دانلود و خرید کتاب چرند و پرند علی اکبر دهخدا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرند و پرند اثر علی اکبر  دهخدا

کتاب چرند و پرند

انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرند و پرند

کتاب «چرند و پرند» علی‌اکبر دهخدا، روزنامه‌نگار، طنزنویس و صاحب بزرگترین فرهنگ لغت فارسی، بارها در ایران منتشر شده‌است. درست است که موضوعات مطرح‌شده در این کتاب مربوط به زمانی میان پیروزی انقلاب مشروطه و شروع استبداد صغیر است و شاید به‌ظاهر با گذر زمان اهمیت خود را از دست داده، اما دغدغه‌های مورد اشاره آن همچنان به قوت خود باقی‌است و شاید ریشه‌ی خیلی از مشکلات امروز را بتوان در آن یافت. اوج جهالت و پشت‌کردن به علم و انواع خیانت‌ها به کشور و مردم، به نام دین و نظام و دولت، به شیوه گزنده‌ای در این کتاب آمده، به‌طوری‌که در لحظاتی آدم نمی‌داند گریه کند یا بخندد. این مجموعه داستان‌های‌کوتاه، اعلامیه‌ها، تلگراف‌ها و گزارش‌های خبری که مشکلات آن دوره از کشور را با لحنی طنزگونه و جذاب به تصویر می‌کشد، اطلاعات تاریخی زیادی هم از آن دوره دارد که لذت خواندن تاریخ را هم به خواننده می‌دهد.

نظرات کاربران

❤ محمد حسین ❤
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

از علی اکبر دهخدا اولین کتابی هست ک میخونم. کتاب شامل ۳۵ تا مقاله از روزنامه صوراسرافیل هست ک تقریبا حدود ۱۰۰ سال پیش چاپ میشده، ولی خیلی جالبه وقتی مقاله‌ها رو میخونید، حس میکنید واسه الان نوشته شده، در اصل

- بیشتر
مامان زیبا
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

وقتی میخونی فکرنمیکنی صدو خورده ایی سال قبل نوشته شده...

mahnegar
۱۳۹۹/۱۱/۲۶

کتابی جالب و نثر ساده از دهخدا که زندگی توده و عامه مردم رو خیلی زیبا گفته و قسمت هایی بیانگر مشکلات همیشگی ایران، قسمت هایی از کتاب بخاطر اینکه بعضی از شخصیت ها و تاریخ اون دوره رو نمیدونیم

- بیشتر
مهدیس 🌙
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

قلم دهخدا را دوست دارم😊💙

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

واقعیات زمانه نویسنده بصورت چندین مقاله در قالب طنز بیان شده. سبک نگارش رو خیلی دوست داشتم.

Nafiseh R
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

سخته آدم انقدر جلوتر از زمانه خودش زندگی کنه .

Javad Izadi
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

اصل کتاب فوق العاده اما امان از سانسور 😡

Sh Shariatpanahi
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

چرند و پرند اثر جاودانی و بی مانند علامه دهخدا در زمینه طنز اجتماعی است. این اثر، کتابی است که همه باید آن را بخوانند، به ویژه نویسنده های جوان و تازه نفس.

alireza gamer
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

اولین کتابیه که دارم از دهخدا میخوانم و فعلا خوب بود

مهدی
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

کتابی خواندی با قلم قوی استاد دهخدا و بیان حال روز مردمان ما. چقدر آشناست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
بعضی از ملاهای ما حالا دیگر از فروختن موقوفات دست برداشته به فروش مملکت دست گذاشته‌اند.
Soodeh66
وقتی پدرم مُرد، من نامزد پسر عموم بودم. پدرم دارائی‌اش بد نبود. الاً من هم وارث نداشت، شریک‌الملکش می‌خواست مرا بی‌حق کند. من فرستادم پی همین نامرد از زن کمتر که آخوند محل و وکیل مدافعه بود که بیاد با شریک‌الملک بابام برود مرافعه. نمی‌دانم ذلیل شده چه‌طور از من وکالت‌نامه گرفت که بعد از یک هفته چسبید که من تو را برای خودم عقد کرده‌ام. هر چه من خودم را زدم، گریه کردم، به آسمان رفتم، زمین آمدم، گفت الا و للا که تو زن منی، چی بگویم مادر، بعد از یک سال عرض و عرض‌کشی، مرا به این آتش انداخت
❤ محمد حسین ❤
من دیده بودم که وقتی یک آخوند کسی را می‌زد، همه آخوندها سر آن یک نفر می‌ریختند و غالبا بعد از آن‌که اون بیچاره در زیر چماق می‌مُرد، آن‌وقت تازه از یکدیگر می‌پرسیدند، این ملعون چه کرده بود؟
❤ محمد حسین ❤
من دیده بودم که وقتی یک آخوند کسی را می‌زد، همه آخوندها سر آن یک نفر می‌ریختند و غالبا بعد از آن‌که اون بیچاره در زیر چماق می‌مُرد، آن‌وقت تازه از یکدیگر می‌پرسیدند، این ملعون چه کرده بود؟
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞
اوج جهالت و پشت‌کردن به علم و انواع خیانت‌ها به کشور و مردم، به نام دین و نظام و دولت، واقعاً به طرز گزنده‌ای در این کتاب آمده، طوری‌که در لحظاتی آدم نمی‌داند گریه کند یا بخندد.
❤ محمد حسین ❤
خیال را هم که خدا بدون استفتاء از علما آزاد خلق کرده. بگذار من هر چه دلم می‌خواهد در دلم خیال بکنم.
❤ محمد حسین ❤
یک دسته رؤسای ملّت و یک دسته اولیای دولتند، ولی هر دو دسته یک مقصود بیشتر ندارند و می‌گویند شما کار کنید و زحمت بکشید و آفتاب و سرما بخورید و لخت و عور بگردید و گرسنه و تشنه زندگی کنید و بدهید ما بخوریم و شما را حفظ و حراست کنیم.
bilijacks
بعضی از ملاهای ما حالا دیگر از فروختن موقوفات دست برداشته به فروش مملکت دست گذاشته‌اند.
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞
سخن ناشر کتاب «چرند و پرند» با ده‌ها بار نوبت چاپ، و «علی‌اکبر دهخدا» چه به عنوان نویسنده و یا روزنامه‌نگاری طنزنویس و چه به عنوان صاحب‌اثر بزرگ‌ترین فرهنگ لغت فارسی، شهره‌ی خاص و عام بوده
سپیده
کتابی که جای خندیدن، جای فارسی یادگرفتن، جای غصه‌خوردن بر احوالات روزنامه‌نگاری و نویسندگی ممکلت، جای دیدن اولین ریشه‌های دقیق داستان فارسی، جای یادگرفتن ظنز غریب مستتر در زبان گفتاری و... را در دل نهفته دارد.
سپیده

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان