دانلود و خرید کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز میکائیل نینان ترجمه ناصر عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز اثر میکائیل نینان

کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز

معرفی کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز

کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز نوشته میکائیل نینان و ویندی درایدن است. این کتاب درباره کنترل احساسات و اصلاح طرز فکرهایی است که سد راه موفقیت‌اند نوشته شده است.

درباره کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز

طرز فکر شما درباره‌‌ رویدادهای زندگیتان، تأثیر تعیین‌‌کننده‌‌ای بر نوع احساس شما درباره‌‌ آنها دارد؛ طرز فکر خود را تغییر دهید تا احساس شما تغییر کند. جوهر «رفتاردرمانی بر مبنای شناخت» که امروزه کاربرد گسترده‌‌ای در روانشناسی نوین دارد، همین است.

نگرش شما درباره‌‌ رویدادهای زندگی، روشنگر نوع احساسات و رفتارهای کنونی شماست.

برای مثال شما از سخن گفتن در جمع نگرانید و از آن اجتناب می‌کنید، زیرا می‌ترسید سخنرانی شما عالی نباشد، اما وقتی به این دانش مجهز شدید، می‌توانید در مورد جایگزین کردن روش‌هایی که کارآیی بهتری در زندگی شما دارد، به جای این دیدگاه، تصمیم بگیرید.

برای نمونه، با توجه به اینکه مهارت و اعتماد، در اثر تمرین و تکرار ایجاد می‌شود، بنابراین می‌آموزید که انجام دادن کارها، به نحوی که در توان شماست، بسیار مهم‌تر از عالی انجام دادن آن است.

این کتاب شما را در رسیدن به این هدف مهم یاری می‌کند.

خواندن کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز زا به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال موفقیت و آرزوهایشان هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز

- بزرگ نمایی و کوچک شمردن: یعنی اغراق دربارهٔ نکات منفی و دست کم گرفتن نکات مثبت، (مثلا: «من سر یک جمله تپق زدم و سخنرانیم افتضاح شد.» و بعضی‌ها گفتند که از سخنرانی من لذت برده‌اند، ولی آنها که قضیه را نمی‌دانند.») در برخورد با این انحرافات، باید تعادل و تناسب را رعایت کنید، (مثلا: «تپق زدن در یک جمله فقط یک اشکال کوچک بود، ولی بقیهٔ سخنرانی من خیلی روان بود.» و «بعضی‌ها از سخنرانی من لذت بردند، و این بدان معنی است که سخنرانی من نسبتآ خوب بود.»)

- موضوعات را به خود نسبت دادن: یعنی خود را در قبال وقایعی که مسئولیت‌شان بر عهدهٔ شما نیست سرزنش کنید. مثلا: «من باعث شدم زنم تغییر رفتار بدهد.» در مورد این گونه تغییرات باید بین مسئولیت واقعی و تصوری خود در قبال یک واقعه تمایز قایل شوید، مثلا: شما با کار کردن طولانی در اداره موجب این اتفاق شده‌اید.

- نتیجه‌گیری احساسی: یعنی شما اعتقاد دارید موضوع صحیح است، چون این طور احساس می‌کنید، برای مثال: «احساس می‌کنم شکست خواهم خورد، پس حتمآ شکست می‌خورم.»

اما احساسات، بیانگر واقعیات عینی نیستند. بنابراین، برای ارزیابی صحیح وضعیت، باید شواهد را بی‌طرفانه بررسی کنیم، مثلا: درست است که اخیرآ چند بار شکست خورده‌ام، ولی اینها دلیل آن نیست که من ذاتآ آدم ناموفقی هستم. از جزء نمی‌شود به کل رسید.» در این باره گیلبرت خاطر نشان کرده است: «وقتی به جای عقل منطقی از احساسات پیروی می‌کنیم، در معرض رویارویی با مشکلات هستیم.»

خواندن ذهن: یعنی قدرت پی بردن به افکار دیگران بدون بهره گرفتن از ابزار معمول ارتباطی، مثلا: «رییس ما خودش نمی‌گوید، ولی من می‌دانم که او فکر می‌کند من احمقم.» اغلب، این افکار منفی

فهرست کتاب اندیشه‌های زندگی‌ساز

۱- چگونه با هیجانات ناخوشایند مواجه شویم

۲- مشکل آفرینی و رفع مشکل

۳- غلبه بر اهمال‌کاری و تنبلی

۴- مدیریت زمان

۵- پشتکار

۶- چگونگی مواجهه با انتقاد

۷- قاطعیت

۸- ریسک کردن و تصمیم گیری

۹- درک فرایند تغییر فردی

نظرات کاربران

mahdi
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

یکی از بهترین کتابها در باب برسی روانشناسی رفتار که خیلی هم ساده و کاربردی بیان شده پیشنهاد میکنم این کتاب رو همراه کتاب خودتان رو بهتر بشناسید بخوانید

علی
۱۳۹۴/۱۱/۰۶

این کتاب فوق العاده علمی و کاربردی هست...

Vafadar
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

کتاب سال ۸۴ ، ایبوکش ۲۰ تومن ؟! 👎🏿

نفس
۱۳۹۵/۰۷/۲۰

سلااام به نظرتون کتاب خوبیه یانه

MiSHEl
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

awlie

حسن منصوری
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

خیییییلی گرونه آخه کتاب الکترونیک ۹۳ هزاااااار تومن ؟؟؟؟ انصاف هم خوب چیزیه بخدا

hamid
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

این کتاب علیرغم حجم مناسب بسیار کاربردی ، همراه با مثال و راهکارهای عملی و ساده است. فصل اول و دوم اصول و بینش کلی و چارچوب حل مسأله رو ارایه می‌کنه و فصل‌های بعدی به طور اختصاصی به مشکلات

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
شما در هر شرایطی می‌توانید نوع واکنش خود را انتخاب کنید. زیرا همیشه تا حدی آزادی عمل دارید. رویدادهای گذشته یا حال، هیچ‌گاه احساسی را بر شما تحمیل نمی‌کنند، بلکه در واقع، نگرش شما نسبت به این وقایع است که نوع احساس شما را تعیین می‌کند.
احسان رضاپور
واکنش‌های عصبی، نتیجهٔ نگرش شما نسبت به یک موقعیت است، نه خود آن وضعیت.
احسان رضاپور
خنده یا مخالفت مردم باعث خجالت کشیدن شما نمی‌شود، بلکه معنایی که شما بر این خنده یا مخالفت قائل می‌شوید، باعث خجالت شما می‌شود
احسان رضاپور
«افراد به ندرت با عصبانی شدن، عصبانیتشان فروکش می‌کند.» شاید احساس کنید، این دیگران هستند که باید تغییر کنند، نه شما، زیرا آنها «علت اصلی» عصبانیت شما هستند. با این حال، عصبانیت شما از بین نخواهد رفت، زیرا بسیار بعید است که دیگران به میل شما عمل کنند. بهترین راه مبارزه با عصبانیت را هوک بیان کرده است: «برای رهایی از عصبانیت، اول باید خود را از این فکر که یک عمر به شما گفته‌اند، خلاص کنید: دیگران باعث عصبانیت من می‌شوند.»
احسان رضاپور
مضمون منفی نگرشِ فردی را که دچار افسردگی است، گروه شناختی سه عنصری افسردگی نامیده‌اند: یعنی شما دیدی منفی در مورد خود (مثلا: «من اصلا به درد نمی‌خورم.»)، دربارهٔ جهان (مثلا: «همه چیز علیه من است.») و در مورد آیندهٔ خود (مثلا: «دیگر هرگز از دست این افسردگی خلاص نمی‌شوم.») دارید.
احسان رضاپور
راه مبارزه با اضطراب، رویارویی با ترس‌هایتان است. برای این منظور می‌توانید ترس‌های خود را طبقه‌بندی کنید و به آنها بپردازید (یعنی اول از ترس‌های کوچک شروع کنید و بعد سراغ ترس‌های بزرگ بروید) و نیز می‌توانید بلافاصله سراغ بزرگ‌ترین ترس خود بروید (این روش را هجوم بردن می‌گویند.)؛ هر کدام از این راه‌ها را که انتخاب کنید، باید آن‌قدر در آن وضعیت ترسناک باقی بمانید تا اضطرابتان فروکش کند و ساختار جدیدی در شناخت شما ایجاد شود، یعنی طرز فکرتان عوض شود
احسان رضاپور
اگر دوست من مشکل مرا داشت، آیا با همان سختگیری که در مورد خودم قضاوت می‌کنم، در مورد او هم قضاوت می‌کردم؟ اگر نه، پس چرا در مورد خودم این گونه رفتار می‌کنم؟ چه توصیه هایی به او می‌کردم که در حال حاضر خودم به آنها عمل نمی‌کنم؟
احسان رضاپور

حجم

۳۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۳۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان