دانلود و خرید کتاب کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه کیم هیونگ ای. ترجمه جواد قربانی آتانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه

«کره ی جنوبی؛ ژنرال توسعه» اثر کیم هیونگ ای، جلد اول از مجموعه «پیشگامان نوسازی آسیا» است. این مجموعه پنج جلدی درباره تاثیر رهبری سیاسی بر اقتصاد کشورهای کره‌ جنوبی، سنگاپور، تایوان، چین و مالزی است. مهم‌ترین شاخص در نگارش این کتاب‌ها پرداختن مولفانشان به هردو سوی منفی و مثبت رهبری این پنج تن بوده، تا زشت و زیبای زمامداری آنها همزمان پیش چشم قضاوت‌گر خواننده قرارگیرد. ترتیب بخش‌ها نیز با توجه به زمان آغاز زمامداری آنها است. وجه مشترک رهبران این کشورها تاکیدشان بر عملگرایی و پرهیزشان از ایدئولوژی است که نتیجه این تاکید و پرهیز، میدان یافتن نخبه‌گان و متخصصانی بود که در سه دهه، این پنج کشور عقب‌مانده را در ردیف اقتصادهای پیشرفته دنیا قرار دادند.
پوپولیسم چیست؟
یان ورنر مولر
شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
الگوهای سفته‌بازی
برتران رونه
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
امنیت انرژی
عباس ملکی

نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

کتاب اصلی دچار یک آشفتگی در نگارش هست و خط سیر دقیقی ندارد و مرتب در زمان جابجا می‌شود. ترجمه هم چندان خوب نیست. لذا خواندن این کتاب فقط برای کسی خوب است که اطلاعات کلی‌ای در زمینه اقتصاد توسعه

- بیشتر
hamid
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

کتاب برای آشنایی با پدر کره مدرن خیلی خوبه ولی خط زمانی کتاب مشکلات فراوان داره مثلا یه جا داره درمورد سال ۱۹۷۰ صحبت میکنه بعدش میره تو دهه ۵۰ میلادی و ... برای همین سردرگمی در خواننده بوجود میاره

محمد حسن اَمین زادگان
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

بودجه‌ای که دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها و #بچه‌های_شیکاگو در "دنیای اقتصاد" صرف میکنند را به بنده بدهید و هیچ نظارتی هم روی این بودجه و نحوه‌ی هزینه‌کرد و ....... نداشته باشید تا در ایران برای شما دولت و مجلس تایین

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
وی بلافاصله پاکسازی اساسی وزارتخانه را آغاز و بسیاری از مقامات ارشد را اخراج کرد. این تصفیه در راستای یکی از شش تعهد حکومت خونتا و با شعار «جارو کردن مفسدان پیر» صورت گرفت. نتیجه تجدیدساختار تمام و کمال وزارت بازرگانی و صنعت بود.
وحید
تلاش نخست وی که به «نهضت اقتصاد دوم» شهرت یافت در ۱۹۶۸ کلید خورد و تلاشی جهت ایجاد اخلاقیات ملی با تاکید بر سنت‌های کره‌ای بود؛ خوداتکایی، همیاری و صرفه‌جویی. بر این اساس، او تاکید کرد که مردم باید «عادت ذهنی وابستگی را کنار بگذارند و با متحد کردن تمام قوت‌هایشان آینده روشن وطن را بسازند». به‌خصوص پارک مشتاق بود این نهضت را در اجتماعات روستایی ترویج کند تا با افزایش درآمد آنها، به برنامه چهارساله توسعه روستایی (۱۹۶۸-۷۱) موسوم به «پروژه ویژه افزایش درآمد کشاورزی و ماهی‌گیری» کمک شود.
esrafil aslani
هیچ نظریه تثبیت‌شده‌ای برای توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه‌نیافته وجود ندارد. با توجه به تجربه کشور ما در بیش از ده سال گذشته، هر زمان که حکومت مجموعه‌ای از طرح‌های دقیق برای احداث کارخانجات و برنامه‌ریزی برای مناطق صنعتی داشته است، کسب‌وکارهای خصوصی از آن پیروی کرده و نتایج مورد نظر حاصل شده است
وحید
اقتصاددانان وزارت برنامه‌ریزی در وهله اول متخصصانی تحصیل‌کرده آمریکا بودند و راهبرد بازار آزاد لیبرال را ترجیح می‌دادند. اما تکنوکرات‌های وزارت بازرگانی و صنعت، عمدتا عمل‌گرایانی اصلاح‌طلب بودند با علاقه وافر به توسعه سریع صنایع با محوریت اولویت‌های دفاعی به‌عنوان ابزاری برای ساخت دولت صنعتی مدرن.
وحید
این برنامه همچنین در پی بهره‌برداری از حس جمعی ضدآمریکایی بود تا با تکیه بر منافع ملی از مداخلات واشنگتن بکاهد. هرچند این حرکت ضدآمریکایی قرار نبود شامل چشم‌پوشی از کمک‌های امنیتی و تکنولوژیک یا سرمایه‌گذاری در کره شود.
وحید
روستاها در سه گروه دسته‌بندی شدند: روستاهای عقب‌مانده، روستاهای خودیاری‌گر و روستاهای خودبسنده. کمک‌های دولتی عمدتا به روستاهای «خودبسنده» و «خودیاری‌گر» تعلق می‌گرفت، در حالی‌که آنها که «کاهل» یا غیر «خوداتکا» تشخیص داده می‌شدند، از این کمک‌ها محروم بودند. این استراتژی شفاف «شنا کن یا غرق شو» مشابه همان استراتژی صادرات‌محور دولت بود که در وهله اول جهت تجدیدساختار اداره اجتماعات روستایی بر اساس سیستم متمرکز، تمهید شده بود. این استراتژی همچنین رقابت میان روستاها را موجب شد که تلاش داشتند در اجرای این برنامه از هم پیشی بگیرند.
وحید
همین تجربه‌ها بود که باعث عبرت عاقل‌تران شد تا درک کنند که در جهانی که با پیشرفت‌های پزشکی در حال انباشته شدن از انسان‌ها است، لازمه عبور از اندیشیدن به پر کردن شکم صرف و رسیدن به رفاه، زیست جهانی است. بنابراین از خیر تولید هر چیزی، از سوزن گرفته تا سفینه فضایی، گذشتند و اصل را بر پذیرش مزیت نسبی نهادند. این کشورها، با برنامه‌ریزی‌های کوتاه و میان‌مدت، هدف خود را بر توسعه صنایعی منطبق با توانشان و با ظرفیت صادرات حداکثری قرار دادند و درهای اقتصادشان را به روی جهان گشودند.
وحید
اما نیمه دوم جمهوری سوم کره، از ۱۹۶۸ تا ۱۹۶۲، که پارک اصلاحات اقتدارگرایانه یوسین را اعلام کرد،
sagaliga
شکست در از بین بردن سه پلشتی عمده بوده است: ۱) تمایل به کمونیسم و فرصت‌طلبی ضددولتی؛ ۲) افزایش قارچ‌گونه احزاب سیاسی و روزنامه‌ها، که هر دو از نظر وی وظیفه‌نشناس و فاسد بودند؛ و ۳) پذیرش بی‌قیدوشرط فرهنگ خارجی.
وحید
به باور پارک «هر کمپانی بزرگ آمریکایی که در کره سرمایه‌گذاری کند، با خود یک لشکر از ارتش ایالات‌متحده را نیز به کره خواهد آورد
وحید

حجم

۱۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان