجمه آزاده پاینده درخشانی، مروری بر تاریخ سبک‌های معماری جهان به همراه نکات کلیدی و راهنمای آزمون‌ها است. 

درباره کتاب معماری جهان به زبان ساده

معماری جهان به زبان ساده، مروری است بر تاریخچه سبک‌های معماری که با زبان ساده‌ و موجز نوشته شده است. در ابتدای هر فصل، رخدادهای مهم اجتماعی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی بازه زمانی مورد نظر را مرور می‌کنیم: رخدادهایی که طیف متنوعی از اختراع کدهای مورس تا تکمیل سمفونی نهم بتهوون را دربر می‌گیرند و هر یک به نوعی بر معماری تاثیرگذارند. پس از آن ویژگی‌های بارز هر سبک، توضیحات کلیدی از شرایط عمومی آن دوران، مطالب و توصیف‌های نوشتاری همراه با تصاویر و اسکیس‌های مرتبط بررسی می‌شود. پرسش اصلی مطرح شده برای هر سبک این است که چگونه می‌توان با نگاه‌کردن به بنا سبک معماری به کار رفته را تشخیص داد که در انتهای نوشتار مربوط به هر سبک به آن پاسخ داده شده است. 

همانطور که پیشتر هم بیان شد، معماری نیز محصول و متاثر از دوران خاص خودش است. اختلافات قومی و جنگ‌های داخلی، کشورگشایی‌ها، مذهب جدید و نحوه ورود آن، ناخشنودی مردمان از حکومت‌ها و تمنای تغییر، اختراعات و اکتشافات علمی و ... تا چه حد به ایجاد رویکردهای تازه و جهت‌گیری‌های متفاوت در بخش ساختمان و سبک‌های معماری جوامع کمک نموده‌اند؟ این خود موضوعی است که خواننده کنجکاو را به بررسی‌های موشکافانه‌تر ترغیب می‌کند. بهرحال اگر بتوان در کنار اسامی سبک‌ها، اصطلاحاتی همچون معماری پس از جنگ، معماری سلطه‌جو، معماری درونگرا و برونگرا، معماری تغییرطلب، معماری بی‌هویت، و... را به کار برد، می‌توان بخشی از خصوصیات سبک‌ها را به تمایلات، خواسته‌ها و شرایط فکری و احساسی مردمان آن دوران نسبت داد.

در ادامه نیز می‌توانید مطالبی مهم درباره معماری دوران معاصر مطالعه کنید. هرچند این کتاب دارای مطالبی تخصصی در این زمینه است اما زبان ساده و روانش آن را به کتابی برای همگان تبدیل کرده است.

کتاب معماری جهان به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب معماری جهان به زبان ساده برای تمام کسانی است که دوست دارند درباره معماری جهان بدانند. دانشجویان رشته معماری نیز می‌توانند از این اثر نهایت استفاده را ببرند. 

بخشی از کتاب معماری جهان به زبان ساده

بیزانس، باروک، نعل درگاه، محراب گنبددار، و کلماتی از این دست، چاشنی کتاب‌های راهنما و نقل زبان راهنمایان توریستی می‌باشد. واضح است که کم و بیش معنای این لغات را می‌دانیم با این حال هستند هزاران و یا حتی صدها هزار مردمی که از دیدن کاخ‌ها، کلیساهای جامع و میدان‌های شهری لذت برده و علاقمند هستند تا نسبت به معنای آنچه تماشا می‌کنند آگاهی حاصل نمایند. آنها به دنبال متخصص شدن در این زمینه نیستند، اما دانستن دلیل اینکه چرا یک ساختمان به سبکی خاص تعلق دارد برایشان لذت بخش است تا براساس آن با اعتماد به نفس به زمان و قرنی که در آن ساخته شده اشاره کنند. علاوه بر متخصصین و دانشجویان معماری این کتاب راهنمای غیر متخصصین نیز می‌باشد. این کتاب را می‌توانید با خود به هر کجا ببرید. زمانی که در سالن بزرگ کلیسای جامعی هستید یا در حال تماشای نمای خانه‌ای با شکوه، با مراجعه به کتاب بلافاصله پاسخ پرسش‌هایی که شما را گیج کرده‌اند را می‌یابید به عنوان مثال چرا یک ساختمان، نمونه خوبی از سبکی خاص است و یا حتی زمان ساخت آن به چه دوره ای برمی‌گردد.

همچنین راهنمای تصویری مرتبط با ویژگی‌های معمارانه که در صفحه ۱۵۰ نمایش داده شده، می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد. بیایید تصور کنیم شما در یک کلیسا هستید، شکل و فرم پنجره‌ها و درب‌ها را مشاهده کرده سپس با مراجعه به ویژگی‌های معمارانه، نمونه‌های مشابه بازشوها را پیدا نموده و از این طریق تشخیص می‌دهید که آن ها مربوط به معماری رومانسک هستند. سپس می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به فصل مربوط به معماری رومانسک در کتاب مراجعه کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان