دانلود و خرید کتاب مقدمه‌ای بر روانشناسی فروید ادوارد اروین ترجمه بهروز سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه‌ای بر روانشناسی فروید اثر ادوارد اروین

کتاب مقدمه‌ای بر روانشناسی فروید

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۲.۲از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر روانشناسی فروید

زیگموند فروید در ششم ماه مه ۱۸۵۶ میلادی در شهر فرایبرگ واقع در مراوی (چکوسلواکی کنونی) چشم به جهان گشوده. خانواده‏‌ی او خورده مالکی یهودی نژاد بودند. فروید چهارساله بود که با پدر و مادرش به وین (پایتخت کنونی اتریش) رفت و در آنجا اقامت گزید. پدرش به پیشرفت زیگموند دلبستگی زیاد داشت. از این روی، او را در انتخاب رشته تحصیلی آزاد گذاشت. فروید ابتدا رشته‏‌ی حقوق را در نظر گرفت. لیکن در ۱۸۷۳ در دانشکده‌‏ی پزشکی وین مشغول تحصیل شد و چون یهودی بود پیوسته مورد تحقیر این و آن قرار می‏‌گرفت و از همان ابتدا اندیشه نابسامانی تمدن برایش پیدا شد و دانست بشر دچار تعصبات خشک و بی‏‌پایه‌‏ای است که ریشه‏‌ی چندین هزار ساله دارد. در ۱۸۸۵ برای تکمیل معلومات خود در رشته‌‏ی «پی‌‏شناسی» به پاریس رفت و نزد دکتر شارکو به تحصیل پرداخت و دانشنامه‏‌ای نیز گرفت.

در ۱۸۸۶ ازدواج کرد و در سال ۱۸۸۹ برای بار دوم به فرانسه رفت و در مدرسه نانسی به ادامه کاوش پرداخت. در این هنگام استاد برنهایم روش پسیکانالیز را دنبال می‏‌کرد.

پس از بازگشت به وین با دکتر بروئر آشنا شد و به کمک او به درمان بیماران هیستری پرداخت و در سال‏های ۱۸۹۲ و ۱۸۹۳ کاوش‏های خود را در این مورد با بروئر منتشر کرد. ...

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۳/۰۱

باید گفت که روانکاوی با همه پیشرفت های علمی و روش شناسی در قرن بیستم هنوز تحت تاثیر و سلطه ی دیدگاه ها و روایت های کلان نگر فروید بوده و هیچگاه خود را از

- بیشتر
Shahbaz Makouei
۱۳۹۷/۰۲/۲۱

متاسفانه مترجم محترم رسم امانت داری رعایت نکردند و نظرات خودشان را داخل نظرات فروید جاساز کردند ، این رسم امامت داری نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
بهتر است بگوييم رياضت کشيدن از اثرات منفی استعمار است که از زمان تسلط انگليسی‌ها در هندوستان رايج شد و آن‌ها با نويدهای دروغين نيروی مردم را در اين راه‌ها مصرف می‌ساختند و نم
Shahbaz Makouei
نظم طبيعی قضايا به ترتيب زير است: عامل «اقتصادی» عامل «اجتماعی» و بالاخره عامل «روانی» نه بالعکس،
پویا پانا
ناخوشی‌های روانی وازدگی‌های ما را از سه جهت تسکين می‌دهند. نخست اينکه بخشی از وازدگی‌ها را به صورت بيماری در می‌آورد. دوم، من را نسبت به توبيخ «من برتر» سهل‌انگار می‌کند. سوم، «منِ برتر» را مجاز می‌گذارد تا «من» را کيفر دهد. از اين رو «من» از نا خوشی خود لذت می‌برد. با اين احوال ناخوش روانی خالی از درد نيست.
mahshid T
اما نمی‌تواند بفهمد که چرا انقلاب فرانسه به وجود آمد. چرا انقلاب در شوروی به وقوع پيوست؟ «انقلاب اولی زاييده ماشينيسم جديد يا به عبارت ديگر تغيير وضع اقتصادی جامعه و انقلاب ثانوی نتيجه تکامل طرز توليد ماشينی است. او متوجه نمی‌شود که چرا در فرانسه انقلابيون پس از پيروزی و کاميابی مبارزه با مذهب را کنار می‌گذارد و چرا در شوروی اظهارنظر نکرده و فقط تمدن اروپای مسيحی را مورد انتقاد قرار داده است ولی اگر او می‌توانست واقعاً قضيه را همان‌طوری که هست تجزيه و تحليل کند به طور قطع از عهده‌ی پيش‌بينی آينده تمدن جديد کشور سوسياليزم نيز برمی‌آمد».
پویا پانا
در ۱۸۷۳ در دانشکده‌ی پزشکی وين مشغول تحصيل شد و چون يهودی بود پيوسته مورد تحقير اين و آن قرار می‌گرفت و از همان ابتدا انديشه نابسامانی تمدن برايش پيدا شد و دانست بشر دچار تعصبات خشک و بی‌پايه‌ای است که ريشه‌ی چندين هزار ساله دارد.
پویا پانا
ناخوشی‌های روانی، چگونگی ناخوشی‌های روانی هرگاه انسان نتواند به‌وسيله‌ی هنر، شوخی، رؤيا، دين، بازی و... کام‌های وازده‌ی را راضی کند کام‌های وازده برای بيرون آمدن از خودآگاه تلاش می‌کند و شور و التهابی در آن‌ها پديد می‌آيد که همان بيماری‌های روانی است.
mahshid T
اين انحراف در آمريکايی‌های مقيم کشورهای خارج به شدت وجود دارد. شايد آن‌ها از روی عمد به اين کشورها فرستاده می‌شوند تا هم هموطنانشان از شرّ آن‌ها آسوده شوند و هم با توسل بدان‌ها اغراض تبهکارانه و مقاصد شوم سياسی خود را جامه عمل پوشانند.
Shahbaz Makouei
هنوز زناشويی با نزديکان در ميان پاره‌ای اقوام و ملل ديده می‌شود. کليميان بيش از مسلمين با همخون‌ها ازدواج می‌کنند. به همين سبب اغلب دارای نقص عضوی هستند.
Shahbaz Makouei
فرويد می‌گويد: جبر زمان بالاخره مذهب و اعتقادات مذهبی را از بين می‌برد.
پویا پانا
فرويد منشأ دين‌ها را جستجو کرده آنها را اوهام می‌شمارد و می‌گويد: همانگونه که بيماری‌های روانی که در اثر تثبيت حس کامجويی در افراد پديد آمده سرانجام زدوده خواهد شد، دين نيز سرانجام از صفحه‌ی روزگار برچيده خواهد شد.
پویا پانا

حجم

۲۱۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۲۱۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان