دانلود و خرید کتاب گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان ژان زیگلر ترجمه مهدی ضرغامیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان اثر ژان زیگلر

کتاب گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان

معرفی کتاب گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان

علت اصلی مرگ آدم‌ها بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی و توزیع نابرابر ثروت در سیاره زمین است. در بیست سال گذشته متوسط درآمد آدم‌ها در 72 کشور جهان بیش‌ترین کاهش را داشته است. بر اساس برنامه سازمان ملل متحد برای توسعه، نزدیک به دو میلیارد نفر در «فقر مطلق»، بدون درآمد ثابت، بدون شغل دائم، بدون مسکن مناسب، بدون مراقبت‌های بهداشتی و بدون غذای کافی زندگی می‌کنند. نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با پسرش به پرسش‌های او درباره علل پیدایش فقر و گرسنگی، نقش جنگ‌ها، مزاحمت شرکت‌های چندملیتی، دردسر دولت‌های مستبد، عوامل آب و هوایی و... با عناوینی چون گستره گرسنگی، منشاء گرسنگی، گرسنگی موقعیتی، گرسنگی ساختاری، جنگ و گرسنگی، سلاح غذا، پناهندگان زیست‌محیطی، گرسنگی و طبیعت و... پاسخ می‌دهد.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

یکی از دغدغه های همیشگی ام موضوع گرسنگی در مناطق محروم جهان بوده ، گرسنگی که باعث انواع بیماریها و نقص عضوها می شود و علل مختلفی دارد، خشکسالی ، تقسیم نشدن درست ثروت، جنگهای داخلی و مرزی و هرج

- بیشتر
مهدی تمدن رستگار
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

Mehdi Tamadon Rastegar عوامل گرسنگی به خشکسالی و جنگهای داخلی بستگی دارد.که به کشورهای آفریقایی مانند سومالی مثال زد .البته با کشتهای کنترل شده مانند گلخانه های صنعتی می توان بدون توجه به شرایط اقلیمی مانند خشکسالی.نیاز انسان را برآورده کرد.در

- بیشتر
hoda.family
۱۳۹۸/۰۸/۱۷

کتاب خوبی بود.منتها ب گونه ای مساله را تحلیل کرد ک گویا هیچ راه حلی برای مشکل نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
گرسنگی در سومالی باعث شد پشته‌هایی از اجساد آدم‌ها در جنوب سودان، در گالکاس، کولبا، دوژیوما و گریل روی هم انباشته شود. این قربانیان را نه تو دیده‌ای و نه آدم‌های دیگر. دوربین‌ها از اوگادن فیلمبرداری می‌کردند که ورودی اردوگاه‌های اتیوپی بود و از اجساد تلنبارشده صدها کیلومتر فاصله داشت. تو در تلویزیون کسانی را دیده‌ای که موقتا نجات یافته بودند، یعنی گرسنگانی که اندک رمقی داشتند تا از مرز بگذرند و به مراکز تغذیه ــ اردوگاه‌های پذیرایی ــ بپیوندند که درست در اوگادن واقع شده بود.
S
مبتلایان به سوءتغذیه شدید کجا زندگی می‌کنند؟ هجده درصد زنان و مردان و کودکان جنوب و غرب قاره آسیا مبتلا به سوءتغذیه شدید هستند. ۳۵ درصد کل جمعیت قاره آفریقا به شدت گرسنه‌اند. چهارده درصد مردم آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب نیز چنین وضعیتی دارند. سه‌چهارم افراد مبتلا به سوءتغذیه شدید ساکن روستاها هستند. یک‌چهارم بقیه در حلبی‌آبادهای کنار شهرهای جهان سوم به سر می‌برند.
S
گستره گرسنگی امروزه چند نفر در دنیا بر اثر گرسنگی در خطر مرگ هستند؟ بنا به گزارش فائو که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد است، در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷ خورشیدی) بیش از سی میلیون نفر از گرسنگی جان دادند و در همان زمان بیش از ۸۲۸ میلیون نفر از سوءتغذیه حاد و مداوم رنج می‌بردند. این افراد، مردها و زن‌ها و کودکانی بودند که به علت کمبود غذا گرفتار آسیب‌های بهبودناپذیر شده بودند.
مهدی تمدن رستگار
نمی‌توان دنیایی را پذیرفت که قلمروهایی محدود از خوشبختی در آن وجود داشته باشد. نمی‌توان اقتصادی جهانی را پذیرفت که به نابودی یک‌پنجم انسان‌ها منتهی شده است.
hoda.family

حجم

۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
۱۹,۲۰۰
۴۰%
تومان