دانلود و خرید کتاب نگهبان غار؛ قصه‌ی حیوانات در قرآن کریم احمد بهجت ترجمه مجتبی رحماندوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگهبان غار؛ قصه‌ی حیوانات در قرآن کریم اثر احمد بهجت

کتاب نگهبان غار؛ قصه‌ی حیوانات در قرآن کریم

معرفی کتاب نگهبان غار؛ قصه‌ی حیوانات در قرآن کریم

احمد بهجت در کتاب «نگهبان غار» قصه حیوانات در قرآن‌کریم را روایت می‌کند. قصه کلاغ‌ هابیل و قابیل، شتر صالح، پرندگان ابراهیم، هدهد سلیمان، گاو بنی‌اسرائیل، فیل ابرهه، عنکبوت نگهبان غار پیامبر، نهنگ یونس و حیوانات دیگری که در قرآن کریم به آنها اشاره شده را در این کتاب می‌خوانید. نویسنده در مقدمه اثر می‌گوید: من، به‌عنوان کوچک‌ترین قصه‌نویس در این کشور، همواره از داستان‌هایی که زاویه دیدهای تازه‌ای دارند، لذت برده‌ام؛ و خودم همواره سعی کرده‌ام که در نگارش داستان، زاویه دیدی را انتخاب کنم که برای خواننده تازه باشد. به‌عنوان نمونه وقتی داستان یک گلدان را نوشته‌ام داستان را از زاویه دید گلدان بازگوکرده‌ام. آنگاه که خواسته‌ام داستان یک عصا، یک کبوتر، یک قلم، و یا حتی یک تسبیح را بنویسم. غالباً این‌گونه برایم مطلوب بود که همین موضوعات و سوژه‌ها، داستان خود را از زبان خود، بازگویند، آنگاه که به کتاب قصص الحیوان فی‌القرآن برخوردم و در آن شانزده داستان یافتم که در آن‌ها، حیوانات نام برده شده در قرآن، هر کدام از زبان خود داستان خود را باز می‌گویند، برایم تازگی داشت و بنابراین اقدام به ترجمه آن نمودم تا دیگر هموطنانم نیز که ـ احتمالاً ـ هم‌سلیقهٔ من هستند، آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

نظرات کاربران

سینا
۱۳۹۷/۰۹/۲۵

نسخه چاپی شو خوندم...کتاب از زبان حیواناتی که در قران ازشون نام برده شده...هر حیوانی قصه خودشو در قران از زبان خودش میگه...خیلی جالبه

va.fa
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

زبان حال ذوقی و همزمان مستند از حیواناتی که در قرآن کریم ذکر شده اند. متن روان و بیان لطیف و داستان هایی که گویای خلاقیت نویسنده هستند و در عین حال برای آشنایی نوجوانان و بزرگسالان با بخش هایی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
قبول داریم که صدای ما کلاغ‌ها به زیبایی صدای بلبل نیست؛ ولی مردم نباید صدای ما را نحس بدانند. نحس بودن نتیجه فکر و عملکرد آدم‌هاست.
s.latifi
در میان مخلوقات خدا هیچ موجودی مانند انسان نیست که خود را بفریبد.
s.latifi
لحظه به شهادت رسیدن همیشه زیباست.
s.latifi
من موریانه‌ام، من با خوردن چوب عصای سلیمان و فرو افتادن پیکر بی‌جان او ثابت کردم که جن‌ّ علم غیب ندارد.
s.latifi
لحظهٔ حساسی در زندگی‌ات پیش خواهد آمد که تو باید در آن لحظه عزت و شرافت را انتخاب کنی.
s.latifi
چرا مردم، در این عالم، پاکی و بی‌گناهی را به قربانگاه می‌برند؟
s.latifi
در مورد ابرهه فهمیدم که او ظالم قدرتمندی است و درعین‌حال، سرکش و شورشگر احمقی است. دو عنصر سرکش بودن و حماقت کافی است که هرکدام به‌تنهایی، صاحب خود را نابود کند.
s.latifi
سه‌چهارم از عشق خود را تقدیم خداوند می‌کنیم. ما کبوتران به هوا و آسمان نیز عشق می‌ورزیم. آسمان محل پرواز ما و نغمه‌های آسمانی است. نیمی از یک‌چهارم باقی عشق خود را تقدیم آسمان می‌کنیم. ما انسان را دوست داریم و بدون هیچ دردسری خود را وسیله تغذیهٔ او قرار می‌دهیم. یک‌چهارم دیگر باقی‌ماندهٔ عشقمان را تقدیم انسان می‌کنیم. آنچه از عشقمان باقی می‌ماند، تقدیم کبوتر ماده و معشوق زمینی خود می‌کنیم؛ و این یک شانزدهم از کل عشق ماست.
بلاتریکس لسترنج
تو اگر دست خود را به سوی من دراز کنی تا مرا بکشی، من دستم را برای کشتن تو به سویت دراز نمی‌کنم. زیرا من از خداوند، پروردگار جهانیان می‌ترسم.
بلاتریکس لسترنج
در دورانی که ما در حیاط خانه ابراهیم خلیل زندگی می‌کردیم، چیزهای زیادی از او آموختیم. او خیلی نماز می‌خواند، خیلی برای مردم دعا می‌کرد و زیاد فکر می‌کرد.
s.latifi

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان