دانلود و خرید کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی کی‌رن ستیا ترجمه سینا بحیرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی اثر سینا بحیرایی

کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی

نویسنده:کی‌رن ستیا
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی

بحران میان‌سالی چیزی است که خیلی درباره آن شنیده‌ایم. وقتی به نیمه دهه چهل زندگی می‌رسیم. وقتی ۳۵ سال را می‌گذرانیم و کم کم به چهل سالگی نزدیک می‌شویم نوعی از دلمشغولی‌ها و دغدغه‌ها به سراغمان می‌آیند که تا کنون نداشته‌ایم. زندگی من چگونه گذشت؟ آیا بازهم برای رسیدن به خواسته‌هایم زمان دارم؟ آیا می‌توانم آنطور که می‌خواهم باقی عمرم را بگذرانم؟ آیا به آرزوهایی که تا به حال نرسیده‌ام، می‌رسم؟ آیا از دوره جوانی خارج شده‌ام یا هنوز هم جوان هستم؟ آیا ممکن است پدرو مادر،عزیزان و یا کارم را به زودی از دست بدهم؟ در آینده چه چیزی انتظارم را می‌کشد؟ نکند زندگی‌ام بیهوده بوده باشد؟ نکند سال‌ها مثل سیزیف فقط سنگی را بیهوده غلتانده باشم؟ در میان‌سالی احساس می‌کنیم بلاخره به نوک قله زندگی رسیده‌ایم و سربالایی تمام‌نشدنی را طی کرده‌ایم و حالا نوبت سرازیری است. راهی که مرگ در انتهای آن منتظر ما است. در این سن و سال آن‌قدر زندگی کرده‌ایم که از خودمان بپرسیم: «همه‌اش همین است؟» آن‌قدر زندگی کرده‌ایم که چند اشتباه جدی مرتکب شده باشیم، با غرور و حسرت به پیروزی‌ها و شکست‌های گذشته نگاه کنیم، به اطراف و فرصت‌های از دست رفته نگاه کنیم، زندگی‌هایی که انتخاب نکردیم و نتوانستیم واردشان شویم، به پیش رو و انتهای زندگی نگاه کنیم، انتهایی که قریب‌الوقوع نیست ولی خیلی دور هم نیست. «راهنمای فلسفی مواجهه با میانسالی» نوشته کی‌رن ستیا بر پرسش‌های هستی‌گرایانه میان‌سالی تمرکز دارد. این پرسش‌ها دربارهٔ فقدان و حسرت هستند، موفقیت و شکست، زندگی‌ای که رویایش را داشتید و زندگی‌ای که دارید. این پرسش‌ها دربارهٔ اخلاقیات و فناپذیری هستند، دربارهٔ پوچی دنبال کردن برنامه‌ها، حال هر برنامه‌ای باشند. دست آخر، این پرسش‌ها دربارهٔ ماهیت موقتی زندگی انسان و فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهد. این کتاب تنها برای میان‌سال‌ها نیست، بلکه برای هرکسی است که با ماهیت تغییرناپذیری چون زمان تعامل دارد. این اثر با فلسفهٔ کاربردی سروکار دارد: نوعی تفکر فلسفی است که بر روی چالش‌های میان‌سالی تمرکز می‌کند. فیلسوف‌ها همواره به دشواری‌های دوره میان‌سالی بی‌توجهی کرده‌اند، ولی این دشواری‌ها از نظر فلسفی جذاب هستند و با همان ابزارهایی که فیلسوف‌ها استفاده می‌کنند می‌توان آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. کتاب «راهنمای مواجهه فلسفی با میان‌سالی» یک کتاب راهنما است اما نه از نوع استاندارد و معمول آن. چرا که بیش‌تر با پرسش‌های اساسی سروکار دارد که اغلب دربارهٔ نوع احساس شما نسبت به زندگی هستند، به نوعی کم‌تر به دنبال تغییرات بیرونی است. این اثر می‌خواهد به شما بگوید میان‌سالی برای شروع یک چیز تازه خیلی مقطع سنی دیری نیست، ولی اغلب به چنین حسی می‌رسیم که زمان در دوران میان‌سالی خیلی کوتاه به نظر می‌رسد. نگذارید این مسئله فریبتان بدهد. بیش‌تر از آن‌چه که فکر می‌کنید زمان دارید. کی‌رن سیتا در این کتاب با تکیه بر نظریه‌های فلسفی، توصیه‌ها و استراتژی‌هایی برای وفق یافتن با میان‌سالی ارائه داده است..

نظرات کاربران

reyhaneh
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

این کتاب رو به خاطر موضوع جالبش انتخاب کردم. اما پشیمون شدم. هرچی ادامه دادم شاید روان بشه نشد. پر از نقل قول هست و خیلی خشک و شبیه کتابهای درسی بود من نتونستم تا آخر ادامه بودم.

javadvakili
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

بسیار کتاب کاربردی هستش و توصیه می‌کنم که بخونید ولی متنش چندان روان نیست فکر می کنم میشد ترجمه بهتری ارائه بشه اما این کتاب جزوه بهترین کتابهای بوده که من خوندم و بسیار کارآمد است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
«به راستی هیچ‌گاه نسبت به این مسئله تردید نداشته‌ام که هدف تمام رفتارهای ما و غایت زندگی رسیدن به خوشبختی است. ولی حال به این باور رسیده‌ام که تنها زمانی به این هدف می‌رسیم که به صورت مستقیم به سمت آن پیش نرویم. افراد خوشبخت (از نظر من) آن‌هایی هستند که به جای خوشبختی خود روی هدف دیگری تمرکز کرده‌اند؛ روی خوشبختی بقیه، روی بهبود وضعیت بشر، حتی روی یک هنر یا حرفه نه به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک هدف ایده‌آل. به این ترتیب با هدف‌گذاری کردن بر روی یک چیز دیگر، آن‌ها در طول مسیر به خوشبختی هم می‌رسند.»
ستاره
اگر می‌خواهید زندگی‌تان ارزشی داشته باشید، دیر یا زود باید با احساس محتمل، وحشتناک و رنج آور افسوس مواجه شوید. شما باید بتوانید از پس آن بربیایید، در غیر این صورت زندگی‌تان نابود می‌شود.»
Amirali Etemadi
خوشبختی این افراد با گذر عمر به آرامی حالت U شکلی به خود می‌گیرد. در جوانی و پیری در بالاترین سطح خود قرار دارد و در چهل و شش سالگی، به پایین‌ترین نقطه می‌رسد.
Amirali Etemadi
اگر مسیرهایی که طی کرده‌اید باعث شده‌اند که زندگی آن چیزی نباشد که انتظار داشتید، چه احساسی باید داشته باشید؟ فلسفه نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد. ولی می‌تواند کاری کند که آن را بپذیریم.
Amirali Etemadi
«سپاس از قلب انسان که به واسطه آن زندگی می‌کنیم، سپاس از محبت، لذت‌ها و ترس‌هایش، از نظر من حتی ناچیزترین گل‌هایی هم که غنچه می‌دهند می‌توانند مرا به افکاری بس عمیق برسانند که در نهایت اشک در چشمانم حلقه بزند.»
ستاره
یکی از اهداف اصلاح اجتماعی، کاهش ابعاد رنج انسان است؛ رسیدن به آن هدف به خودی خود و صرف نظر از تاثیراتش دارای ارزش است. برنامه‌های یک مددکار اجتماعی ارزشی فراتر از ارزش ابزاری دارند.
Anahid

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان