دانلود و خرید کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس رویا ایمانی گلبوس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس اثر رویا ایمانی گلبوس

کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس

معرفی کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس

کتاب «روانشناسی رنگ ها در کلاس درس» نوشتۀ رویا ایمانی گلبوس، زهرا امجدیان و زهرا اینانلو دوقوز است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. این کتاب به موضوع رنگ‌ها در امر مهم آموزش می‌پردازد.

درباره کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس

رنگ‌ها مخصوصاً رنگ‌های روشن و گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد باعث هوشیاری ذهنی و افزایش فعالیت‌های خاص بهرۀ هوشی می‌شود به همین دلیل باید در مدارس بیش‌تر مورداستفاده قرار بگیرند. کلاسی که به رنگ آبی روشن یا زرد مایل‌به‌سبز باشد قطعاً اثرات بیش‌تری نسبت به کلاس با دیوارهای خاکستری دارد.

علاوه بر این، نور مناسب کلاس هم از حساسیت‌های منفی‌گرایانه می‌کاهد و دانش‌آموزان به فضاي نورانی‌تر تمایل بیشتری نشان می‌دهند. آزمایش‌های علمی نشان می‌دهد که پسربچه‌های بی‌قرار و خستگی‌ناپذیر باید در محل‌های نورپردازي شده با نور ملایم قرار گیرند؛ ولی برای کودکان بی‌تجربه و مسئولیت‌ناپذیر باید از رنگ معکوس استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از رنگ مناسب در محیط‌های آموزشی بر اساس ویژگی‌های سنی، فرهنگی و اجتماعی برای هر یک از دوره‌های تحصیلی جزو ضروریات است و باید موردتوجه مسئولان آموزشی قرار بگیرد.

کتاب روان‌شناسی رنگ‌ها در کلاس درس، نخست در فصل اول مفاهیم پایه همچون یادگیری و روان‌شناسی تربیتی، حیطه‌های بادگیری و شیوه‌های تدریس را بررسی می‌کند. در فصل دوم نظریه‌های روان‌شناسی تربیتی در تدریس معرفی می‌شود. فصل سوم کتاب به موضوع رنگ، رنگ و متافیزیک، شکاکیت گرایی در رنگ، رنگ و ارتباطات درونی و رنگ قرمز و زرد در روان‌شناسی می‌پردازد. فصل چهارم کتاب دربارۀ روان‌شناسی رنگ در کلاس درس است و رنگ‌های قرمز، زرد، لیمویی و نارنجی را بررسی و تحلیل می‌کند و در فصل آخر به نقش هنر در امر آموزش می‌پردازد.

خواندن کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان علوم تربیتی، مشاوران و مدیران مراکز آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی رنگ ها در کلاس درس

«تدریس در دیدگاه‌های مختلف ماهیت و معناي مختلفی دارد بعضی آن را "بیان مستقیم حقایق علمی از طرف معلم به فراگیران می‌دانند "گروهی دیگر آن را "همورزی یا تعامل بین معلم و فراگیر و محتوا در کلاس درس "تعریف کرده‌اند. عده‌ای از متخصصان تعلیم‌وتربیت" فراهم‌آوردن موقعیت و اوضاع و احوالی که یادگیري را برای فراگیر آسان کند " تدریس نامیده‌اند. اسمیت به پنج نوع تدریس معتقد است که عبارت‌اند از: " توصیفی" –" موفقیتی" –" ارادی" – "هنجاری" و" علمی. " به نظر اسمیت تعریف" توصیفی "تدریس عبارت از بیان مستقیم و صریح دانش و مهارت از معلم به فراگیر است. در تعریف "موفقیت "دو مفهوم تدریس و یادگیری نقشی تعیین‌کننده و انفکاک‌ناپذیر دارند به این معنی که عمل تدریس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه یادگیری اتفاق افتاده باشد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۹۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان