دانلود و خرید کتاب داستان‌های پلیسی جمال میرصادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان‌های پلیسی اثر جمال میرصادقی

کتاب داستان‌های پلیسی

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان‌های پلیسی

«داستان‌های پلیسی»‌ نوشته‌ی جمال میرصادقی جهت آشنایی با اصول و فنون هنر داستان‌نویسی و خلق ادبیات داستانی نوشته شده است.


خلاصه کتاب «داستان‌های پلیسی»

در ایران، قصه‌های کوتاه و بلند سنتی مانند «اسکندرنامه»، «حسین کردشبستری»، «امیرارسالان» ویژگی مشترکی با قصه‌های پلیسی دارند. در داستان‌های پلیسی نخستین نیز آنچه حرف اول را می‌زند، تأکید بر ماجراهای داستان بود، به ویژگی عاطفی و روحی فردی کمتر توجه می‌شد و آهنگ روایت سریع بود؛ این ویژگی هنوز هم تا حدی در داستان‌های پلیسی دیده می‌شود و حوادث بر کیفیت روان‌شناختی می‌چربد و هدف این نوع داستان‌ها، صرفاْ ایجاد سرگرم‌کنندگی است، عامل سرگرم‌کنندگی که یکی از مولف‌های بنیادی انواع داستان‌هاست. به همین علت، خواندن این داستان‌ها راحت است برد و کنجکاوی برانگیزی آن‌ها، خواننده را به دنبال خود می‌کشد، به نحوی که تا داستان را تمام نکند، آن را رها نخواهد کرد.

کتاب «داستان‌های پلیسی» برای چه کسانی مناسب است؟​

«ادبیات داستانی»‌ کتابی پژوهشی برای داستان‌نویسان و جوانان علاقه‌مند به حوزه‌ی داستان‌های پلیسی است.


درباره‌ی «جمال میرصادقی»

جمال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. میرصادقی علاوه بر تدریس و پژوهش به نوشتن داستان هم می‌پرداخت و آثارش به چندین زبان ترجمه شده است. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به «چشم‌های من خسته»، «شب‌های تماشا و گل زرد»، «این شکسته‌ها»، «درازنای شب»، «شب چراغ»، «دوالپا»، «هراس»... نام برد. کتاب‌های پژوهشی او در زمینه‌ی داستان عبارت‌اند از «عناصر داستان»، «ادبیات داستانی»، «داستان و ادبیات»، «جهان داستان غرب»، «داستان‌نویس‌های نام‌آور معاصر ایران»...


جملاتی از کتاب «داستان‌های پلیسی»

داستان‌های پلیسی نوعی از داستان است که با قتل‌ها و جنایت‌ها کشف و شهود و تبه‌کارها و انگیزه‌هایشان سروکار دارد. اغلب، نه همیشه، ساختار مشترکی دارند. به این صورت نخست قتلی اتفاق می‌افتد، بعد بازجویی و تحقیق به عمل می‌آید و دست آخر به دستگیری تبهکار می‌انجامد. پیامد آن دادرسی صورت می‌گیرد و به زندانی یا مرگ بزهکار ختم می‌شود. داستان‌های پلیسی معمولاْ متمایز از جریان‌های کلی انواع دیگر داستان‌های واقعیت‌گریز است و انواعی مثل داستان علمی خیالی خیال وهم (فانتزی) و داستان آرمانشهری و ... مرزهایش با دیگر انواع نامشخص است. شاید انعطاف‌پذیری انواع آن دلیلی باشد برای بازشناخت آن‌ها، و مورد توجه بودنش نیز به این دلیل باشد که در زمان‌های گوناگون چیزهای گوناگون برای مردم معنای گوناگون پیدا می‌کند....»



فهرست کتاب «داستان‌های پلیسی»

یادداشت

ادبیات داستانی
داستان‌های واقعیت گریز
داستان‌های پلیسی
تاریخچه‌ی داستان‌های کارآگاهی
داستان‌های کارآگاهی در ادبیات کهن
سرنخ‌ها
داستان‌های وارونه
قتل چگونه انجام می‌گیرد؟
ظهور داستان‌های کارآگاهی واقعی
رمان کارآگاهی 
عصر طلایی رمان‌های کارآگاهی
رمان‌های کارآگاهی جنایی و پلیسی
رمان جنایی
داستان پلیسی
داستان کوتاه پلیسی
داستان اسرارآمیز
رمان هول و ولا
سازماندهی و گسترش داستان‌های پلیسی
چطور داستان را شروع کنیم ادامه بدهیم و پایان ببریم
موضوع داستان‌ها را از کجا می‌توان به‌دست آورد؟
عشق واقعی
ویژگی‌های فنی
دلهره
انگشت‌نگاری
قتل در اتاق پشتی
آیا رمان پلیسی نوعی ادبیات است
دنبالش می‌آمدند


معرفی نویسنده
عکس جمال میرصادقی
جمال میرصادقی

جمال میرصادقی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مشهور ایرانی در زمینه ادبیات داستانی و داستان‌نویسی است. او کتاب‌های بسیاری در زمینه ادبیات، نقد و پژوهش ادبی و داستان و رمان دارد و یکی از بزرگ‌ترین استادان داستان‌نویسی معاصر ایرانی است. امروزه کتاب‌های او مانند چراغی روشن برای تمام کسانی هستند که دوست دارند درباره داستان‌نویسی بدانند و یا در این مسیر قدم بگذارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان