دانلود و خرید کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن فریدون اکبری شلدره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن اثر فریدون اکبری شلدره

کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صداهایی برای ننوشتن آواهایی برای نوشتن

«صداهایی برای ننوشتن؛ آواهایی برای نوشتن»، کتابی به قلم دکتر فریدون اکبری شلدره درباره هنر نویسندگی است که دکتر بها‌ءالدین خرمشاهی بر آن مقدمه نوشته است: «این کتابِ خوش‌تدوین و خوش‌خوان، یکی از راهبردی‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های آموزش نوشتن است که دست نویسندگان جوان را به سرشاخهٔ هوش (در این جا) یعنی هنر نویسندگی یا نویسندگی هنری که اساس آن بر روشن و روان نوشتن است؛ می‌رساند.» دکتر اکبری در این اثر به سوالات زیادی درباره «نوشتن» پاسخ می‌دهد، نوشتن چیست؟چه فرایندی دارد؟خاستگاه نوشتن، کجاست؟، درباره دو رویکرد شناختی و فرهنگی به نوشتن سخن می‌گوید،پیوند مغز و زبان با نوشتن و مهارت‌های زبانی را تشریح می‌کند و کارکرد حس‌های برونی و درونی را در نوشتن بیان می‌کند. بی‌شک خواندن این اثر برای نویسندگان نوپا، به ویژه آنها که می‌خواهند اولین اثر ادبی خود را خلق کنند. راهنمای بسیار ارزنده‌ای است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
آن چنان که «ارسطو»، هنر را ره‌آوردِ تکرار، تجربه و آزمودن‌های فراوان، می‌داند: «نزد انسان از یادآوری (حافظه)، تجربه پدید می‌آید؛ زیرا یادکردها از یک چیز، به پیدایش نیروی تجربه‌ای یگانه می‌انجامد و چنین می‌نماید که تجربه، تقریبا چیزی همانند شناخت (یا علم episteme) و هنر است. شناخت و هنر برای انسان‌ها از راه تجربه دست می‌دهند؛ زیرا چنان که پولُس (یکی از پیروان سوفیست مشهور گورگیاس) می‌گوید: «تجربه، هنر را پدیدآورده است و بی‌تجربگی، بخت یا تصادف را»؛ هنر یا فن، هنگامی پدید می‌آید که از راه فهمیده‌های بسیار ناشی از تجربه، یک ادراک کلّی در بارهٔ امور همانند، پدید آید... .
ali darvish
خواجه نصیرالدّین توسی در «اخلاق ناصری» نخست انسان را به دو پاره بخش می‌کند: نفس روحانی و نفس حیوانی، آن گاه در شرح نفس حیوانی از پنج حسّ ظاهر و باطن، چونان ابزار درک و دریافت، یاد می‌کند: «امّا نفس حیوانی را دو قوّت است: یکی ادراک آلی و دوّم قوّت تحریک ارادی. و امّا ادراک آلی دو صنف بود: یکی آنچه آلات آن مشاعر ظاهر بود، و آن پنج بود: باصره و سامعه و شامّه و ذائقه و لامسه؛ و دیگر آنچه آلات آن حواس باطن بود، و آن هم پنج بود: حسّ مشترک و خیال و فکر و وهم و ذکر. و امّا قوّت تحریک ارادی دو قسم شود: یکی آنکه منبعث باشد به سوی جذب نفعی، و آن را قوّت شهوی گویند، و دوّم آنکه منبعث باشد به سوی دفع ضرری، و آن را قوّت غضبی گویند». (توسی، ۱۳۵۶، ص ۵۷)
یلدا دوستی
خوب خواندن و مطالعهٔ دقیق کتاب‌های خوب، می‌تواند سرمشق درست‌اندیشی و آسان‌نویسی باشد.
Ati
خواندن کتاب‌های خوب، مانند آبیاری کردن کشتزار است. کشت اگر آبیاری نشود؛ دچار خشک سالی، رُخ زردی و بی‌برگ و باری می‌شود و از بین می‌رود.
Ati
«وینستون چرچیل در گفتاری چنین گفت: «امپراتوری‌های آینده، امپراتوری‌های مغز خواهند بود».
Ati

حجم

۳۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان