دانلود و خرید کتاب هتل آبی استیون کرین ترجمه علی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هتل آبی اثر علی  جعفری

کتاب هتل آبی

نویسنده:استیون کرین
انتشارات:انتشارات هرست
امتیاز:
۴.۲از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هتل آبی

استیون کرین (Stephen Crane) (۱۸۷۱ - ۱۹۰۰) شاعر و نویسنده آمریکایی بود. تأثیر کرین در آثار هنرمندانی چون جوزف کنراد، کارل سندبرگ و شروود اندرسن مشهود است. اما نویسنده‌ای که با سبک عریان، موجز و پرمایه اش بیش از هر کس مدیون اوست، ارنست همینگوی است. داستان «هتل آبی» کرین یکی از دوازده داستانی است که همینگوی خواندن آن را به نویسنده جوانی به اسم آرنولد ساموئلسون سفارش کرده است.

داستان «هتل آبی» از حیث ایجاد فضای هول و هراس بسیار در خور تأمل است. عنصر ترس در سراسر داستان حکمفرماست و نیروی سایقی که به کنش‌های دو مهمان بیگانه در هتل آبی دامن می‌‌‌‌‌‌‌زند حاصل این ترس است. اما بیننده تیزبین به درایت درمی‌یابد که مایه ترس این دو مهمان بیگانه سراپا متمایز است. مایه ترس «سوئدی» غریزی و دور از ذهن است. نه خودش درمی‌یابد مایه ترسش چیست و نه آدم‌هایی که با او در خصومت می‌افتند از کاروبارش سر در‌می‌آورند. جامعه بی‌رحم و پرآفتی که سوئدی (به خیال خود) در آن گرفتار شده است به این هول و هراس دامن می‌زند و موجب می‌شود که او رویاروی این جامعه برخیزد و از همدلی مخلوقات بی‌نصیب گردد. اما ترس «شرقی» ظریف و چندلایه است. این ترس حاصل تیزبینی او در رویارویی با آدم‌ها و طبیعت است.

ترس او مثل هراس سوئدی نیست که او را از حشر و نشر با آدمیان محروم سازد بلکه در عوض مایه فراتابی ذهن او می‌گردد تا با دیگران حس یگانگی و تشبه پیدا کند و در عین هراس از اجتماع آدمیان با آنان همدل و هم‌زبان شود. برخلاف سایر شخصیت‌های داستان او به درایت می‌داند که آدمی چه در عرصه طبیعت و چه در عرصه اجتماع بی‌کس و تنهاست. آگاهی ذهن او از گزند سرمای طبیعت موجب می‌شود که حس همدلی او برای حریف به‌خاک‌افتاده نیز فرونشیند و به محاق رود.

نظرات کاربران

Ladyone
۱۳۹۷/۰۲/۰۳

هر گناهی حاصل عمل چند نفر است...

کاربر 483952
۱۳۹۷/۰۲/۰۴

سلام ترجمه عالی و داستان زیبا بود

lily
۱۳۹۷/۰۴/۲۸

ترجمه جالبی نداره ولی خود داستان کشش خوبی داشت.

Rs
۱۳۹۷/۰۲/۰۷

عالی ممنون از طاقچه👌🏼

SaJad
۱۳۹۷/۰۲/۰۴

پایان تراژیک و توصیفات عالی مخصوصا در اتفاقات میخانه 👍🏻

ArrrmaaaN
۱۳۹۷/۰۲/۰۴

چطوره؟ کسی خونده

K.Roz
۱۳۹۷/۰۲/۰۳

تا اینجاش که خوب بوده...

ثناگو
۱۳۹۷/۰۲/۰۳

چ مرگ غافلگیرکننده ای داره

Amir
۱۳۹۷/۰۲/۲۸

پرمایه و عمیق👏

پور داوود
۱۳۹۷/۰۲/۱۴

دوسش داشتم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۳۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان