دانلود و خرید کتاب باغ‌های همیشه بهار علی‌اصغر عزتی‌پاک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب باغ‌های همیشه بهار

باغ‌های همیشه بهار نوشته علی‌اصغر عزتی پاک، روایتی داستانی از زندگی امام محمد باقر(ع) است.

 درباره کتاب باغ‌های همیشه بهار

این کتاب روایتی جذاب از زندگی امام پنجم شیعیان، امام محمد باقر (ع) است. بخش اول کتاب باغ‌های همیشه‌بهار را جابربن عبدالله انصاری روایت می‌کند و بخش دوم با نام روشنی‌هاس شهر را عبدالله‌بن عطا روایت می‌کند. روایتگر بخش سوم کتاب با نام سرود سال‌های عاشقی هم جابر جوفی از دیگر یاران امام (ع) است.

این کتاب، با نثر جذاب، روان، زیبا و در کنار روایت خوب و ضرب‌آهنگ منظمی که دارد، می‌تواند نوجوانان را جذب کند. 

برای نگارش این کتاب، عزتی پاک از منابع معتبر فراوانی درباره مستندات زندگی امام محمد باقر (ع) استفاده کرده است.

 خواندن کتاب باغ‌های همیشه بهار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای نوجوانان ۱۵ تا ۲۰ سال نوشته شده اما خواندن آن برای بزرگ سالان هم خالی از لطف نیست.

 بخشی از کتاب باغ‌های همیشه بهار

روز شلوغ و پر تب و تابی را پشت سر گذاشته‌ام. هیچ کس نمی‌داند چه خبر است و چه اتفاقی برای من خواهد افتاد، یا دارد می‌افتد. فقط خودم هستم که کم‌کم دارم به دلایل سفارش عجیب مولایمان پی می‌برم. نشانه‌هایش یکی یکی در حال آشکار شدن است. هان ای عبدالله و ای عطاء، برادران مؤمنم، اکنون حالی دارم که باید ببینید: سر تا پایم دل‌تنگی برای محمد بن علی است. جانم دارد پر می‌زند برای یک دم نشستن در کنارش و چشم دوختن به چهرهٔ پاکش. چهرهٔ محمد بن علی برای من همیشه نشان مهر و عطوفت هستی بوده با فرزندان آدم. هر گاه که با او روبه‌رو می‌نشستم، احساس می‌کردم که در برابر سویهٔ مهربان و امیدزای دنیا هستم، و باید که زندگی را همچون کندوهای عسل سر کشید و سرشار از خُلق محمّدی شد. همیشه دوست داشته‌ام که دوزانو بنشینم در برابرش، و بی‌هیچ حرفی فقط گوش کنم به سخنانش. او سخن بگوید و من با جان و دل بشنوم؛ او حکمت و تفسیر بگوید و من غبار درونم را با حرف‌هایش شست‌وشو بدهم. و من هیچ کس را در عمرم ندیده‌ام که چون محمد بن علی، بر قرآن مسلَّط باشد و کلام الهی را بفهمد و بفهماند. چه خوب گفت مالک بن اعْین، شاعر هم‌روزگارمان که «اگر مردم در صدد جست و جوی علوم قرآن برآیند، باید بدانند که قریش، بهترین دانای آن را دارند؛ و اگر امام باقر در علوم قرآنی لب به سخن گشاید، شاخ و برگ‌های زیادی برای آن ترسیم خواهد کرد!».



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
حضرت ادامه داد: «عمر، از خدا بترس! و توجه داشته باش هر چه را که دوست می‌داری در هنگام ملاقات با خدا همراهت باشد، از پیش بفرست؛‌ و از هر چیزی که می‌ترسی خدا را با آن ملاقات کنی، دوری کن. حواست باشد مبادا از بازار این دنیا، جنسی بخری که در پیشگاه خداوند به هیچ نیرزد و بی‌ارزش باشد! از خدا بترس، عمر، و درِ بارگاهت را به روی مردم باز کن، و به دربانان بسپار که مزاحم آنان نشوند. به کمک مظلوم بشتاب و حق مردم را از ظالم بستان!»
k.mehrabi
ـ حق با تو بود، عبدالله؛ هنوز نشانی از آن ۳۱۳ یارِ خالص و ناب نیست! به خدمت جعفر صادق رسیدم و پرسیدم: «تکلیف چیست؟» گفت: «شک نکن که هر یک از ما اهل بیت، اگر آن ۳۱۳ نفر را داشته باشد، بی‌هیچ معطّلی‌ای قیام خواهد کرد و تا براندازی ستم از پای نخواهد نشست!»
k.mehrabi
همواره خطاب به من می‌فرمود: «پسرم، از سستی و بی‌قراری برحذر باش؛ زیرا این دو، کلید همهٔ بدی‌ها هستند. بدان که اگر سستی کنی، هرگز حقی را ادا نخواهی کرد؛ و اگر بی‌قرار باشی، بر حق صبور نتوانی بود.»
k.mehrabi
شنیدم که می‌گفت: «خدایا، تو پاک و پاکیزه‌ای؛ تو به حقیقت پروردگار من هستی. پروردگارا، برای تو از روی بندگی سجده می‌گزارم. خدایا، اعمال و کردار ناچیزم را افزون کن! بارالها، مرا از عذابت رهایی بخش، و ببخشای در روزی که بندگانت را برمی‌انگیزی؛ چرا که تو همواره بسیار توبه‌پذیر و مهربانی!»
k.mehrabi
من اعتقاد دارم که عمل به این سخنان می‌تواند دنیا و آخرت هر کسی را که به مقامی می‌رسد، آباد کند. حضرت ابتدا فرمود: «توصیهٔ من به تو این است که مسلمانان کوچک را فرزند خود بدانی، و میانه‌سال آنان را برادر، و بزرگانشان را پدر. هان ای عمر، به فرزندت رحم کن، به برادرت کمک کن، و به پدرت نیکی روا دار!»‌
k.mehrabi
هنوز طنین اولین جملاتی را که در آن لحظه از زبان حضرتش شنیدم، در خاطرم دارم: «اگر می‌خواهی که بدانی در وجود تو خیری هست، به دلت توجه کن. اگر بندگان خوب خدا را دوست داری، و از افراد گناه‌کار بدت می‌آید، پس در وجودت خیر و نیکی است و خداوند تو را دوست دارد؛ اما اگر دیدی که از اهل اطاعت خوشت نمی‌آید و اهل گناه را دوست داری، بدان که در تو هیچ خیری نیست و خداوند از تو خشمگین است. و انسان با آن کسی در قیامت هم‌نشین خواهد شد که در این دنیا دوستش دارد!»
k.mehrabi
می‌فرمود: «خودتان را در برابر قرآن بگذارید؛ اگر دیدید به راه قرآن می‌روید، پس پابرجا و استوار باشید. اگر دیدید که از قرآن دور افتاده‌اید، دیگر حق ندارید به خود ببالید؛ بلکه باید با نفس‌تان مبارزه کنید و او را به راه آورید!»
k.mehrabi
می‌فرمود: «خداوند، سه چیز را در سه چیز پنهان کرده است: رضایت و خشنودی خود را در اطاعتش پنهان کرده؛ پس هیچ یک از فرمان‌های الهی را کوچک نشمار که شاید رضای خدا در آن باشد. و خشم خود را در گناه و نافرمانی خود مخفی کرده؛ پس هیچ یک از گناهان را کوچک مشمار که شاید خشم خدا در آن باشد. و دوستانش را در بین مردم پنهان کرده؛ پس هیچ کس را کوچک و حقیر مدان که شاید همو از اولیای خدا باشد.»
k.mehrabi
نگاهش را دوخت به دوردست صحرا، و پس از مکثی کوتاه فرمود: «ای جابر، کسی که دین خالص و ناب الهی به قلبش راه یافته باشد، از غیر خدا روی برمی‌گرداند و قلبش تنها متوجه خداوند می‌شود. مگر دنیا چیست و چه می‌تواند باشد؟ آیا دنیا جز همین اسبی است که بر آن سوار می‌شوی؛ یا جز این لباسی است که می‌پوشی؟ جابر، بدان که مؤمنان دل به بقای دنیا نبسته‌اند و خود را از قرار گرفتن در آستانهٔ آخرت ایمن نمی‌پندارند. فتنه‌ها و نیرنگ‌های دنیا، گوششان را از شنیدن ذکر خدا ناشنوا نکرده، و جلوه‌های زندگی دنیا، چشمشان را از دیدن نور الهی نابینا نکرده است. آنان از این رو پاداش نیکان را دریافت کرده و به رستگاری رسیده‌اند!»
k.mehrabi
آن‌گاه سخنانش را این‌گونه به پایان برد: «سه چیز است که در هر کس پیدا شود، ایمان او کامل است: یکم این‌که شادمانی و سرخوشی، او را به کار حرام نیندازد. دوم؛ اگر خشمگین شد، خشمْ او را از راه راست و از مسیر حقیقت دور نکند. سوم نیز این‌که وقتی به قدرت رسید، بیش از حق خود نخواهد!»
k.mehrabi

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان