دانلود و خرید کتاب دارا و ندار؛ جلد اول ایروین شاو ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دارا و ندار؛ جلد اول اثر مهدی افشار

کتاب دارا و ندار؛ جلد اول

نویسنده:ایروین شاو
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دارا و ندار؛ جلد اول

«دارا و ندار» که یک رمان واقع‌گرایانه سه‌جلدی است، داستان خانواده‌ای آمریکایی به اسم جورداش را روایت می‌کند. ایروین شاو این اثر را بر اساس مشاهدات و چه بسا تجربیات خودش نوشته است. شاو یک خانواده که سلولی از پیکر یک جامعه است را در این کتاب معرفی می‌کند و پس از آن، در جریان یک رشته حوادث، روابط پنهان و آشکار میان افراد خانواده و افراد خانواده با بیرون (کل جامعه) را ترسیم می‌کند و در نهایت کیفیت وجودی جامعه آمریکا را برای ما بازنمایی می‌کند. در واقع ایروین شاو در این رمان «بازآفرینی واقعیت» می کند. او با توانایی خاص یک نقاش زبردست روحیات و نفسانیات تک تک اعضای خانواده جورداش را در بخش های جداگانه توصیف می‌کند.

اکسل جورداش، پدر خانواده که یک مهاجر آلمانی است و در گذشته و در جریان جنگ و مهاجرتش برای پول مرتکب قتل شده است، ماری پی‌یز جورداش، زنی که کودکی‌اش را در یتیم‌خانه گذرانده و در نوجوانی و جوانی حسرت کشیده و در سال‌های پایانی عمر در جست‌جوی جوانی از دست‌رفته است، رودلف جورداش، پسر خانواده که پایبند اخلاقیات است و یاری‌گر پدرو مادر، او درسخوان و موفق و کوشا است و شخصیتی پاک و مثبت دارد و سعی می‌کند در جامعه ضد ارزشی آمریکا رشد کند، گرچن، دختر خانواده که سرخورده و تنها و گرفتار فساد است و توماس آخرین و کوچکترین عضو خانواده جورداش که پرخاشجو، عصیان‌گر و یک مشت‌زن حرفه‌ای است. او از جامعه فراری است و از آن نفرت دارد و مادرش او را یک جورداش واقعی می‌داند که قادر است مثل پدرش قتل و دزدی کند اما تصور اشتباهی درباره پسرش دارد.

داستان این خانواده در سه جلد ادامه می‌یابد تا شاو به مقصودش که توصیف نقادانه باورها، ارزش‌ها، وجدان اجتماعی و خلاصه، حیات جامعه امروز آمریکا است، برسد. «دارا و ندار» داستانی است که در این کتاب تمام نمی‌شود. «دارا و ندار» داستان نسل‌ امروز جامعه آمریکا است.

نظرات کاربران

کاربر ۸۷۱۰۴۸
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

فوق العاده جذاب...تنهاکتابی هست که اگه وقت کنم هرسال هرسه تاجلدشومیخونم.اگه وقت هم نکنم جلداولش روحتما...اونقدرواقعی وقابل لمسه که تمام شخصیت هاش به اندازه ی خانوادت بهت نزدیک میشن.دم نویسنده ش گرم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۵۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان