دانلود و خرید کتاب عبور از سوئز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عبور از سوئز

کتاب عبور از سوئز

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عبور از سوئز

«عبور از سوئز» نوشته علیرضا اخلاقی، داستانی درباره دلاوری‌های نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های آزاد و عبور از تنگه سوئز است. هنگامی که برای نخستین بار ناوگان نظامی ایران از کانال سوئز عبور کرد و اقیانوس‌ها را درنوردید، جهان حضور قدرت تازهٔ دریایی را در آب‌های آزاد جهان باور کرد. این‌گونه شد که دامنهٔ اقتدار این نیرو از تنگهٔ هرمز فراتر رفت و تا آبراه‌های استراتژیکی چون «باب‌المندب» و «مالاکا» امتداد یافت. اخلاقی در این اثر روایت عملیات عبور از تنگه سوئز را در قالبی داستانی ریخته است. عبور از سوئز قرار است شما را با خود به آب‌های آزاد جهان ببرد تا همسفر لحظه‌های پُرالتهاب دلاورانی باشید که پرچم پُرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر بلندای شناورهای نظامی از آبراه تاریخی سوئز می‌گذرانند و در سراسر دریاها و اقیانوس‌ها به اهتزاز درمی‌آورند. سفر ناوشکن قهرمان «الوند» همراه با «ناو خارک» (بزرگ‌ترین ناو خاورمیانه) از بندرعباس آغاز می‌شود؛ در این مسیر، هرچند خطرهای بزرگ در کمین است، آن‌ها که به یاری خدا دل به دریا زده‌اند امواج خروشان را پشت سر می‌گذارند تا فاتح بی‌رقیب قلمرو گستردهٔ آب‌های آزاد جهان لقب بگیرند: «دریا طوفانی است و ناو خارک جلوتر از ناوشکن الوند به سمت شمال در حرکت است. در اتاق فرمانده ناوگروه، ناخدا عبداللهی، ضمن ارائهٔ گزارش به ناخدا گلستانه، در مورد نوع برخورد با شناورهایی که در اطراف دیده می‌شوند رایزنی می‌کند. ـ از بندر جده یه ناوشکن سنگین امریکایی ما رو تعقیب می‌کنه. پرواز بالگردها هم که البته در جریانش هستین دیگه. ـ شرایط این سفر خیلی ویژه‌ست جناب عبداللهی. البته خودت این رو بهتر می‌دونی. باید، ضمن حفظ هوشیاری، مراقب باشیم که موارد تأثیری نداشته باشه روی روحیهٔ بچه‌ها. ـ همه متوجه این موقعیت هستن؛ ولی خُب شایعه‌هایی که از قبل بوده چندان بی‌تأثیر نیست.»

نظرات کاربران

هفتصد و چهل و نه
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

موضوع کتاب موضوعیه با ظرفیت فوق العاده بالا و بسیار جذاب و هیجان انگیز، و طبیعتا جذابیت یه همچنین موضوعی با قلم عالی نویسنده چندبرابر میشه...اما خب چه میشه کرد که نویسنده ی کتاب تا حدی این ظرفیت رو به

- بیشتر
آر-طاقچه
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

جذاب و خواندنی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ما ناوگروه ایرانی هستیم. شما کی هستید؟ ـ من بندر حیفا. ـ برای ما مفهوم نیست. مال کجایید شما؟ ـ بندر حیفای اسرائیل. ـ برای ما اسرائیل هم مفهوم نداره. دوباره معرفی کن. ـ دقت کنین. اینجا پورت کنترل بندر حیفای اسرائیل، بندر حیفا. ـ ما ناوگروه ایرانی هستیم. مأموریت روتین خودمون رو انجام می‌دیم و شما رو نمی‌شناسیم. ـ مقصدتون کجاست؟ ـ در حال دریانوردی هستیم و ربطی به شما نداره.
آر-طاقچه
ما نیروی دریایی راهبردی هستیم و حق ماست که در آب‌های آزاد جهان حضور جدّی داشته باشیم.
آر-طاقچه

حجم

۲۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۲۱۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۵۹,۵۰۰
۳۰%
تومان