دانلود و خرید کتاب لبخند با یک مغز اضافه (درک فلسفه از طریق طنز) دانیل. ام کلاین ترجمه حسین یعقوبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لبخند با یک مغز اضافه (درک فلسفه از طریق طنز) اثر دانیل. ام کلاین

کتاب لبخند با یک مغز اضافه (درک فلسفه از طریق طنز)

معرفی کتاب لبخند با یک مغز اضافه (درک فلسفه از طریق طنز)

دانیل ام کلاین و تامسن کت کارت در «لبخند با یک مغز اضافه» شما را به دنیای مشترک طنز و فلسفه می‌برند. آنها در این کتاب به دنبال نشان دادن وجه تشابه جوک‌ها با ایده‌های فلسفی‌اند. از نظر کلاین و کت کارت ساختار جوک و بافت ایده‌های فلسفی و شیوه پردازش هردوی آنها از یک جنس است و هردو، ذهن را به شیوه‌های گوناگون سر کار می‌گذارند، دست می‌اندازند، به چالش می‌کشند و هردو، حقایق نهفته و اغلب ناخوشایند زندگی را نشان می‌دهند و به دنیای ساخته و پرداخته ذهن ضربه می‌زنند. نویسندگان این کتاب جالب با فلسفه متافیزیک، معرفت‌شناسی، اخلاق، اعتقادات جمعی، اگزیستانسیالیسم، زبان، حکومت و قدرت، نسبیت و حتی فرافلسفه شوخی کرده‌اند. اگر اهل فلسفه هستید و یا فیلسوف‌مآب، این کتاب را حتما بخوانید، چون با موقعیت‌های خنده‌دار زیادی در این کتاب روبه‌رو خواهیدشد که شما را با دنیای فلسفه بیشتر آشنا می‌کند. البته یادتان باشد که یک مغز اضافه هم با خودتان بردارید چون ممکن است مختان از کار بیفتد و نیاز به یک مغز یدکی داشته باشید.

نظرات کاربران

آتوسا
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

بی نظیره. از همین نویسنده کتاب هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند هم پیشنهاد می‌کنم.

Hossein
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

اگر در مورد ترجمه شک دارید، باید بگم که تا حالا ترجمه متنِ طنز فلسفی از این بهتر ندیدم، بسیار روان و دقیق ترجمه شده اگر هم با نویسنده آشنا نیستید، خب این کتاب رو بخونید و باهاش آشنا بشید دایرة المعارف

- بیشتر
Maliheh Fakhari Razi
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

عالی بود. از این دست کتابهایی که نمیشه زمین گذاشت!

آلاله جنیدی|Alale Joneidi
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

خیلی کتاب خوبیه. ساده و قابل تامل

-𝐀 𝐏𝐢𝐞𝐜𝐞 𝐎𝐟 𝐏𝐚𝐫𝐚𝐝𝐢𝐬𝐞
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

این کتاب را به علاقه مندان مقدماتی فلسفه پیشنهاد می کنم ، متن روانی دارد و مفاهیم اولیه را در پس طنز در اختیارتان می گذارد

ر.د.ب
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

باحال بود. خندیدم و به فکر رفتم

yazdaan
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

مختصر و مفید حرفشو زده خوبه👏

آنشرلی
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

اگه به اعتقاداتتون درمورد جهان شک کردین و دوست دارید نظرات گروه های مختلف رو بدونید ولی نمیدونید از کجا شروع کنید این کتاب میتونه نقطه خوبی برای شروع باشه.

نون صات
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

بسمه اولش با اسمش سر ذوق اومدم و خریدمش، ولی مدت ها توی کتابخونم در حال خاک خوردن بود. اتفاقی، شایدم نه، چند روز پیش شروع کردم... چسبید. به کسانی که اهل مطلعه کوتاه و لذتن توصیه میکنم. تکیه هایی به اختصار و یادگاری

- بیشتر
fateme1ghaderi
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

کتاب قبلی این نویسنده رو که همینجا خوندم بیشتر دوست داشتم. اما این کتابم برای آشنایی مختصر با فلسفه خوبه. ویژگی مثبتش اینه که پر از داستان و مثال و گفت و گوهای فلسفی و طنزه که جذابیت داره اما

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۹)
قانون اول فلسفه برای هر فیلسوفی یک فیلسوفِ معادل و مخالف وجود دارد. قانون دوم فلسفه جفت آن‌ها اشتباه فکر می‌کنند.
سپیده
نصیحت من به شما این است که دنبال چرا و چگونه‌ها نروید. فقط تا زمانی که بستنی‌تان آب نشده از آن کمال لذت را ببرید. این فلسفهٔ من است. (تورنتن وایلدر)
کوثر
کشیشی به تیمارستانی رفت و مردی را دید که خیلی آرام و ساکت در گوشه‌ای نشسته. به کنار او آمد و پرسید: "ببخشید دوست عزیز، می‌شه بگی شما رو بابت چی آوردن تیمارستان." مرد پاسخ داد: "حقیقتش من فکر می‌کردم مردم دنیا دیوونه‌اَن و مردم دنیا فکر می‌کردن من دیوونه‌اَم. تعداد اونا بیشتر بود؛ زورشون چربید، من رو فرستادن تیمارستان."
shariaty
آیین هندو: با دیگران رفتاری نداشته باش که دوست نداری با تو داشته باشند. (مهاباراتا) آیین یهود: آنچه مایهٔ بیزاری توست مایهٔ بیزاری همسایهٔ تو نیز هست، پس چنین نکن. (تلمود) آیین زردشت: سرشت آدمی تا آن زمان نیک است که آنچه برای او خوب نیست در حق دیگری روا ندارد. آیین بودا: به دیگران صدمه نزن، همان‌گونه که دوست نداری دیگران به تو صدمه بزنند. (کتاب مقدس تبت) آیین کنفسیوس: با دیگران کاری را نکن که دوست نداری با خودت بکنند. (کنفوسیوس)
پروا
بلیز پاسکال، ریاضیدان و فیلسوف قرن هفدهم فرانسه، معتقد بود که تصمیم در مورد اعتقاد یا عدم اعتقاد به وجود خدا مثل شرکت در شرط‌بندی است و البته برندهٔ از پیش معلوم این شرط‌بندی کسی است که به وجود خدا اعتقاد دارد. چون اگر ما بر اساس اعتقاد به خدا و تعالیمش زندگی کنیم و پس از مرگ متوجه شویم که خدایی وجود ندارد، فقط لذاتِ گذرای حاصل از تجربهٔ هفت گناه کبیره را از دست داده‌ایم، اما از سوی دیگر، اگر مانند یک کافر زندگی کنیم و همهٔ عمرمان صرف عیاشی و لذت بردن از چیزهای خوشمزه‌ای شود که خالقشان مطمئناً شیطان بوده و پس از مرگ بفهمیم که خدا و آن دنیایی هم هست، برای یک ابدیت تمام‌نشدنی سر و کارمان با نیم‌سوزهای دردناک خواهد بود.
Mahdi Ziaei
آبه: یه معما برات دارم، سل. اون چیه که سبزه، آویزون به دیواره، و سوت می‌زنه؟ سل: م‌م ... نمی‌دونم خودت بگو. آبه: معلومه خنگ خدا! مثل روز روشنه که یه شاه‌ماهیه. سل: خنگ خودتی. معمات احمقانه‌ست! ... شاه‌ماهی که سبز نیست! آبه: خُب می‌تونن رنگش کنن. سل: اما شاه‌ماهی رو که آویزون نمی‌کنن به دیوار. آبه: کاری نداره؛ فقط یه میخ و چکش لازم داره. سل: اما ... اما شاه‌ماهی سوت نمی‌زنه! این رو دیگه چی می‌گی؟ آبه: ها ... این دیگه نکتهٔ انحرافی معما بود.
سپیده
دیمیتری: اگه اطلسْ دنیا رو نگه می‌داره، پس چی اطلس رو نگه می‌داره؟ تاسو: اطلس رو پشت یه لاک‌پشت وایساده. دیمیتری: صحیح! ... خُب اون لاک‌پشت رو چی وایساده؟ تاسو: معلومه! یه لاک‌پشت دیگه. دیمیتری: و اون لاک‌پشت دیگه چی؟ تاسو: دیمیتری عزیز، تا اون تهش، تا کف کف کهکشان همین‌جور لاک‌پشت رو لاک‌پشت وایساده.
سپیده
یکی از اعتقادات فلسفی مورد علاقهٔ من این است که مردم فقط در صورتی با شما موافقت می‌کنند که پیش از این تصمیم گرفته باشند موافقت کنند ... هیچ کس نمی‌تواند ذهن مردم را تغییر دهد. (فرانک زاپا)
Anahid
برای مطالعه همه قسمت‌ها لطفا نسخه کامل کتاب را خریداری کنید.
سپیده
آیا خدا وجود دارد؟
محمدرضا

حجم

۱۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان